Dziennikarze portalu Money.pl i tygodnika Wprost wzięli pod lupę przeszło 100 największych i najpopularniejszych sklepów internetowych w Polsce. Zbadali je pod kątem 60 kryteriów i na tej podstawie wybrali te najlepiej zorganizowane, dysponujące najciekawszą ofertą i najbardziej dbające o swoich klientów.
Dziennikarze zauważyli podczas badania kilka nowych trendów, jakie pojawiły się w rodzimym e-handlu. Ich zdaniem coraz więcej liczących się e-sprzedawców obok tradycyjnej sprzedaży wysyłkowej umożliwia osobisty odbiór zakupów - czy to we własnych punktach wydań, czy w partnerskich placówkach.
W zdecydowanej większości sklepów bezpiecznie zapłacić można nie tylko przelewem czy kartą, ale widać też rosnącą popularność PayPala czy PayByNet.
Widać też poprawę w dostępności konsultantów. Niemal zupełnie, jak ustalili dziennikarze Money.pl i Wprost, zniknęły placówki, które ograniczają się jedynie do możliwości kontaktu mailowego.
Standardem jest już numer telefonu, na który dodzwonić się można z telefonu komórkowego, a ponad 40 procent sklepów bierze całość lub część kosztów połączeń na siebie - mają infolinie z puli numerów 0800 lub 0801. Rośnie też wykorzystanie komunikatorów i czatów z konsultantami. Takim kanałem kontaktu dysponuje co trzeci z badanych sklepów - ustalili dziennikarze Money.pl i Wprost.
Najlepsze sklepy internetowe w Polsce:
Elektronika i AGD
1 miejsce komputronik.pl
2 miejsce neo24.pl
3 miejsce euro.com.pl
Zdrowie i uroda
1 miejsce tagomago.pl
2 miejsce perfumeria.pl
3 miejsce i-apteka.pl, cefarm24.pl
Kultura i rozrywka
1 miejsce gandalf.com.pl
2 miejsce merlin.pl
3 miejsce kolporter.pl
Sklepy wielobranżowe
1 miejsce rockmetalshop.pl
2 miejsce max24.pl
3 miejsce toys4boys.pl
Podróże
1 miejsce travelplanet.pl
2 miejsce wakacje.pl
3 miejsce esky.pl
Źródło:
Dziennik Wschodni:Ranking Money.pl i Wprost: Najlepsze sklepy internetowe
