Samodzielnie mogą spisać się osoby, które ukończyły 16. rok życia. Dane dotyczące młodszych osób powinny wpisać dorośli, którzy z nimi mieszkają.
Jak się dobrze spisać przez internet?
1. Wchodzimy na stronę www.stat.gov.pl lub www.spis.gov.pl. Ze strony www.stat.gov.pl po kliknięciu w "formularze spisowe i instrukcje spisowe" zostaniemy przekierowani na stronę www.spis.gov.pl.
2. Na www.spis.gov.pl otwieramy zakładkę "formularz elektroniczny on-line" lub "formularz elektroniczny off-line", w zależności od tego, czy chcemy zainstalować aplikację na komputerze, czy też nie.
3. Aby zalogować się do wersji "on-line", potrzebny nam będzie PESEL i hasło. Hasło możemy uzyskać wypełniając formularz identyfikacyjny. Jest ono ważne przez 14 dni, licząc od momentu pierwszego poprawnego zalogowania. Jeśli przegapimy termin i nie przeprowadzimy samospisu, zostanie on dokończony telefonicznie lub przez rachmistrza.
4. We wskazane okienko wpisujemy kod z obrazka.
5. Logujemy się i wypełniamy formularz.
6. W spisie podajemy stan na 31 marca 2011 (na godzinę 24).
Szczegółowe informacje o spisie można uzyskać pod nr infolinii:
800 800 800 z telefonów stacjonarnych (połączenie bezpłatne),
22 44 44 777 z telefonów komórkowych (cena połączenia zgodnie z cennikiem operatora).
Infolinie działają od poniedziałku do piątku w godz.8-20, w weekendy od 8 do 18.
Informacje także na www.spis.gov.pl
Czy spis przez internet jest bezpieczny?
W internecie pojawiły się informacje o luce w formularzu przez które mogły wyciekać dane. GUS po tych sygnałach jednak pośpiesznie wyłączył taką możliwość.