https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Pętla na wojskowej działce. Wkrótce modernizacja sieci tramwajowej

MARYLA RZESZUT [email protected] tel. 56 45 11 929
Starsi pasażerowie liczą, że modernizacja torowisk obejmie też podwyższenie peronów, żeby łatwiej było wchodzić do tramwaju
Starsi pasażerowie liczą, że modernizacja torowisk obejmie też podwyższenie peronów, żeby łatwiej było wchodzić do tramwaju Maryla Rzeszut
Wielka przebudowa linii tramwajowych ma się zacząć w tym roku. Od Tarpna. Tylko że działka, zajmowana przez pętlę, należy wciąż do Agencji Mienia Wojskowego.

Czy Grudziądz stara się o ten teren, zapytaliśmy rzecznika Agencji Mienia Wojskowego w Warszawie, Małgorzatę Golińską.

Grudziądz liczy na 70-procentową zniżkę

- W tym tygodniu otrzymaliśmy pismo z prośbą o bezprzetargową sprzedaż należącej do AMW działki przy ul. Legionów - informuje Małgorzata Golińska. - Władze Grudziądza wystąpiły o udzielenie im 70-procentowej bonifikaty. Oddział Agencji Mienia Wojskowego w Gdyni, któremu podlega Grudziądz, musi się wcześniej wypowiedzieć, czy możemy udzielić takiej zniżki.

Rzecznik prasowy prezydenta Grudziądza Magdalena Jaworska-Nizioł wyjaśnia: - Miasto wystąpiło w maju br. do prezesa Agencji Mienia Wojskowego w sprawie sprzedaży w trybie bezprzetargowym nieruchomości przy ul. Mieszka I i udzieleniu miastu bonifikaty w wysokości 70 proc. wartości. (...) Miasto od lat 60. ponosiło nakłady na urządzenie w tym miejscu parku, utrzymanie i konserwację zieleni. Do tej pory nie otrzymaliśmy odpowiedzi od AMW.

Jeśli miasto wystąpiło o grunt w maju tego roku, to zgoda agencji już w pierwszych dniach czerwca byłaby rekordowym terminem.
AMW działkę przy ul. Legionów wystawiła na sprzedaż w ubiegłym roku. Na jakim etapie jest dziś sprawa?

- Wnioski o nabycie mienia nie leżą u nas miesiącami. Zależy nam na szybkiej sprzedaży nieruchomości, ale niekoniecznie za przysłowiową złotówkę - tłumaczy rzecznik agencji. - Pieniądze ze zbycia naszego majątku zasilają Fundusz Modernizacji Sił Zbrojnych i Fundusz Modernizacji Bezpieczeństwa Publicznego. Jednak z ważnych powodów prezes AMW bonifikat udziela. Dodam, że w ub.r. wyceniono grunt, uwzględniając poniesione na nim nakłady.

Na budowę mają dwa lata

Wkrótce ma być ogłoszony przetarg na modernizację linii tramwajowych. Czas goni. Ogromna inwestycja ma być zakończona do sierpnia 2013 r.

- Pozwolenie na budowę mamy - uspokaja Jacek Bederski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich. - Inwestycja rozpocznie się właśnie od pętli w Tarpnie. Może za 5 miesięcy, a może później. Całe torowisko wymienione będzie od Tarpna do al. 23 Stycznia. Dalej - tylko fragmentami. Na całej trasie "dwójki", aż do Rządza zainstalowany zostanie elektroniczny system informacji pasażerskiej. Okrojona została koncepcja przebudowy linii do dworca PKP.

Modernizacja torowisk nie może czekać, a odwleka się przetarg, wykup działki i - wyższy komfort jazdy tramwajami.

Czytaj e-wydanie »
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
taaa.... to tak jak remont ulicy Mieczykowej w tarpnie gdzie koledzy prezia mieszkają, bo to niby taka ruchliwa uliczka i zaniedbana.
Teraz RAD.

Przepraszam,gdzie remont Rybackiej,Sienkiewicza,o Dworcowej nie wspomnę i Królewskiej .Sa widać ulice waźne i mniej ważne.
G
Gość
RAD płaci za tę przebudowę, więc strzał w kolano.

Jak zobaczę, że zapłacił to przyznam się do błędu
c
czekając na T2
Zamiast tablic ,poprawić punktualność . Rozładować zatory na wiadukcie , gdzie tramwaje łapią największe opóżnienia.
l
leon
RAD płaci za tę przebudowę, więc strzał w kolano.
G
Gość
Zamiast trwonić kasę na elektroniczne systemy informacji trzeba budować linię do szpitala.Choćby i jednotorową w miejscu np .przekraczania szlaku PKP.To byłaby inwestycja w przyszłość.Informacja za ile minut bedzie tramwaj ma sens tam, gdzie po jednym torowisku smigają tramwaje kilku linii-wtedy warto wiedziec, za ile minut bedzie ten w moim kierunku. Ale u nas i tak jedzie TYLKO JEDEN numer-z daleka widać czy już jedzie..Poza tym widziałbym rozbudowę linii nr 1 ale w kierunku na Bicomarsche i nowym torem przy stadionie Olimpii w kierunku Waryńskiego-potem tym samym miejscem, co kiedys biegł tor kolejowy na Cytadelę i juz jesteśmy na nowej petli przy Legionów. Wynika z tego, że mogłoby być u nas nie mniej niż 3 linie -i sadzę,że każda zarobiłaby na siebie.

Linię do szpitala? Zapomnij!!! Za to w najbliższym czasie ma być zrobiony wjazd / wyjazd z Chełmińskiej prosto do Tytoniowej. Czyli do RADu... Jakby ktoś nie wiedział. Przecież goście hotelowi nie mogą nadrabiać tych kilkuset metrów do głównej drogi... Za to wyjazd z Kraszewskiego w stronę miasta dalej pozostanie mega niebezpieczny!!!
G
Gość
Zamiast trwonić kasę na elektroniczne systemy informacji trzeba budować linię do szpitala.Choćby i jednotorową w miejscu np .przekraczania szlaku PKP.To byłaby inwestycja w przyszłość.Informacja za ile minut bedzie tramwaj ma sens tam, gdzie po jednym torowisku smigają tramwaje kilku linii-wtedy warto wiedziec, za ile minut bedzie ten w moim kierunku. Ale u nas i tak jedzie TYLKO JEDEN numer-z daleka widać czy już jedzie..Poza tym widziałbym rozbudowę linii nr 1 ale w kierunku na Bicomarsche i nowym torem przy stadionie Olimpii w kierunku Waryńskiego-potem tym samym miejscem, co kiedys biegł tor kolejowy na Cytadelę i juz jesteśmy na nowej petli przy Legionów. Wynika z tego, że mogłoby być u nas nie mniej niż 3 linie -i sadzę,że każda zarobiłaby na siebie.

Linię do szpitala? Zapomnij!!! Za to w najbliższym czasie ma być zrobiony wjazd / wyjazd z Chełmińskiej prosto do Tytoniowej. Czyli do RADu... Jakby ktoś nie wiedział. Przecież goście hotelowi nie mogą nadrabiać tych kilkuset metrów do głównej drogi... Za to wyjazd z Kraszewskiego w stronę miasta dalej pozostanie mega niebezpieczny!!!
m
mieszkaniec
Zamiast trwonić kasę na elektroniczne systemy informacji trzeba budować linię do szpitala.Choćby i jednotorową w miejscu np .przekraczania szlaku PKP.To byłaby inwestycja w przyszłość.Informacja za ile minut bedzie tramwaj ma sens tam, gdzie po jednym torowisku smigają tramwaje kilku linii-wtedy warto wiedziec, za ile minut bedzie ten w moim kierunku. Ale u nas i tak jedzie TYLKO JEDEN numer-z daleka widać czy już jedzie..Poza tym widziałbym rozbudowę linii nr 1 ale w kierunku na Bicomarsche i nowym torem przy stadionie Olimpii w kierunku Waryńskiego-potem tym samym miejscem, co kiedys biegł tor kolejowy na Cytadelę i juz jesteśmy na nowej petli przy Legionów. Wynika z tego, że mogłoby być u nas nie mniej niż 3 linie -i sadzę,że każda zarobiłaby na siebie.

zgadzam się z Tobą w 100 procentach. Mieszkańcy nie powinni mówić, powinni bezwzględnie tego wymagać. Potrzebne są spotkania z prezydentem przed uruchomieniem każdej ważnej inwestycji i tylko zgoda mieszkańców umożliwiałaby jej realizację. Tak to się odbywa w innych rozwijających się miastach. W Grudziądzu jest zawsze na odwrót dlatego efekty są mizerne lub nie ma ich wcale.
p
pasażerka
a ja chciałabym mieć wyświetlany rozkład i godziny odjazdu, bo czekanie, az nadjedzie, a może nadjedzie za 15 czy 20 minut mi się nie usmiecha. Zwłaszcza zimą. na tych obecnych rozkładach nic nie widac, zwłaszcza wieczorem. jestem za elektronicznymi rozkladami. tylko jak zrobić zeby wandale ich nie zniszczyli?
M
Mirek
Zamiast trwonić kasę na elektroniczne systemy informacji trzeba budować linię do szpitala.Choćby i jednotorową w miejscu np .przekraczania szlaku PKP.To byłaby inwestycja w przyszłość.Informacja za ile minut bedzie tramwaj ma sens tam, gdzie po jednym torowisku smigają tramwaje kilku linii-wtedy warto wiedziec, za ile minut bedzie ten w moim kierunku. Ale u nas i tak jedzie TYLKO JEDEN numer-z daleka widać czy już jedzie..Poza tym widziałbym rozbudowę linii nr 1 ale w kierunku na Bicomarsche i nowym torem przy stadionie Olimpii w kierunku Waryńskiego-potem tym samym miejscem, co kiedys biegł tor kolejowy na Cytadelę i juz jesteśmy na nowej petli przy Legionów. Wynika z tego, że mogłoby być u nas nie mniej niż 3 linie -i sadzę,że każda zarobiłaby na siebie.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska