Więcej informacji z Torunia
W ciągu ostatnich dni były już trzy takie przypadki. Ostatni - w środę. Ciężarówka ze słowackimi tablicami rejestracyjnymi uderzyła w wiadukt po godz. 17. Toruń był sparaliżowany przez następne kilka godzin. Toruń. Tir zaklinował się pod wiaduktem
- Ile razy jeszcze tir musi wjechać pod wiadukt, żeby coś się w końcu zmieniło? - pytają na forum "Pomorskiej" internauci. A Miejski Zarząd Dróg rozkłada ręce. - Znaków jest mnóstwo, tylko kierowcy nie zwracają na nie uwagi - mówi Agnieszka Kobus-Pęńsko, rzecznik MZD. I wylicza: - Na moście i przed wiaduktem są znaki informujące. Do tego bramownica, a na niej płyty i pulsujące żółte światła. Ponadto czujniki wysokości, które uruchamiają czerwone światła przed wiaduktem i znak informujący, że trzeba zawrócić.
Światła zamontowano w listopadzie, kiedy pod wiaduktem utknął tir przewożący soki. TIR zaklinowany pod wiaduktem na Placu Armii Krajowej w Toruniu [zdjęcia, szczegóły]
Co dalej? Nasi Czytelnicy podsuwają swoje propozycje. Najczęściej powtarza się jedna: obniżyć drogę pod wiaduktem. Okazuje się jednak, że nie jest to takie proste. - Obniżenie jezdni wiązałoby się z naruszeniem fundamentów konstrukcji - wyjaśnia Kobus-Pęńsko. - Rozważaliśmy już taką koncepcję. Nie da się jednak tego zrobić, dopóki PKP nie zdecyduje się na prace przy wiadukcie.
Dyrektor MZD ma jednak inny pomysł. - Rozważamy zamontowanie elektronicznych czujników wysokości tirów także na moście przez Wisłę - mówi Andrzej Glonek. - Mogłyby one pojawić się w przyszłym kwartale. Każdy przejeżdżający przez przeprawę kierowca wiedziałby od razu, czy zmieści się pod wiaduktem, czy nie.
Mimo to drogowcy są zdania, że podstawowym problemem są nieuważni kierowcy. - Ostatnio policja zapytała jednego z nich, dlaczego wjechał pod wiadukt, skoro wiedział, że ma zbyt wysoką naczepę - opowiada Andrzej Glonek. - "Myślałem, że się zmieszczę" - odpowiedział.
Czytaj e-wydanie »Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje