https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Grudziądz. Modernizacja torowiska zostanie okrojona

(dxc)
Archiwum GP
Modernizacja torowiska w Grudziądzu będzie musiała zostać okrojona. Powód? Miasto nie ma pieniędzy na realizację całej inwestycji.

Dziś zapadła decyzja o unieważnieniu przetargu na modernizację torowiska. Najtańsza firma zażądała bowiem ponad 66 mln zł, a miasto zarezerwowało tylko 42 mln.

Początkowo urzędnicy zapowiadali, że być może uda się im znaleźć brakującą kwotę. Te starania spełzły jednak na niczym.

Przeczytaj również: Pętla na wojskowej działce. Wkrótce modernizacja sieci tramwajowej

Co dalej z naprawą torowiska? Miasto zamierza ogłosić następny przetarg. Pewne jest już jednak, że ze względu na oszczędności zakres inwestycji zostanie okrojony.

- Raz jeszcze sprawdzimy dokumentację oraz specyfikację przetargową i będziemy musieli zrezygnować z części zadań, ostateczny kształt inwestycji poznamy w ciągu najbliższych tygodni - mówi w komunikacie prasowym Ratusza prezydent Robert Malinowski.

Dwupokojowe mieszkanie czeka na Ciebie. Wchodzisz do gry?"

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Komentarze 10

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Maja
Droga Maju, nie masz racji i nie masz za dużego pojęcia o realiach tej inwestycji.

To nie jest tak, że na stronie UM jest coś napisane, lub tego nie ma i od tego zależy dana inwestycja. Wierz mi jednak, że takie wytyczne unijne są. Faktycznie, w naszych realiach system informacji pasażerskiej bardziej by się przydał względem linii autobusowych, no, ale to musiałby być inny projekt inwestycyjny. Nie wiem z resztą, czy na trakcję autobusową - jako nieekologiczną - są jakieś szanse otrzymać unijne pieniądze.

Po pierwsze - myślę, że piszesz mysląc o "Konstalach" - od nazwy Konstal - chorzowskiej fabryki. "Konsalnetami" można by ewentualnie nazwać pojazdy jednej z firm ochroniarskich To taki żarcik, ale wierz mi, nie złosliwość. No a jeśli chodzi o Twój tok rozumowania co do wytycznych unijnych dotyczących budowy peronów ułatwiających wsiadanie do wagonów... Unia ma punkt widzenia nieco bardziej "świeży", niż grudziadzcy urzędnicy, nie dysponujący zbyt dużymi środkami finansowymi. Na zachodzie kupuje się już od kilkunastu lat tramwaje niskopodłogowe i to raczej taki standard tam się promuje, nie zaś wagony wysokopodłogowe + perony. Ponadto, przy tworzeniu przystanków autobusowo-tramwajowych - a taka integracja transportu jest zgodna z zachodnimi standardami - wysokie perony nie są dobym pomysłem, gdy trzebaby z nich wsiadać do... niskopodłogowego autobusu. A takich znaczna część jest przecież nawet w naszym Grudziądzu.
Przepraszam,jeśli pomyliłam się w nazwie tramwaju.Jeżeli chodzi o resztę to w dalszym ciągu uważam ,że mam rację.Nie rozumiem tylko Twojego toku rozumowania,że perony nie mają być wysokie bo jeżdżą autobusy niskopodłogowe.Zwróć uwagę,że na żadnym przystanku tramwajowym nie staje autobus.O zakupie tramwajów niskopodłogowych Grudziądz może tylko pomarzyć.Nawet w Warszawie są wysokie perony na których stają takie tramwaje jak u nas.Nie będzie przeszkodą nawet niskopodłogowy tramwaj,ponieważ perony wyrównują tylko poziom do pierwszego stopnia i wsiadając do niższego tramwaju robi się mały krok w dół tak jak w Warszawie.A może nie jeździłeś tramwajem w Warszawie?bo ja jeździłam.
t
trochę zorientowany
(...) osoby starsze mają problem z wejściem do Konsalnetów tam ,gdzie nie ma peronów.Podejrzewam,że właśnie to są wytyczne Unii,a nie tablice.

Droga Maju, nie masz racji i nie masz za dużego pojęcia o realiach tej inwestycji.

Na stronie UM nic nie pisze,że aby otrzymać pieniądze z Unii trzeba zrobić tablice informacyjne.Być może w innych miastach,gdzie po jednym torze jeździ kilkanaście linii to takie tablice są potrzebne ale u nas mija się to z celem.Bardziej by się przydały na przystankach autobusowych.
To nie jest tak, że na stronie UM jest coś napisane, lub tego nie ma i od tego zależy dana inwestycja. Wierz mi jednak, że takie wytyczne unijne są. Faktycznie, w naszych realiach system informacji pasażerskiej bardziej by się przydał względem linii autobusowych, no, ale to musiałby być inny projekt inwestycyjny. Nie wiem z resztą, czy na trakcję autobusową - jako nieekologiczną - są jakieś szanse otrzymać unijne pieniądze.

(...) osoby starsze mają problem z wejściem do Konsalnetów tam ,gdzie nie ma peronów.Podejrzewam,że właśnie to są wytyczne Unii,a nie tablice.

Po pierwsze - myślę, że piszesz mysląc o "Konstalach" - od nazwy Konstal - chorzowskiej fabryki. "Konsalnetami" można by ewentualnie nazwać pojazdy jednej z firm ochroniarskich To taki żarcik, ale wierz mi, nie złosliwość. No a jeśli chodzi o Twój tok rozumowania co do wytycznych unijnych dotyczących budowy peronów ułatwiających wsiadanie do wagonów... Unia ma punkt widzenia nieco bardziej "świeży", niż grudziadzcy urzędnicy, nie dysponujący zbyt dużymi środkami finansowymi. Na zachodzie kupuje się już od kilkunastu lat tramwaje niskopodłogowe i to raczej taki standard tam się promuje, nie zaś wagony wysokopodłogowe + perony. Ponadto, przy tworzeniu przystanków autobusowo-tramwajowych - a taka integracja transportu jest zgodna z zachodnimi standardami - wysokie perony nie są dobym pomysłem, gdy trzebaby z nich wsiadać do... niskopodłogowego autobusu. A takich znaczna część jest przecież nawet w naszym Grudziądzu.
G
Gość
Okrojone. Za chwilę jeszcze raz okroją ze względu na nadciągający kryzys i....odgrzebią pomysł przed wyborami tj. za trzy lata. Jak znalazł.Od początku pusta obietnica, okrojona jedynka itd. jedzie wszystko po równi pochyłej w kierunku rozpieprzenia.Autobusy z Veoli zastąpią wszystko.Kolejne 10 mln. z kasy miasta dofinansowania dla prywatnej firmy i o co chodzi?
M
Maja
Niestety, nie jest tak, jak się Tobie wydaje. Unia, przeznaczając środki na wsparcie tego typu inwestycji, jak nasza modernizacja, wymaga, by jakaś okjreślona procentowo część całości została zainwestowana w systemy informacyjno-łącznościowo-zarządzające (czy coś w tym stylu). Nie można więc zrezygnować z tego systemu informacji pasażerskiej...

Na stronie UM nic nie pisze,że aby otrzymać pieniądze z Unii trzeba zrobić tablice informacyjne.Być może w innych miastach,gdzie po jednym torze jeździ kilkanaście linii to takie tablice są potrzebne ale u nas mija się to z celem.Bardziej by się przydały na przystankach autobusowych.Modernizacja linii tramwajowej jest bardzo potrzebna min.ze względu na niszczące drgania torów na Stary Mieście i to powinno być zrobione.Tak samo jak dostosowanie wysokości peronów do schodów tramwajów,bo teraz osoby starsze mają problem z wejściem do Konsalnetów tam ,gdzie nie ma peronów.Podejrzewam,że właśnie to są wytyczne Unii,a nie tablice.
t
trochę zorientowany
Powinni zrezygnować z tablic elektronicznych informujących za ile minut przyjedzie tramwaj.Takie tablice sprawdziłyby się na przystankach autobusowych a tramwaj i tak jeździ co ok.8 min.więc nie ma sensu wydawać tych pieniędzy.Lepiej zrobiliby wszędzie wiaty.

Niestety, nie jest tak, jak się Tobie wydaje. Unia, przeznaczając środki na wsparcie tego typu inwestycji, jak nasza modernizacja, wymaga, by jakaś okjreślona procentowo część całości została zainwestowana w systemy informacyjno-łącznościowo-zarządzające (czy coś w tym stylu). Nie można więc zrezygnować z tego systemu informacji pasażerskiej...
G
Gość
A w Bydgoszczy mogą ! Przebudowa ulicy Dworcowej z linią tramwajową, most tramwajowy nad Brdą, przebudowa ulicy Gdańskiej z torami tramwajowymi ! Praca wre także w niedzielne popołudnie !

A w Grudziądzu ? Jak u Maliniaka zwykle bywa ....

Włocławek ( a to był trzeci świat ), Inowrocław daleeeeko ! ! !

Maliniak ma czas. Byle do emerytury !

A na co wy liczyliscie ?
Przeciez to normalka ze tak sie stało.
Z wszystkim sciemy a to baseny zmodernizowane a to Rudnik a to ...... mozna wymieniac multum przykladow i co ?
Szukali glupich przed wyborami no i im sie udało.
Zobaczymy co teraz grudziadzanie pokazą przed urnami.
Obym nie byl zlym prorokiem bo juz ostatnio grudziadzanie pokazali swoją mądrosc.
N
Niko
A w Bydgoszczy mogą ! Przebudowa ulicy Dworcowej z linią tramwajową, most tramwajowy nad Brdą, przebudowa ulicy Gdańskiej z torami tramwajowymi ! Praca wre także w niedzielne popołudnie !

A w Grudziądzu ? Jak u Maliniaka zwykle bywa ....

Włocławek ( a to był trzeci świat ), Inowrocław daleeeeko ! ! !

Maliniak ma czas. Byle do emerytury !
M
Maja
Powinni zrezygnować z tablic elektronicznych informujących za ile minut przyjedzie tramwaj.Takie tablice sprawdziłyby się na przystankach autobusowych a tramwaj i tak jeździ co ok.8 min.więc nie ma sensu wydawać tych pieniędzy.Lepiej zrobiliby wszędzie wiaty.
I
Ignacy
Miasto mogło mieć 44 miliony zł ale niestety 1 mln wpompowano w Chełmińską - w te głupie wysepki, przewężenia i dojazd do hotelu.
p
pietrek
Jak zwykle trzeba okroić i unieważnić i przeciągnąć a ceny usług tego typu rosną i gdyby było to dwa lata temu,zaczęte to sądzę że owa kwota by starczyła w zupełności a tak teraz zrobią by zrobić a zakończą w roku wyborczym by się szczycić że zrobili!!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska