https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Od nowego roku w Bydgoszczy zapłacimy więcej za parkowanie!

(bog)
archiwum/ Lech Kamiński
W 2012 roku czeka nas podwyżka opłat w strefie płatnego parkowania. Natomiast od 2013 jej obszar powiększy się o ponad połowę.
Od nowego roku w Bydgoszczy zapłacimy więcej za parkowanie!
Infografika Monika Wieczorkowska

(fot. Infografika Monika Wieczorkowska)

Proponowane przez drogowców zmiany taryfikatora parkowania ściśle wiążą się z podwyżkami cen biletów komunikacji miejskiej i łataniem dziury w kasie miasta. Tu jednak planowane zmiany miałyby wejść w życie w dwóch etapach.

Przeczytaj także:Komunikacja miejska droższa będzie tylko w Warszawie!

W pierwszym, od 1 lutego 2012 roku, Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej planuje wprowadzić nowy cennik. Miałby on obowiązywać na terenie obecnej strefy powiększonej o trzy rejony:

- od Fredry do dworca PKP z: Dworcową, Sobieskiego, Rejtana, Warszawską, Unii Lubelskiej i Zygmunta Augusta;
- okolice Gdańskiej, Alei Mickiewicza i 20 stycznia 1920 r.;
- okolice Pocztowej i ulicy Lubeckiego.

- Łącznie dałoby to nam 300 dodatkowych miejsc parkingowych. Ich całkowita liczba wzrośnie wtedy do dwóch tysięcy - mówi Daniel Sarul, zastępca naczelnika wydziału taryfowego w ZDMiKP.

Drugi etap zmian w strefie płatnego parkowania zaplanowano na 1 marca 2013 roku. Według założeń drogowców miałaby wtedy powstać druga strefa, tzw. podstrefa B, obejmująca ulice położone głównie na północny-wschód od obecnej strefy oraz 1400 kolejnych miejsc parkingowych. Tu jednak stawki za parkowanie miałyby być mniej więcej o połowę tańsze niż w podstrefie A.

Wiadomości z Bydgoszczy

Całość zmian uzupełnić mają jeszcze identyfikatory osób niepełnosprawnych upoważniające do bezpłatnego parkowania na całym obszarze strefy. Dokumenty te wystawiać ma ZDMiKP na podstawie tradycyjnej, niebieskiej karty parkingowej. W ten sposób drogowcy chcą uszczelnić system, który często omijano pożyczając niebieskie kartoniki.

Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy ZDMiKP, podkreśla, że wszystkie te pomysły mają przede wszystkim wymusić rotację samochodów w centrum miasta: - Przyjeżdżamy, parkujemy auto, załatwiamy sprawę i zaraz odjeżdżamy. Taki model zamiast całodniowego parkowania na obrzeżach strefy jest optymalny dla miasta i jego mieszkańców - zapewnia.

O dodatkowych zyskach, jakie powiększona i droższa strefa przyniesie miastu mówić już jednak nie chce. - Poczekajmy, aż nad naszymi propozycjami pochylą się poszczególne komisje Rady Miasta - ucina nasze pytania Kosiedowski.

O wyliczenia można się jednak pokusić samemu. Pewnym jest bowiem, że od stycznia do października tego roku z biletów i abonamentów wpłynęło do kasy miasta nieco ponad 2,5 mln złotych. Tymczasem plany drogowców nie dość, że zakładają podwojenie miejsc parkingowych, to równocześnie wprowadzą spore podwyżki. Ostrożnie można więc założyć, że zyski ze strefy płatnego parkowania przynajmniej się podwoją.

Więcej w czwartkowym wydaniu "Gazety Pomorskiej".

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

m
mar
Zapraszam na ulicę Jezuicką - przypatrzcie znakowi - co sobie wykombinowali urzędasy.
A
Adams
Identyfikator osoby niepełnosprawnej - wynalazek ludzi, których myslenie nie jest najmocniejsza stroną.

Proszę spojrzeć na poniższy framgment ze strony ZDMIK w Bydgoszczy:

"Identyfikatory osób niepełnosprawnych mogą uzyskać, po złożeniu wniosku w ZDMiKP, rodzice bądź opiekunowie prawni osoby niepełnosprawnej posiadającej „kartę parkingową osoby niepełnosprawnej" wydaną zgodnie z obowiązującymi przepisami będące właścicielem lub współwłaścicielem pojazdu, których prawo własności potwierdzone jest wpisem w dowodzie rejestracyjnym bądź użytkownikiem pojazdu na podstawie umowy cywilno-prawnej zawartej w formie pisemnej z datą pewną.

Data pewna – umieszczenie na dokumencie jakiejkolwiek wzmianki dotyczącej daty czynności prawnej przez organ państwowy, organ jednostki samorządu terytorialnego albo notariusza."

W związku z tym pojawiają się następujące problemy:

1) Od tej pory ten kierowca, który przewozi osobę niepełnosprawną, a osoba niepełnosprawna nie jest właścicielem bądź współwłaścicielem pojazdu, nie może parkować bezpłatnie w strefie płatnego parkowania.

2) Osoby, które przyjeżdzają z innych miast, w kórych nie ma takich identyfikatórw będą karane za to, że są osobami niepełnosprawnymi i nie mają takich identyfikatorów.

Oto właśnie jest dalekoidąca pomysłowość naszych radnych i ZDMIK w Bydgoszczy.
N
Nemo
znowu złodzieje okradają kierowców, wszyscy okradają kierowców, w paliwie, w parkowaniu itp itd, podnoszą akcyzę na paliwo, lokalnie całe miasto w strefie, ceny parkowania strefy wyższe, biletów komunikacji też, i do tego jeszcze buspasy w miejscu gdzie nikt normalny by tego nie zrobił, bo powodują korki dla kierowców samochodów (w cywilizowanych krajach busbasy zakłada się tam, gdzie są przynajmniej trzy pasy dla kierunku) - tu się chce zmusić kierowców do przesiadania się na niepunktualną, nieprzyjemną (kierowcy wożą ludzi jak worki, ostro przyspieszają i ostro hamują, na zakrętach nie zwalniają) i bardzo drogą komunikację miejską ograniczając im możliwość ruchu (większe korki przez buspasy bo przepustowość spada) - wzbogacając kasę miasta. Kiedyś tworzyło się strefę w ścisłym centrum by wymusić rotację, teraz tworzy i rozszerza się strefę by okradać kierowców z ich pieniędzy i łatać dziury w budżecie miasta, bo jak uzasadnić, że cała centralna (nie centrum) część miasta jest w strefie? wniosek oczywisty chodzi o kasę z kieszeni kierowcy i cokolwiek by mówili ci paplacze z miasta to zwykłe łgarstwo i nikt w to nie wierzy (banały i bujdy gadają, lepiej jakby tego w ogóle nie komentowali, bo myślą, że ludzie to idioci i można im pierdoł nawciskać). Takiego bandyctwa to dawno nie było, tylko dlaczego zawsze kierowcy muszą płacić za niekompetencje rządzących???
Kiedyś nawet jeden z ZDMiKP się omsknął i powiedział prawdę, że mu kierowcy ze strefy uciekają więc trzeba rozszerzyć ) uciekają mu pieniądze krótko mówiąc. Puścili durnego do gazety i powiedział prawdę ))
b
bydgoszcz
POJ****O !POJ****O !POJ****O !POJ****O !POJ****O !POJ****O !POJ****O !
Powaliło już tych rządzących. Za niskie pensje mają !!!!
Teraz grzecznie stają na granicy płatnej strefy i grzecznie idę do celu, wracam i odjeżdżam. Nie zatłaczam i nie korkuję centrum miasta ! I o taki model chyba chodzi !
A teraz co ? 2-4 km pieszo ? chyba śnią. coś sie wymyśli. Im więcej procedur i płatniości tym więcej kombinatoryki ! i ludzie będą oszukiwać i kombinować. bo na auto stać każdego a przy cenach biletów koszty takie jak na lpg. i z oddalonych dzielnic lub ościennych wsi będą do miasta jeździć autami. i będą kombinować.

po za tym zabije się tym kolejne ulice ścisłego centrum. Dlaczego na zachodzi prestiżowe i najdroższe mieszkania są w centrum a tanie na obrzeżach ? A U NAS ODWROTNIE ? bogaci chcą czystości i bezpieczeństwa. a w ścisłym centrum patologia i kryminał - oczywiście WYŁĄCZAJĄC wyjątki spokojnych uczciwych tylko biedniejszych ludzi.

Bydgoszcz - mojme ukochane miasto schodzi na psy ...
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska