https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Strona internetowa i klip promocyjne BiT City kosztowały prawie 50 tys. zł. To dużo czy mało?

Joanna Pluta [email protected] tel. 52 32 63 156
- Nieumiejętne wykorzystanie techniki blue box spala ten film już na starcie - podsumowuje Maciej Cuske.
- Nieumiejętne wykorzystanie techniki blue box spala ten film już na starcie - podsumowuje Maciej Cuske.
Film promujący połączenie transportowe BiT City, między Bydgoszczą a Toruniem wzbudza wiele emocji. Tym bardziej, że sporo nas kosztował.

On w Toruniu spieszy na randkę z Nią w Bydgoszczy. Pędzi więc na przystanek, z którego zabiera go nowoczesna, sprawna kolej. Z uśmiechem na ustach wsiada do tramwaju, w którym jest czysto, panuje przyjazna atmosfera i już po chwili znajduje się u celu. Wszystko przy akompaniamencie muzyki rodem z lat 90. i przy użyciu telewizyjnej techniki blue box. Tak w skrócie można opisać promocyjny klip.

Wiadomości z Bydgoszczy

Niestety, niewielu osobom się podoba. Internauci na forach prześcigają się w zgryźliwych komentarzach: "Długie, nudne, bez pomysłu i w dodatku fatalnie wykonane. Gratuluję doskonale wydanej kasy podatników" albo "Kicz! Takie beznadziejne efekty się robiło 15 lat temu".

Jak zatem powstał ten kontrowersyjny filmik? - Został opracowany na podstawie zamówienia publicznego - poinformował Rafał Adamski z Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta w Toruniu. - Klip oraz stronę internetową BiT City wykonała firma Alia PR&Marketing, która złożyła najkorzystniejszą ofertę. Obie te rzeczy kosztowały łącznie 48 tysięcy 800 zł brutto.

Dużo kasy, mało klasy

Postanowiliśmy zapytać Macieja Cuskego, cenionego filmowca-dokumentalistę, co można zrobić za takie pieniądze: - Prawie 50 tys. to dużo i mało. Ale wystarczająco, żeby zrealizować świetny spot reklamowy - komentuje. - W przypadku reklamy BiT City uważam wydane pieniądze za wyrzucone w błoto.Cuske dodaje, że dla porównania, realizacja dokumentu Marcina Sautera "Hakawati", wraz z wyjazdem do Syrii, gdzie go nakręcił, kosztowała 60 tysięcy zł. - Jemu pieniędzy brakowało, ale dał radę, panowie od reklamy widać mieli ich za dużo.

Innego zdania jest Wojciech Alfut, kierownik zespołu ds. projektu tramwajowego w UM w Toruniu. - Nam film się podoba, gdybyśmy mieli inne odczucia, nie przyjęlibyśmy go - twierdzi. - To smutne, że niektórzy tak krytycznie go oceniają. W moim mniemaniu spełnia swoją funkcję i przemawia do mieszkańców regionu.

Wiadomości z Torunia

Co na to władze Bydgoszczy, której wizerunek film również ma promować? - Jak każdy tego typu materiał, może wywoływać skrajne opinie - odpowiada dyplomatycznie Piotr Kurek, rzecznik prasowy prezydenta Rafała Bruskiego. - I mogą znaleźć się tacy, którzy uznają, że można było wykonać go lepiej. Każdy ma prawo do subiektywnej oceny.

Najwięcej obiekcji co do jakości filmu mają młodzi widzowie. - To wstyd, po raz kolejny musimy się wstydzić, że tu mieszkamy - mówi Beata, studentka politologii. - Pewnie miało być dobrze, a niestety, wyszło jak zwykle.

Nie wiadomo, co to

Reklama BiT City w opinii internautów nie ma czytelnego pomysłu. Zgadza się z tym Cuske: - Szybkimi tramwajami pomykają młodzi, wyluzowani ludzie, bo przecież do nich należy świat - mówi. - To za mało.

Filmowiec dodaje, że coś ambitnego wyczuwa w zamierzeniu realizacji scen z użyciem blue boxu. - Jednak zabrakło pomysłów i umiejętności - konkluduje. - Żeby bawić się w efekty, trzeba umieć to robić albo w ogóle się za to nie zabierać.

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Komentarze 15

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mracin
Jeżeli film zrobiła Agnieszka Pietrzak, była pracownica UM, to musi się podobać...
d
do szopy hej pasterzu...
klip jest nudny i beznadziejny jak rydzykowo

jw.
m
metropolia bydgoska
klip jest nudny i beznadziejny jak rydzykowo
o
oblatywacz
koment z toruńskiej wyborczej z artykułu o tym zatęchłym filmiku - author @irizar

Początek niezły, muzyka do zaakceptowania, reszta kicz.

Co więcej film ten uwypukla wszystkie wady projektu BIT City. Wspomina np o przebudowie dworców, podczas gdy nawet rewitalizacja największego dworca kolejowego w województwie, jedynego w klasie A (ponad 2 miliony pasażerów rocznie) -Bydgoszcz Główna , nie jest w ramach projektu realizowana. Nie ma do dzisiaj wskazanego nawet terminu i środków na jego przebudowę . To nie koniec absurdów. Rząd Donalda Tuska ma problem z niewykorzystaną na kolej kasą , a PKP nie może dostać kasy na przebudowę Bydgoszcz Główna o co zabiega od kilku lat.

Filmik pokazuje pustkę w pociągach, co akurat jest zgodne z przewidywaniami i założeniami projektu. Komfort będzie idealny z pewnością - czy rentowność także? Ile milionów rocznie będziemy dopłacać do tych połączeń adresowanych do kilku tysięcy pasażerów? Kto dopłaci, urząd marszałkowski z podatków województwa? Miasta? Pamiętajcie, że Toruń także będzie za to płacił. Nawet jeżeli ciężar utrzymania tych nierentownych połączeń uda się marszałkowi rozłozyć na całe 2 miliony podatników z województwa.

Filmik nie pokazuje tłumów w środkach komunikacji zbiorowej, którymi usiłują się codziennie z Bydgoszczy po pracy, szkole wydostać dziesiątki tysięcy mieszkańców podbydgoskich gmin. Uważam, że nie powinno się wydawać setek milionów na komunikację dla paru tysięcy ludzi, kiedy na dobrą, nowoczesną komunikację czeka kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców aglomeracji i ma się w ramach BIT City nie doczekać.

Dlaczego jakiś plastikowy bilet pokazywany jest jako nowość? Czy autorzy filmiku nie mają wiedzy, że w Bydgoszczy od wielu miesięcy działa już system elektronicznego poboru opłat za bilety miesięczne i okresowe? Mieszkańcy gminy Białe Błota mogą sobie nawet przez internet kupić bilet miesięczny obejmujący ich komunikację podmiejską i całą sieć Bydgoszczy? Dlaczego tak długo twórcy idei duopolu opowiadają o integracji a nie są w stanie takiego systemu wdrożyć? Bo jest pomyślany i użyteczny dla garstki ludzi i wszelkie próby wdrażania takiego systemu są nieopłacalne. W Bydgoszczy BKM-kę ma prawie 100 tysięcy ludzi. Linią BiT City dojeżdża regularnie niecałe 2 tysiące osób.

Dopóki w ramach Bit City nie będą powstawać projekty skierowane do większej ilości ludzi, dopóty te projekty będą akceptowane przez garstkę.

BiT City to projekt pożyteczny ze względu na miejskie tramwaje (potencjalne korzyści dla sporej części populacji 80-tysięcznego Fordonu, z której znaczna część dojeżdża do centrum Bydgoszczy) i rewitalizację linii kolejowej Bydgoszcz - Warszawa.

Od projektu aspirującego do miana Zintegrowanego Projektu Transportowego na obszarze aglomeracjii można by oczekiwać objęcia jego zasięgiem obszaru aglomeracji, a nie dwu wysepek B i T. Projekty metropolitalnej komunikacji w innych miastach koncentrują się na ułatwianiu dojazdu do centrum metropolii ludziom, którzy wyprowadzili się poza granice administracyjne tych miast. Ich z każdym dniem przybywa. W filozofii BIT City zupełnie nie widać tego elementu integracji obszarów zależnych ze strefą centralną. To jest jego największy moim zdaniem mankament. W powiecie bydgoskim mieszka ponad 100 tys ludzi, czyli ponad połowa ilości mieszkańców Torunia, ale z racji odległości do Bydgoszczy dojeżdża kilkanaście razy więcej osób niż z Torunia. Oni również czekają na udogodnienia. Nie są jakimiś podludźmi. Tak samo płacą podatki i oczekują zauważenia ich potrzeb.
Komunikacja stworzona dla nich może być w dodatku mniej nierentowna niż kilkanaście par kursów często pustawym, ale za to nowoczesnym pociągiem na trasie B-T.
c
conftitutive
Swing jako szybko kolej, nienaturalne tło, dziwne sytuacje pojawiające się na filmie.. same beznadziejne efekty musiały kosztować z 40 tysięcy. W dodatku pasażer podchodzący do kasownika, który nie ma nic wspólnego ani z Bydgoszczą ani z Toruniem oraz sam tramwaj, który również nie ma nic wspólnego z Toruniem..BEZNADZIEJA w skrócie, za 1000 zł zrobiłbym lepszy i naturalniej wyglądający

to czemu nie wziąłeś udziału w konkursie?
s
seen secrai
bardzo fajny film. A cytowanie anonimowej studentki to jest komizm, a nie warsztat dziennikarski
a
aleksandraem
duzo bo klip jest tak chujowy ze glowa boli.
a
aco
Przecież ten filmik to totalna klęska.
J
Jacek
Co wy chcecie od tej reklamy , dla mnie jest OK , pokazuje co ma pokazać , pełna informacja.
S
SF
Całbecki zaprezentował w reklamie swoje podejście do stosunków bydgosko-toruńskich,szybko dojechać i wydymać
j
joanna
tagi
Alia PR&Marketing = no bad wrong nie słabo źle niedobrze
M
Michał
Klip bardzo przypomina mi bardzo produkcje z przed kilku dekad - Przybysze z Matplanety: Pi i Sigma

Podpisuje się pod opnią kolegi, że należało zrobić konkurs. Dobry pomysł byłby lepszy bez tego całego kombinowania.

Gratuluję producentowi.
y
yayco
Przepraszam, ale sam będąc jedynie amatorem zrobiłbym ciekawszy klip. Lepsze materiały robili nawet w "Tik-Taku"! Klip jest przeładowany i po prostu nudny. Następnym razem proponuję ogłoszenie konkursu z nagrodą tysiąc złotych plus ewentualnie jakieś gadżety i jestem pewien, że nadejdą dziesiątki świetnych prac, lepszych od tej.

Ale "panistwu urzendnikom" sie podobie. a tak na powaznie - różnica między odczuciami tzw. społeczeństwa a miłościwie nam panującą "urzędniczą burżuazją" powiększyła się już do takich rozmiarów, że to musi dupnąć (albo ulec radykalnej i szybkiej zmianie)
J
Julian
Przepraszam, ale sam będąc jedynie amatorem zrobiłbym ciekawszy klip. Lepsze materiały robili nawet w "Tik-Taku"! Klip jest przeładowany i po prostu nudny. Następnym razem proponuję ogłoszenie konkursu z nagrodą tysiąc złotych plus ewentualnie jakieś gadżety i jestem pewien, że nadejdą dziesiątki świetnych prac, lepszych od tej.
p
pjotr
Swing jako szybko kolej, nienaturalne tło, dziwne sytuacje pojawiające się na filmie.. same beznadziejne efekty musiały kosztować z 40 tysięcy. W dodatku pasażer podchodzący do kasownika, który nie ma nic wspólnego ani z Bydgoszczą ani z Toruniem oraz sam tramwaj, który również nie ma nic wspólnego z Toruniem..BEZNADZIEJA w skrócie, za 1000 zł zrobiłbym lepszy i naturalniej wyglądający
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska