https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Dworzec PKP w Bydgoszczy będzie remontowany? Jest spora szansa

(ak)
Jeśli dobrze pójdzie, wkrótce pożegnamy ten smutny dworzec. Bez żalu, bo wizytówką póki co jest kiepską
Jeśli dobrze pójdzie, wkrótce pożegnamy ten smutny dworzec. Bez żalu, bo wizytówką póki co jest kiepską Andrzej Muszyński
W puli unijnych dotacji na rozwój transportu kolejowego zostały pieniądze. Ministerstwo transportu rekomenduje, by przeznaczyć je na rozbudowę dworca głównego PKP w Bydgoszczy.

Dworzec PKP w Bydgoszczy

Bydgoszcz nie była miastem - gospodarzem Euro 2012, więc i dworzec główny PKP nie przeszedł ani poważnego liftingu, ani nie został przebudowany, jak kilka innych w kraju.

Temat jego remontu, a nawet wybudowania nowego, nie został jednak zamknięty. Jakie są szanse? Posłanka Iwona Kozłowska pytała o to w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego. I okazuje się, że przy pomyślnych wiatrach, będziemy mieli nowy dworzec do marca 2015 roku.

Przeczytaj także: Kierowco, zatrzymaj się przed przejazdem i żyj!

Projekt jest na razie, jak wynika z odpowiedzi resortu: "na rezerwowej liście projektów Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (...) w którym są jeszcze wolne środki do wykorzystania."
Dalej dowiadujemy się, że, aby te pieniądze wykorzystać potrzebna jest pozytywna rekomendacja Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej oraz kompletny wniosek o dofinansowanie, który musiałyby niezwłocznie przygotować Polskie Koleje Państwowe.

I jest szansa, że jeszcze w tej perspektywie finansowej, czyli do 2013 roku znajdą się pieniądze na tę inwestycję.

Jak wyjaśnia resort transportu, budownictwa i gospodarki wodnej, już odbyło się spotkanie, na którym projekt został dobrze przyjęty. W związku z takim obrotem spraw ministerstwo rekomendowało "przesunięcie projektu z listy rezerwowej na listę podstawową podczas najbliższej aktualizacji Listy projektów indywidualnych dla POIiŚ 2007-2013".

Najlepsze artykuły za jednym kliknięciem. Zarejestruj się w systemie PIANO już dziś!

Co zakłada projekt? Między innymi prace konstrukcyjne i architektoniczne w budynku dworca wyspowego, ale i - to czego bydgoszczanie oczekują już od lat - budowę nowego budynku frontowego wraz z usługami towarzyszącymi.

W ramach inwestycji wykonane lub wymienione będą instalacje sanitarne, elektryczne, zmodernizowana będzie infrastruktura torowo-peronowa, przebudowany i rozbudowany zostanie tunel pasażerski i bagażowy, przy którym powstaną windy. Ma także powstać kładka nad torami.

Koszt inwestycji został wstępnie oszacowany na 197,64 mln zł, z czego Unia Europejska miałaby pokryć 70 procent. Inwestycja, jeśli dojdzie do skutku, ma być realizowana juz za rok - od lipca 2013 roku do marca 2015 roku.

Czytaj e-wydanie »
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Karol
Nowy dworzec to piękna idea . Jak ona wpłynie na obecnie kończoną inwestycję związaną z komunikacją trmwajową ? Czy w przyszłym roku znowu wszystko rozkopią aby wybudować dworzec ?
Jeśli tak to powinniśmy wreszcie zarządać odpowiedzialności decydentów za marnowane nasze pieniądze.
j
jak tam na osiolku?
~pytacz~ to typowy bydłoszczoch z kujawskiego sioła. Musisz mieć świadomość wieśniaku, że patrzysz na brzydgoszcz przez różowe okulary. Mógłbyś je na chwilę zdjąć i przeczytać analizę "Obszary metropolitalne w Polsce" - Euroreg jak wół stoi, że ilość mieszkańców nie jest, aż tak ważna dla powstania metropolii, jak funkcje pełnione przez dany ośrodek. Czytając dalej mógłbyś natknąć się na bardziej szokujący fakt - ranking miast o największym potencjale. Mniej liczny Toruń (207 tys) z uwagi na dobrze rozwinięte funkcje kulturalne, naukowe i kontrolne jest o zgrozo Ośrodkiem Regionalnym Klasy A, jak np. Szczecin (409 tys). Bydgoszcz (363 tys) to Ośrodek Klasy B, jak Rzeszów (163 tys)
Różowe okulary są nie lada problemem ponieważ łatwo się w nich potknąć o wyboistą rzeczywistość.
Histeria i egoizm bydg. przynosi gorzkie owoce
To NATURALNA reakcaja na fobie bydgoskie - PO PROSTU ZATWARDZIAŁĄ UWSTECZNIAJĄCĄ TĘPOTĘ TAMTEJSZYCH DOMOROSŁYCH "ELIT". Naprawdę nic dziwnego. To głęboka gorycz samorządowców z Mogilna. Słyszą przecież histeryczne głosy post PRL-owskich zagubionych błaznów z Bydg. iktórzy chcieliby tylko jednego - wszystko walić do bydgoszczowa i ICH CHCIEJSTWO URZĘDÓW, A RESZTA NIECH TO UTRZYMUJE. Myślenie o innych obszarach województwa w takiej atmosferze bydg. to przestepstwo przeciw tow. Jasiakiewiczowi, Bruskiemu i spółce smb pełnej trzęsących starców. Samorządowcy widzą to i czują !!! Postawcie się w ich położeniu, to zrozumiecie dlaczego chcą uciekać do Poznania - bo muszą walczyć o swój rozwój i po drodze jeszcze ze stadem niemyślących dawnych chłopków małorolnych z Bydgosz. którzy ogłosili, że to lokalny samorząd chce im zabrać drogę S5 kosztem S15 !!! Takie myslenie byszczowskich polityków musi doprowadzić prędzej czy późnie do głębokiej stagnacji regionu - TO CAŁA WSTECZ, NAWET NIE STAGNACJA. Zresztą jak nastepny powiat oderwie się do Poznania, a granica województwa zatrzyma się na powiecie Bydgoskim, to i Bydgoszczowo tam trafi w końcu razem ze swoim gierkowskimi "sprawnymi inaczej" pseudo-elitami. Dawni tow. do tego doprowadzą szybciej niż ktokolwiek spodziewałby się.

Skąd tyle "mądrości" u ciebie od płazologa marszałka C , ojca Rydzyka , ich kolegi tow. Zaleskiego , czy naŁykowców z UMK?
Zamiast prezentować po raz n-ty swoje kompleksy, nie lepiej posprzątać kupska po swoich psiorach?
J
Janek
To dobra wiadomość.
Przynajmniej w części zrekompensuje brak dobrych połączeń drogowych do Gdańska, Poznania, Szczecina czy W-wy.
p
pytacz
Chyba DUPO-e ze SROtunia nie zawłaszczą nam tych pieniędzy tak jak z obwodnicy S-5 na powiatowy bezsensowny ,najdroższy most przez Wisłę, z pola na łąkę w mieście A ?
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska