Dworzec PKP w Bydgoszczy
Bydgoszcz nie była miastem - gospodarzem Euro 2012, więc i dworzec główny PKP nie przeszedł ani poważnego liftingu, ani nie został przebudowany, jak kilka innych w kraju.
Temat jego remontu, a nawet wybudowania nowego, nie został jednak zamknięty. Jakie są szanse? Posłanka Iwona Kozłowska pytała o to w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego. I okazuje się, że przy pomyślnych wiatrach, będziemy mieli nowy dworzec do marca 2015 roku.
Przeczytaj także: Kierowco, zatrzymaj się przed przejazdem i żyj!
Projekt jest na razie, jak wynika z odpowiedzi resortu: "na rezerwowej liście projektów Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (...) w którym są jeszcze wolne środki do wykorzystania."
Dalej dowiadujemy się, że, aby te pieniądze wykorzystać potrzebna jest pozytywna rekomendacja Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej oraz kompletny wniosek o dofinansowanie, który musiałyby niezwłocznie przygotować Polskie Koleje Państwowe.
I jest szansa, że jeszcze w tej perspektywie finansowej, czyli do 2013 roku znajdą się pieniądze na tę inwestycję.
Jak wyjaśnia resort transportu, budownictwa i gospodarki wodnej, już odbyło się spotkanie, na którym projekt został dobrze przyjęty. W związku z takim obrotem spraw ministerstwo rekomendowało "przesunięcie projektu z listy rezerwowej na listę podstawową podczas najbliższej aktualizacji Listy projektów indywidualnych dla POIiŚ 2007-2013".
Najlepsze artykuły za jednym kliknięciem. Zarejestruj się w systemie PIANO już dziś!
Co zakłada projekt? Między innymi prace konstrukcyjne i architektoniczne w budynku dworca wyspowego, ale i - to czego bydgoszczanie oczekują już od lat - budowę nowego budynku frontowego wraz z usługami towarzyszącymi.
W ramach inwestycji wykonane lub wymienione będą instalacje sanitarne, elektryczne, zmodernizowana będzie infrastruktura torowo-peronowa, przebudowany i rozbudowany zostanie tunel pasażerski i bagażowy, przy którym powstaną windy. Ma także powstać kładka nad torami.
Koszt inwestycji został wstępnie oszacowany na 197,64 mln zł, z czego Unia Europejska miałaby pokryć 70 procent. Inwestycja, jeśli dojdzie do skutku, ma być realizowana juz za rok - od lipca 2013 roku do marca 2015 roku.
Czytaj e-wydanie »