Chodzi oczywiście o budowę tunelu pod torami, który bardzo usprawni komunikację w mieście. Mieszkańcy obu części Solca przestaną wreszcie wystawać w korkach przed zamkniętym szlabanem. A że ruch kolejowy jest tu duży, czasu tracili mnóstwo.
Najlepsze artykuły za jednym kliknięciem. Zarejestruj się w systemie PIANO już dziś!
Po zakończeni prac problem się skończy, ale na to trzeba jeszcze trochę poczekać. Bo plany oddania inwestycji do użytku z końcem tego roku, 15 miesięcy po podpisaniu umowy, nie są już, niestety, realne. Przyczyną m.in. dodatkowe roboty, które trzeba było wykonać w związku z odwodnieniem terenu.
Kłopoty - jak się wydaje - są już jednak za wykonawcą, firmą Eurovia. Tempo robót wzrosło, co daje szansę, że uroczysta gala z okazji zakończenia robót odbędzie się wiosną. Takie też zapowiedzi usłyszeliśmy niedawno od Barbary Białkowskiej, wiceburmistrz Solca Kujawskiego.
Tymczasem Eurovia jest już pod torami od strony centrum miasta. To pierwszy etap inwestycji, bo podzielona została ona na dwa etapy. Pierwszy obejmuje budowę tunelu, drugi natomiast budowę peronów i całej infrastruktury wokół dworca kolejowego.
Jak dowiedzieliśmy się - cała inwestycja ma kosztować około 41 mln zł. Dofinansowanie wywalczone przez samorząd to 22 mln zł. Prace, które wykonane zostaną w ramach pierwszego etapu pochłoną 27 mln zł.
Czytaj e-wydanie »