Najnowsze autobusy kursujące w naszym mieście należą do prywatnego przewoźnika - firmy Veolia. Nowiutką flotę kupiła ona w 2009 roku, gdy wygrała przetarg na obsługę kilku grudziądzkich linii.
Najnowsze autobusy Miejskiego Zakładu Komunikacji - cztery scanie z 2008 - są starsze od floty Veolii o rok. Ale to ma się niebawem zmienić. - Zamierzamy kupić dwa nowe autobusy niskopodłogowe, klimatyzowane, z dobrymi silnikami - zapowiada Włodzimierz Tesz, rzecznik MZK.
Ile będą kosztowały pojazdy? To okaże się dopiero po przetargu, który ma zostać ogłoszony w listopadzie.
Czytaj też: Zima grudziądzkich drogowców nie (?) zaskoczy
Ceny autobusów zaczynają się od 500 tys. zł, tak więc spółka na zakup dwóch nowych pojazdów będzie potrzebowała co najmniej milion. - Część pieniędzy mamy. Resztę będziemy chcieli pożyczyć - dodaje rzecznik Tesz
Grudziądzkie MZK dysponuje obecnie 43 autobusami. Osiem z nich to pojazdy niskopodłogowe, a kolejne 22 - niskowejściowe.
Najstarszy wciąż jeżdżący autobus MZK to jelcz o numerze bocznym 206, który ma 27 lat.
Średni wieku autobusu w tej spółce to 13 lat. - Nie jest to mało, ale mimo swojego wieku autobusy nie sprawiają specjalnych problemów technicznych. Może dzięki stosunkowo prostej konstrukcji? - przypuszcza rzecznik Tesz.
Najstarszym pojazdem MZK nie jest jednak autobus, tylko tramwaj, który w przyszłym roku będzie obchodził... 60 urodziny! Polskiej produkcji szynowiec typu N nie wozi pasażerów, ale wciąż jest wykorzystywany jako wóz techniczny, np. do odśnieżania torowisk.
Najlepsze artykuły za jednym kliknięciem. Zarejestruj się w systemie PIANO już dziś!
Lokalny portal przedsiębiorców