https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Przed nami najbardziej widowiskowa część budowy nowego mostu w Toruniu

WG
Estakada Żółkiewskiego
Estakada Żółkiewskiego I.Szczepańska, A. Orłowski/most.torun.pl
Coraz bliżej do spektakularnej operacji montażu mostowych przęseł. Wiele jednak zależy od warunków pogodowych, m.in. odpowiedniego poziomu wody w Wiśle i prędkości wiatru.

Transport łuków to najbardziej spektakularna część budowy nowej trasy mostowej. Przęsła o łącznej masie 5,5 tys. ton zostaną zamontowane na podporach przy pomocy specjalnych barek.

- Ich przetransportowanie drogą wodną na pontonach, następnie osadzenie na podporach i scalenie wymaga sprzyjających warunków pogodowych - mówi Lesław Milewski, dyrektor kontraktu z firmy Strabag. - Chodzi o odpowiedni poziom wody w rzece, brak zjawisk lodowych i prędkość wiatru nie większą niż uwzględniona w analizach statycznych - na co czekamy z niecierpliwością.

Czytaj także: Jak zmieni się organizacja ruchu po wybudowaniu mostu w Toruniu?

Jakie warunki muszą być spełnione? Poziom wody w Wiśle nie może być niższy niż 348 cm, prędkość wiatru nie powinna przekroczyć 8 m na sekundę, a w nurcie rzeki nie może być kry. Na wyspie, na której powstała centralna podpora mostu, trwa teraz montaż pierwszych elementów pomostu. - Staramy się też wykonywać prace związane z jej umocnieniem - podkreśla dyrektor. - Chodzi o maksymalne wykorzystanie czasu i realizację zadań możliwych do wykonania przy aktualnie panujących warunkach atmosferycznych.

Wiadomości z Torunia

Strabag wykonał już ok. 80 proc. prac objętych kontraktem. Co nas czeka w najbliższych tygodniach? Robotnicy będą się przygotowywać do betonowania ustroju niosącego na estakadzie na pl. Daszyńskiego. Zakończą wznoszenie pylonu. Cały czas trwają prace na prawo- i lewobrzeżnych estakadach. Wykonawca montuje tam szalunki i elementy płyt pomostowych ze zbrojeniem. Według pierwotnych planów nowa trasa miała być gotowa w lipcu 2013 r. Magistrat złożył jednak wniosek do Centrum Unijnych Projektów Transportowych o wydłużenie budowy do końca listopada 2013.

Komentarze 15

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

c
chłop-demol
No powiem ze wygląda coraz lepiej

Ale co lub kto, most czy tow.długi Michał z coraz dłużsżym nosem ?
l
luizjana
No powiem ze wygląda coraz lepiej
h
hehehehe
Co będzie jak UE cofnie dotacje? Kto pomoże tatko Rydzyk czy Lenz z Mężydło ze swoich dochodów?

Firma Kabo POmoże.
s
sandutor
Pisałem w lipcu 2012,że most oddadzą z 200 dniowym opóźnieniem,a tu widzę,że to będzie pewnie z rok w plecy.Słyszałem,że zbrojarze nie dostają wypłat,co się dziwić ,że na budowie zastuj i kręci się tylko kilku robotników.

Co będzie jak UE cofnie dotacje? Kto pomoże tatko Rydzyk czy Lenz z Mężydło ze swoich dochodów?
U
UM
Pisałem w lipcu 2012,że most oddadzą z 200 dniowym opóźnieniem,a tu widzę,że to będzie pewnie z rok w plecy.Słyszałem,że zbrojarze nie dostają wypłat,co się dziwić ,że na budowie zastuj i kręci się tylko kilku robotników.
c
chłop-demol
Stan wody powyżej minimalnego, brak kry oraz wiatr poniżej 8m/s, dlaczego nie montują???

Może nikt im już nie płaci?
m
marcin
Stan wody powyżej minimalnego, brak kry oraz wiatr poniżej 8m/s, dlaczego nie montują???
n
nowaczek
JESZCZE DWA ,TRZY LATA I BEDZIE NOWY MOST

Ciekawe czy UE cofnie dotację?
J
Jerzy
To jest przecież haczyk wykonawcy na inwestora (szantaż) jak nie ma pogody i nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze których wykonawca żąda od inwestora za nieprzewidziane utrudnienia np.niewypały niewybuchy,a to grunt niestabilny,złe mapki geodezyjne na PL.Daszynskiego sieci teleinformatyczne w tym jest problem.
h
hehehe
Jeszcze trochę propagandy a potem przesunięcie terminu oddania do użytku na wiosnę 2014.

Lepiej od razu niech przesuną oddanie na październik 2014 r. Kampania wyborcza najwyższego musi mieć przecież jakiś punkt obrotowy.
J
Józef
Jeszcze trochę propagandy a potem przesunięcie terminu oddania do użytku na wiosnę 2014.
h
hehehe
Widać sami hejterzy nowego mostu tutaj są

A ty się podniecasz tymi lukami?
m
młodytrn
Widać sami hejterzy nowego mostu tutaj są
h
hehehe
Tak się kończą idiotyczne projekty. Kto w ogóle projektował ten bubel, dziś buduje się mosty bez jakichś durnych łuków, wystarcza sama płyta, wystarczy spojrzeć na most w Czerniwicach czy w Grudziądzu. Ale najwyzszy musiał mieć pomnik z łukami, z harmonogramem ich stawiania ustawionym na zimę gdy najciężej o korzystne warunki atmosferyczne. Czy to nie wskazuje, że projektanci trasy wschodniej to deb***e?
R
RONI
JESZCZE DWA ,TRZY LATA I BEDZIE NOWY MOST
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska