Przypomnijmy: w styczniu Miejski Zarząd Dróg złożył do CUPT wniosek o weryfikację aneksu do umowy przedłużającego termin realizacji budowy mostu. Głównym powodem wydłużenia daty otwarcia przeprawy z lipca na grudzień 2013 r. był rekordowo niski stan wody w Wiśle. CUPT, czyli instytucja wdrażająca projekty w ramach programu Operacyjnego "Infrastruktura i Środowisko", zweryfikował przesłane dokumenty.
Czytaj także: Budowa mostu w Toruniu. Najnowsze zdjęcia!
- W swojej odpowiedzi Centrum poinformowało, że przedstawiony stan faktyczny - niski poziom wody w Wiśle - bez wątpienia jest okolicznością uniemożliwiającą zrealizowanie określonych prac w terminach przewidzianych kontraktem - informuje Agnieszka Kobus-Pęńsko, rzeczniczka prasowa MZD.
W piśmie od CUPT czytamy zaś: "Zmiana łączącej strony umowy w zakresie czasu na ukończenie jest dopuszczalna i uzasadniona". Ta opinia pozwala MZD na zawarcie aneksu z generalnym wykonawcą - firmą Strabag - dotyczącego wydłużenia terminu robót.
W tej chwili inwestycja jest zaawansowana w ok. 80 proc. Codziennie na budowie pracuje ok. 400 osób, którzy mają do dyspozycji ponad 100 sztuk sprzętu ciężkiego. Całe zadanie pochłonie 699 mln zł, z czego ponad 327 mln zł wynosi unijne dofinansowanie.
