https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Mamy pierwszą cyfrową szkołę w powiecie. To SP nr 2 w Żninie [zdjęcia]

(PAK)
Sprawdzian z matematyki z użyciem nowego sprzętu? Czemu nie. W IV "c "podczas lekcji matematyki u Grażyny Mikołajewskiej było to możliwe.
Sprawdzian z matematyki z użyciem nowego sprzętu? Czemu nie. W IV "c "podczas lekcji matematyki u Grażyny Mikołajewskiej było to możliwe. (PAK)
Nie co dzień trafia do szkoły ponad 70 laptopów. Żnińskiej SP nr 2 to się udało! Placówka, jako jedyna w powiecie żnińskim, zakwalifikowała się do rządowego programu "Cyfrowa szkoła".

Otwarcie szkoły cyfrowej w Żninie

Podczas uroczystości, gdzie oficjalnie otwarto "Cyfrową szkołę", wiele razy podkreślano jak ważna jest dziś edukacja, także ta obejmująca technologie internetowe. A żnińska "dwójka "rzeczywiście ma się czym pochwalić. Sprzętu tu nie brakuje.

Szkoła znalazła się w gronie 25 szkół w województwie kujawsko-pomorskim, które zakwalifikowały się do tego rządowego programu. Ma on na celu rozwijanie kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych.

Przeczytaj również: Szkoły w Bydgoszczy będą cyfrowe. Zamiast książek- laptopy

I tak, do placówki dostarczono dokładnie: 52 laptopy dla uczniów, 19 laptopów dla nauczycieli, 7 tablic interaktywnych, 7 projektorów krótkoogniskowych, jedno urządzenie wielofunkcyjne oraz dwie szafki mobilne.

Wartość sprzętu, który pojawił się w żnińskiej "dwójce" to nieco ponad 241 tys. złotych. Wysokość rządowego dofinansowania to 160 tys. złotych. Resztę pieniędzy - ponad 80 tys. złotych - wyłożyła gmina Żnin.

W środę w obecności uczniów, nauczycieli, pracowników szkoły i zaproszonych gości, Zbigniew Ostrowski, wicewojewoda kujawsko-pomorski zauważył, że występują niestety problemy z wykorzystaniem technik cyfrowych. - Jednak ta szkoła udowodniła, że rozumiemy swoje miejsce na cyfrowej mapie. Musimy teraz dogonić cywilizację cyfrową i zacząć odnosić sukcesy.

Zobacz też: Chojnice. Mieli szczęście w losowaniu. To u nich będzie cyfrowa szkoła

Anna Łukaszewska, kujawsko-pomorski kurator oświaty dodała z kolei, że już od wielu miesięcy przygląda się działaniom placówek, mającym wdrażać ten program. - Bo cyfrowa szkoła, to szansa, to nowe wyzwanie, którego dzisiaj nie może zabraknąć w edukacji.

Podkreśliła także, że w teraźniejszych czasach dobre wykorzystanie nowych technologii w nauczaniu, podwyższa jego jakość.

I ta jakość właśnie, w żnińskiej SP nr 2 gdzie uczy się 686 dzieci, już się podnosi. To, w specjalnie przygotowanej prezentacji multimedialnej, zaprezentowała Grażyna Jaźwińska, która obok Ryszarda Szafacińskiego, jest koordynatorką programu w szkole.

Dowiedzieliśmy się m.in. że laptopy są i będą wykorzystywane podczas lekcji i zajęć pozalekcyjnych, posłużą do przeprowadzania sprawdzianów internetowych, czy do prowadzenia przez nauczycieli e-dzienników.

Wiadomości ze Żnina

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 11

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

h
heniu stolec
szkoła podstawowa nr 2 była fajna za czsów słynnego pedagoga wieśka bibersztajna
o
oburzony
komputerki za unijne pieniądze nie zasłonią braku basenu, braku porządnej przystani nad jeziorem, mieszania w radiu i kasy wywalonej w błoto

oburzeni do was przyjdą oburzeni was wykopią
e
ejdż bi joł
a mi sie podoba cyfryzacja szkoły - tylko zeby umieli to wszystko wykorzystać a nie tylko nieliczni nauczyciele bo reszta sie nie przestawi bo nie umie nie chce znieniac swoim metod nauczania itd.
ja tez che kompa w szkole

Żeby jak w domu wgrygrać
k
kapusta
a mi sie podoba cyfryzacja szkoły - tylko zeby umieli to wszystko wykorzystać a nie tylko nieliczni nauczyciele bo reszta sie nie przestawi bo nie umie nie chce znieniac swoim metod nauczania itd.
ja tez che kompa w szkole
t
the end
Dzieci nie będą umiały pisać, mówić, myśleć ! Będą umiały znaleźć w Internecie, kopiować, wklejać. Będą opóźnione w rozwoju umysłowym. Mówię to, jako wykładowca informatyki z wyższej uczelni. Podobne opinie wyrażają psycholodzy.

Ja mówię to jako ja, zwykły, uważam że rozsądny człowiek. Jak we wszystkim potrzebny tu jest umiar. Zarówno w demokratycznym dostępie do technologii cyfrowych jak w zwalczaniu złych nawyków w jednostronnym korzystaniu z nich.
ż
żyw
To umysł stymulowany intensywnym myśleniem rozwinie sieć neuronów i nie będzie podlegał stopniowej degradacji. No, życie panie Jurek, życie
J
Jerzy Paliwoda
Jeśli wszystko sprowadzimy do ... ( patrz powyżej ) , to ... ?
O
OS
A ja ma pytanie do Ciebie. Na czym opierasz twierdzenie, że "w szkole brakuje tych wszystkich technologii bo to tylko wybrańcy mają" oraz przypuszczenie że niedostatki uda się zredukować technologią? Ironia nic tu nie zmienia. Wiedza i nauka biegłego posługiwania się nowymi technologiami to tylko instrument, narzędzie takie jak umiejętność czytania, pisania i rachowania. Dodam tu jeszcze języki obce. Uważam, że absolwent gimnazjum powinien być wyposażony w pakiet podstawowej wiedzy o ekonomii (żeby świadomie korzystał z produktów oferowanych przez banki), o prawie (żeby nie był bezradny wobec oszustów) o mediach i reklamie (żeby nie był tępym lemingiem) i o ruchu drogowym i komunikacji zbiorowej (żeby mądrze korzystał z możliwości przemieszczania się).
z
zazdrosny o technologie
ja mam pytanie do przedmówców
a teraz gdy w szkole brakuje tych wszystkich technologii bo to tylko wybrańcy mają - dzieciaki nie potrafią pisać, mówią półsłówkami, a już o czytanie nie wspominając.
Dając im nowe narzędzie może jedno z tych ww. uda się zredukować
pomyślał jedne z drugim o tym...
w
wiejski nauczyciel
Nowe laptopy na obśrupanych ławkach czyli słoma z butów wychodzi. Fajrwerki takie jak fundowanie wątpliwej świeżości urzędzeń cyfrowych (szybki postęp w technologiach informatycznych) to nieudolne próby rządu (ministerstwa oświaty) w celu zamydlenia nam oczu na mizerię w oświacie. Próby przykrycia bezsilności we wprowadzaniu zmian w prawie (m.in.okryta niesławą karta nauczyciela) tak by szkoła uczyła a nie wypełniała procedury. W świetle fajerwerków grzeją się okalni politycy.

Dzieci nie będą umiały pisać, mówić, myśleć ! Będą umiały znaleźć w Internecie, kopiować, wklejać. Będą opóźnione w rozwoju umysłowym. Mówię to, jako wykładowca informatyki z wyższej uczelni. Podobne opinie wyrażają psycholodzy.

To niestety smutna prawda. Zaślepienie w nierozsądnym korzystaniu z technologii informatycznych (głównie w domu, teraz i w szkole) prowadzi do uwstecznienia, nie uczy samodzielności w myśleniu, nie kreuje postaw innowacyjnych. W obliczu dynamicznych zmian w technologii informatycznej szkoła i dom winny uczyć rozsądku w korzystaniu z nich, krytycyzmu i kreatywnego myślenia.
r
roman
Dzieci nie będą umiały pisać, mówić, myśleć ! Będą umiały znaleźć w Internecie, kopiować, wklejać. Będą opóźnione w rozwoju umysłowym. Mówię to, jako wykładowca informatyki z wyższej uczelni. Podobne opinie wyrażają psycholodzy.
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska