Oferty w przetargu na modernizację wagonów na trasie Przemyśl - Szczecin złożyło sześć podmiotów: Pesa Bydgoszcz, Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki", Janoza CZ z Czech, H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych, Pars Nowa (Czechy), konsorcjum firm Tabor Szynowy Opole i Metchem A. Świerczek oraz Newag. To największe tego rodzaju zamówienie w historii PKP Intercity. Jego wartość ma wynieść ponad 390 mln zł. Połowę z tej sumy PKP Intercity chce pozyskać z Unii Europejskiej.
Przeczytaj także: Pesa Bydgoszcz wyremontuje lokomotywy dla PKP Intercity
Wagony mają zostać dostosowane do prędkości 160 km/h. Będzie to docelowo maksymalna prędkość dla pociągów na zmodernizowanych liniach kolejowych E-30 (fragment Wrocław - Katowice - Kraków) i E-59 (fragment Wrocław - Poznań - Szczecin). PESA ma wyposażyć wagony w nowe systemy i podzespoły, fotele, klimatyzację, gniazdka elektryczne, WC z zamkniętym obiegiem oraz urządzenia wzmacniające sygnał telefonii komórkowej. Pojawią się w nich również udogodnienia dla osób niepełnosprawnych oraz rowerzystów.
Przeczytaj także: Koleje Włoskie Trenitalia wybrały Pesę i... Stadler poszedł do sądu
Modernizacja wagonów jest częścią inwestycji polegającej na odnowie taboru PKP Intercity dla relacji Przemyśl - Szczecin. W jej ramach modernizowanych jest już 68 wagonów pasażerskich. Do 2015 roku relacja Przemyśl - Szczecin ma być całkowicie obsługiwana pociągami TLK zestawionymi z wagonów w pełni zmodernizowanych.
Czytaj e-wydanie »Lokalny portal przedsiębiorców