https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Polskie drogi, czyli jakie grzechy najczęściej wytykamy drogowcom?

(M)
Polskie drogi są niebezpieczne - narzekają kierowcy
Polskie drogi są niebezpieczne - narzekają kierowcy Paweł Skraba
Brak dobrej infrastruktury drogowej, za mało autostrad i "ekspresówek", szos bezkolizyjnych, dziury w jezdni, zły stan nawierzchni... - właśnie te grzechy wytykano najczęściej drogowcom.

Użytkowników dróg poproszono o uwagi na temat projektu Narodowego Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2013-2020. Mieli wypowiedzieć się o wszystkim, co wpływa na bezpieczeństwo.
Do Ministerstwa Transportu wpłynęło prawie 900 uwag, z czego ponad 90 proc. jest autorstwa obywateli, a tylko 10 proc. różnych instytucji, najczęściej samorządowych lub związanych z branżą samochodową.

Według tych opinii, najważniejsze problemy związane z bezpieczeństwem dotyczą samych dróg (51 proc. głosów). Nasze drogi są generalnie złe. Brakuje nam autostrad, dróg ekspresowych i bezkolizyjnych. Nawierzchnie dróg są w dużej części popękane, dziurawe, z koleinami, nie ma utwardzonych poboczy.

W drugim rzędzie wskazano na problem człowieka jako czynnika, od którego zależy bezpieczeństwo na drodze. Najczęściej pojawiały się opinie o zbyt małym znaczeniu akcji edukacyjnych wśród pieszych i rowerzystów. Wskazano na zły system szkolenia kandydatów na kierowców. Pojawiały się głosy o konieczności zaostrzenia kar za wykroczenia na drodze, szczególnie najcięższe, takie jak duże przekroczenia prędkości, przejeżdżanie na czerwonym świetle czy brawurowa jazda.

Przeczytaj również: Elki nie mają z kim jeździć. Dramatycznie spadła liczba kursantów

Zdecydowana większość skrytykowała program rozbudowy sieci fotoradarowej, uważając że jest tylko "przykrywką" dla prawdziwego celu rządu: zapewnienia dodatkowych dochodów budżetowych. Wskazywano także na złe umiejscowienie fotoradarów.

Niektórzy kierowcy wytykali drogowcom nieadekwatne do sytuacji ograniczenia prędkości, które sprawiają, że później ignoruje się wszystkie ograniczenia, a to już jest groźne.

Najmniejsze zainteresowanie wzbudziły kwestie związane z bezpieczeństwem na przejazdach kolejowych, z ratownictwem i opieką powypadkową (zaledwie 18 wniosków).

Zobacz też: Jeździliśmy nieoznakowanym radiowozem ITD. To maszyna do strzyżenia kierowców

Przekazane uwagi zostaną wprowadzone do projektu dokumentu Narodowego Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2013-2020 - zapewnia Ministerstwo Transportu.

- Ten program ma się przyczynić do poprawy systemu bezpieczeństwa na drogach, ma zweryfikować złe oznakowanie, błędne ustawienia fotoradarów i generalnie to, co złe na drogach - komentuje Marek Staszczyk, sekretarz Kujawsko-Pomorskiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, dyrektor WORD w Toruniu.

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

a
alex

Gdzie obiecane S-5 dla Bydgoszczy? We wszystkich ogólnopolskich gazetach piszą, że jej nie będzie! Gratulacje dla prezydenta Bydgoszczy i bydgoskich polityków. Młodzi uciekajcie z tego miasta brudu!!!

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska