https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

W Toruniu będą nowe trasy dla tramwajów? Komunikacja miejska w rękach radnych

WG
W planach jest budowa nowych tras dla tramwajów, redukcja liczby linii i zwiększenie częstotliwości ich kursowania, budowa węzłów przesiadkowych, zakup niskopodłogowych składów i wprowadzenie nowych taryf
W planach jest budowa nowych tras dla tramwajów, redukcja liczby linii i zwiększenie częstotliwości ich kursowania, budowa węzłów przesiadkowych, zakup niskopodłogowych składów i wprowadzenie nowych taryf Lech Kamiński
W czwartek toruńscy rajcy rozpoczną prace nad planem zrównoważonego rozwoju transportu zbiorowego na lata 2013-2035. Tramwaje i autobusy mają stać się alternatywą dla podróży autami.

Plan transportowy będzie rozpatrywany w dwóch czytaniach. Pierwsze czeka nas w czwartek. Drugie - na jednej z kolejnych sesji. Między obradami dokument będzie analizowany przez komisje. Tego typu plan musi mieć każda gmina powyżej 50 tys. osób.

Czytaj także: W Toruniu projekt BiT City nabiera rozpędu

- Dokument będzie weryfikowany co trzy lata - mówi Marcin Kowallek, dyrektor wydziału gospodarki komunalnej magistratu. Plan zakłada, że transport zbiorowy w mieście powinien być dostępny dla niepełnosprawnych i stanowić alternatywę dla podróżowania autami osobowymi. Podstawowym jego celem jest zachowanie udziału transportu publicznego w przewozach torunian na poziomie nie mniejszym niż 30 proc. Opracowanie zawiera diagnozę obecnej oferty przewozowej. Okazuje się np., że średnia prędkość przejazdu autobusów to 28,1 km na godz., a tramwajów - 23 km na godz.

Dlaczego składy są wolniejsze? "Tramwaj w stosunku do konkurencyjnych autobusów (...) jest zbyt wolny i w stosunku do elastycznych autobusów niedostosowany do struktury przestrzennej miasta" - czytamy w planie. Funkcjonowanie systemu wielu bezpośrednich linii autobusowych i niewielkiej liczby połączeń tramwajowych "sprzyja marginalizacji funkcji tramwaju w sieci komunikacji miejskiej, co aktualnie ma miejsce w Toruniu".

Jak to zmienić? W planie zostały przedstawione zadania, jakie miasto będzie realizować w najbliższych latach. Dokument zakłada m.in. budowę nowych tras dla tramwajów, redukcję liczby linii i zwiększenie częstotliwości ich kursowania, budowę węzłów przesiadkowych, zakup niskopodłogowych składów i wprowadzenie nowych taryf tak, by podróż z przesiadką nie kosztowała więcej niż przejazd bezpośredni. Część zadań jest lub będzie realizowana np. w ramach projektu tramwajowego i BiT City.

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

d
draw

Intuicyjnie opowiadam się za tramwajami. Nie specjalnie argument jak na faceta

a
asjd

Komfort podróżowania tramami jest lepszy niż podróż autobusami

s
skorek

Tramwaje wolno jezdzą a kto zleca remonty sygnalizacji świetlnych??? chyba miasto , a kto odbiera takie buble po remoncie ,?? chyba ktoś z miasta . Podam dwa przykłady . 1/ sygnalizacja na ul Kosciuszki przy basenie Elany przed remontem w zeszłym roku ustawiona pod tramwaj , tramwaj zawsze prejezdzał bez zatrzymania. Po remoncie tramwaj zawsze tam stoi . 2/ Skrzyżowania pL. Rapackiego w zeszłym roku tramwaj przejezdzał od przystanku pl. Rapackiego do Pl. Teatralnego bez zatrzymania w obie strony ale inżynierowie miejscy postanowili zrobić usprawnienia. I teraz tramwaj stoi w obie strony ponad minutę na światłach . To kto kurcze jest winny że tramwaje wolno jezdzą .         Stały pasażer obserwator.

d
draw
W dniu 02.09.2013 o 18:03, tor napisał:

jestem za tramwajami ,poprostu nie smrodzą ,na zachodzie juz dawno do tego doszli

Jest to jakiś argument, tyle, że sieć musi być dokładnie przemyślana

t
tor

jestem za tramwajami ,poprostu nie smrodzą ,na zachodzie juz dawno do tego doszli

Z
Zeniucha

A czy wśród "szacownych" radnych jest choć jeden człowiek ze stosownym wykształceniem obejmującym zagadnienia transportu publicznego i infrastruktury? Czy jest baza danych statystycznych na której można oprzeć planowanie komunikacji miejskiej? Czy raczej będzie to robione na zasadzie osobistych preferencji decydentów tak jak zrobiono to z linią tramwajową nr 1 na Jakubskim Przedmieściu -  gdzie zlikwidowano 2 przystanki w tym jeden koło parku z którego chętnie korzystały osoby starsze i z małymi dziećmi a utworzono wielką wyspę dla osiedla budlexu która świeci pustkami (bo każdy jeździ tam bryką). Za to najbardziej uczęszczany przystanek przy Gołębiej ,z którego masa ludzi jeździ do pracy i szkoły umieszczono na środku wąskiego paska betonu, w pełnym słońcu i spalinach, z wiatą na 4 osoby, gdy pada samochody pryskają czarną breją i nawet nie ma się gdzie schować. No ale wiadomo że panowie projektanci to zza biurka głównie odwalają swą odpowiedzialną i sowicie opłacaną z naszych podatków fuchę.

s
sandałek nmp
PO co tramwaje w Toruniu ,skoro autobusem szybciej się dojedzie?
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska