EZT to pojazd kolejowy o własnym napędzie elektrycznym, składający się z dwóch członów sterowniczych na obu końcach oraz ewentualnych członów pośrednich. Poszczególne człony nie mogą być rozłączane, jednak zwykle możliwe jest łączenie całych pojazdów tego samego typu.
Składy miałyby kursować w relacjach Jelenia Góra - Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok/Lublin oraz Białystok/Lublin - Warszawa - Koluszki - Częstochowa - Katowice - Bielsko Biała.
Przeczytaj także: Skarga odrzucona. Pesa dostarczy tramwaje dla Torunia
Prócz tego firma, która wygra przetarg będzie się zajmowała serwisowaniem tych zespołów przez 15 lat.
30 października upłynął termin składnia ofert w przetargu. Bydgoska Pesa będzie walczyć z Konsorcjum Stadler Polska Sp. z o.o. oraz Newag S.A.
Czytaj e-wydanie »