https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

W samo południe: Nie palmy mostów

Anna Stasiewicz- Mąka
Anna Stasiewicz- Mąka, autorka komentarza
Anna Stasiewicz- Mąka, autorka komentarza archiwum GP
Jadąc do redakcji, spojrzałam na nowy most na Trasie Uniwersyteckiej. Stał jak stoi. Wygląda nawet tak samo jak w środowe popołudnie, czyli dokładnie wtedy, gdy na sesji wybuchła gorąca dyskusja.

Protest w Bydgoszczy

Przypomnijmy, czy patronem mostu ma być prezydent Lech Kaczyński czy, jak mówili autorzy wniosku, wzbudzająca mniejsze emocje, nazwa Uniwersytecki. Chociaż właściwie dyskusja to nadużycie.

Przypominało to raczej szermierkę czy walkę na słowa, czasem bardzo mocne. W powietrzu fruwały różne zdania "o szarganiu pamięci" zmarłych "esbekach", a nawet "amoku po żałobie". Sprawa naszego mostu trafiła na czołówki ogólnopolskich serwisów. Pokazywana zresztą równocześnie ze zniszczonym stadionem Zawiszy.

Czytaj: Most Uniwersytecki - to nazwa nowej przeprawy na Trasie Uniwersyteckiej w Bydgoszczy! [zdjęcia, wideo]

Zastanawiam się, czy kierowców jadących mostem, teraz już Uniwersyteckim, będzie w ogóle interesować, kto jest jego patronem. Że sprawa na ostatniej sesji tak podzieliła radnych. Podobny spór mógł przecież wybuchnąć przy mostach Solidarności czy Jerzego Sulimy Kamińskiego. Kością niezgody stał się jednak most na trasie Uniwersyteckiej, jednej z większych inwestycji drogowych w mieście. O czym jednak będziemy za kilka lat pamiętać, o tym,że łatwiej jeździć nam po mieście czy może jednak o żenującej kłótni podczas sesji?

Obserwując radnych skaczących sobie niemal do gardeł, myślałam, jak to jest? Do 36 punktu są radni z Fordonu czy Szwederowa, a od 37 (wtedy odbyło się głosowanie nad nazwą mostu) już tylko radni z Platformy Obywatelskiej czy Prawa i Sprawiedliwości? Dlaczego raz potrafią mówić jednym głosem, a raz wieloma i to w innej tonacji?

Za rok wybory. Zastanówcie się panie i panowie radni, czy wyborcy rozliczą was z liczby wypowiedzianych inwektyw pod adresem przeciwników politycznych czy może raczej z tego, co zrobiliście dla konkretnej ulicy czy osiedla. Mosty są przecież po to, żeby łączyć, nie dzielić.

Komentarze 17

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Pomorska na psy schodzi

A
Azja

A może szanowana pani redaktor weźmie pod lupę bezwzględnego prezydenta Dombrowicza pod lupę, który wezwał na sesję nadzwyczajną radnych 3 dni po katastrofie i postawił w takiej sytuacji, jak mieli zagłosować wtedy, wiadomo, że tak jak wypada? A Dombrowicz nie uzyskał poparci PO to szybko w kierunku PiS się uśmiechnął i dał im nazwę mostu swojego pryncypała na 3,5 roku przed otwarciem obiektu. I w wyborach dostał poparcie i PiS i Radia Maryja - za most. Trzeba być bez skrupułów, by tak działać. Przecież Kaczyński w ogóle Bydgoszczy i bydgoszczan nie szanował, nawet tych z PiS. Widać to i teraz, za każdym razem gdy są wybory Jaro zawsze tu wyśle jakiegoś spadochroniarza z W-wy (Kownacki, Czarnecki i inne z Gazety Polskie panie), dlatego Król tylko w radzie siedzi tyle lat, bo na Sejm nie ma szans :) Proszę opisać działanie Dombrowicza, oby nigdy nie wrócił do władzy, ani żaden z jego pupili. "Najlepszy" jest Dzakanowski wysławia się na poziomie podstawówki, kręci, powtarza się, szkoda gadać ...

 

 

S
SANDIEGO
W dniu 28.11.2013 o 12:51, JeryH napisał:

a jednak... to pani pani anno wbija nóż w mrowisko! Ten jeden głos radnych swiadczy o tym, że sprawy materialne mieszkańców sa dla nich najważniejsze. jeśli chodzi jednak o coś dla potomnych to wstyd i hanba jest ważniejsza. Swoja drogą to stadion Górnika w Zabrzu do niedawna nosił imię ADOLFA HITLERA. kaczynski niczym nie zasłużyl sobie na to by jego inieniem nazywać cokolwiek, chyba, ze mosty ... spalone!

 

    "...stadion Górnika w Zabrzu do niedawna nosił imię ADOLFA HITLERA..."
  Do niedawna, czyli do roku 2001, a może 2010? Z historii Ty zawsze byłeś taki dobry?

G
Gość
W dniu 28.11.2013 o 15:19, Ktoś napisał:

to spieprzaj do mocherowego Rydzykowa Trolu. :D

To lekcja współdziałania i "trzeźwego myślenia", zwłaszcza dla towarzyszy bydgoskich - jak dotąd grodzących anty-Europejskim murem swój powiat. Wskazanie kierunku rozwoju, który z Europie może opierać się tylko na współpracy, a nie na SEPARACJONIŹMIE lansowanym przez tamtejszych "starych" kacyków przykutych do stołków - post partyjniaczków z PRLu. MUSZĄ W KOŃCU ZROZUMIEĆ, ŻE SĄ RÓWNYM PODMIOTEM WOBEC INNYCH NA WSPÓLNEJ "ARENIE", ALBO STRACĄ BARDZO DUŻO - I DOBRZE, bo to chyba jedyny argument, który przemówi do rozsądku. To "przedszkole" przyszłych Metropolii, które prędzej czy później i tak powstaną, ale teraz będzie kładziona podbudowa pod ich fundamenty. W naszym przypadku rozłożenie w czasie tego procesu może mieć sporo zalet - na pewno ugasi mnóstwo szkodliwych emocji, podniesie świadomość, dołująco niską wśród bydgoskich elit. To raczej sytuacja polityczna w Kraju wymusiła odłożenie działania nad metropoliami - decyzja bardziej polityczna niż merytoryczna, ALE NAJWAŻNIEJSZE, ŻE NIE PRZEKREŚLA ONA KORZYSCI PŁYNĄCYCH ZE WSPÓŁPRACY - daje także spore szanse poza tymi wymiernymi także na rozpoczęcie i zacieśnianie procesów integracyjnych obu miast, które w przyszłości będą przybierać formy coraz bardziej zbliżające się do realnej metropolii. Budowa przyszłej Metropolii rozpocznie się "własnymi rękami" od dołu, a nie jakąś decyzją administracyjną czy zarządzeniem wytyczającym granice na papierze - jakby tego chcieli tow. bydgoscy. To zupełnie nowa jakość sprawowania władzy, której tamtejsze elity pojąć nie mogą bo komunizm zaprogramował im mózgi całkiem inaczej - na branie ile się należało i koniec, bez myślenia. 

j
jeszcze tęczy brak
W dniu 28.11.2013 o 16:51, deny napisał:

zmieniamy nazwy różnych ulic wg różnych opcji politycznych i nikt ich mieszkańców nie pyta kto czy się komuś to podoba a tutaj chociaż raz wysłuchano głosu większej części mieszkańców Bydgoszczy

Kaczyński został wybrany głosami Polaków. Jak od kilku lat wbija się w głowę, Polaków gorszych, głupszych, gorzej wykształconych, anachronicznych i całkiem nietolerancyjnych.
Przeciwni im Polacy z Bygdoszczy, pamiętnej nie tylko z 3-go wrzesnia 1939r., pokazali niezmierzona głębię swej tolerancji. Pokazali, że nie sposób ich nazwać bydłem - najwyżej ludzkim robactwem.

d
deny

zmieniamy nazwy różnych ulic wg różnych opcji politycznych i nikt ich mieszkańców nie pyta kto czy się komuś to podoba a tutaj chociaż raz wysłuchano głosu większej części mieszkańców Bydgoszczy

k
klocowaty most

Ten most jest ohydny . W centrum miasta betonowa landara i szpetota . Dzisiaj w necie na temat Bydgoszczy wrze , bardzo krytycznie . Przestałem to miasto lubic . Jeżeli w najbliższych wyborach wygra PO , staniemy się prowincjonalnym miastem . 

 

O
Olek

Pani Andziu, skoro pan Zbigniew Sobociński może być w pani artykule Zdzisławem, to pani może być panią Andzią Stasiewicz-Mąką, a nie Anną. To już kolejna jakaś wtopa w pani artykułach. Skoro uważa pani, że za 5 lat jadąc tym mostem nie będzie pani pamiętała jego nazwy to gratuluję, jeśli uważa pani, że jest to mało istotne, to też gratuluję. Bardzo ciesze się, że nazwa została zmieniona na neutralną, niepolityczną. Tylko PiS może mieć takie poronione pomysły i ludzie, którzy mają ich poparcie. Krzyż w herbie, most Kaczyńskiego, jakaś obrzydliwa wystawa antyaborcyjna na Rynku, ale rozumiem, że to pani klimaty, bo chętnie pani im wystawia laurki pochwalne. Cieszę się, że zmieniono nazwę, dla mnie to akurat równie ważne, jak dziury na osiedlu.

c
chełmno

takie nazwy to mogą w moherowej wiosce nadawac ,gdzie rydzyk rządzi,a kogo obchodzi krzyzacka wies leząca obok chełmna

K
Ktoś
W dniu 28.11.2013 o 12:43, babuls napisał:

Most zdziwienia i pytań co to jest , taką nazwę powinno mieć to coś co mnie jako człowieka z bydgoskiej ziemi odraża, ta parówa na jamniczych nóżkach z agrafką nie wiadomo po co w środku jest wstydliwym wizerunkiem w Bydgoszczy. Dodatkowo chcą ją nazwać imieniem prezydenta, który nie wiedział gdzie leży Bydgoszcz. To byłby taki sam strzał w kolano jak wybór w PIS pana Macierewicza na wiceszefa partii :). Ludzie z zewnątrz się pytają co to jest?, mówię most, dokąd prowadzi, mówię nie wiem. Dokąd prowadzą kłótnie radnych? nie wiem. Nie można zwyczajnie ogłosić konkursu, żeby mieszkańcy zadecydowali jak ma sie to atpliwe cudo myśli inżynierskiej o wątpliwych wartociach eststycznych nazywać bu Bydgoszcz nie stała się obiektem kpin.

to spieprzaj do mocherowego Rydzykowa Trolu. :D

K
Ktoś
W dniu 28.11.2013 o 14:08, Gość napisał:

Bydłoszcz to kujawska wiocha. Nikt nie wie gdzie leży ale podobno istnieje. Brzydgoszcz to stan odmiennej świadomości. Na lotnisku w Atenach stoi Bromberg ! Podobno bydłoszczochy mają jakieś "uniwersytety" ! To miejsce zamieszkania czerwonych PZPR-owskich pająków i ich potomstwa. Zgadzam się z Tobą to wyjątkowa siara mieszkać w tym tyfusowie !!!  ;)  :P  :D  :lol:  B) 

Japa rydzykowo-mocherowy pis-owski kmiocie :D

J
Jarek

dlaczego jest Pani wyraźnie po stronie PO i SLD, czy praca w dawnej komunistycznej gazecie pozbawiła Panią całkowicie logiki myślenia i przyzwoitości ?

P
POżyteczny

mafia nie przebacza !, mafia nienawidzi  nawet po smierci !to była chwila słabosci ale sie POzbieraliśmy !!

b
babuls

Most zdziwienia i pytań co to jest , taką nazwę powinno mieć to coś co mnie jako człowieka z bydgoskiej ziemi odraża, ta parówa na jamniczych nóżkach z agrafką nie wiadomo po co w środku jest wstydliwym wizerunkiem w Bydgoszczy. Dodatkowo chcą ją nazwać imieniem prezydenta, który nie wiedział gdzie leży Bydgoszcz. To byłby taki sam strzał w kolano jak wybór w PIS pana Macierewicza na wiceszefa partii :). Ludzie z zewnątrz się pytają co to jest?, mówię most, dokąd prowadzi, mówię nie wiem. Dokąd prowadzą kłótnie radnych? nie wiem. Nie można zwyczajnie ogłosić konkursu, żeby mieszkańcy zadecydowali jak ma sie to atpliwe cudo myśli inżynierskiej o wątpliwych wartociach eststycznych nazywać bu Bydgoszcz nie stała się obiektem kpin.

K
Ktoś
W dniu 28.11.2013 o 12:27, Radecki napisał:

Dlaczego taka grupa terroryzuje większość bydgoszczan?Ciągle coś próbuje wymusić a to krzyż w herbie miasta albo nazywanie nowego mostu imieniem jakiegoś uzurpatora który Bydgoszcz nazywał parszywym miastem itd!Nie można się poddać dyktatowi bandzie oszołomów !

Zgadzam sie dobrze mowisz!!!!

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska