https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Ciężarówki rozjeżdżają ulice Grudziądza. Kiedy ruszy ważenie pojazdów?

(dxc)
Listwy ważące pojazdy mają zostać zamontowane na pierwszym oraz drugim etapie Trasy Średnicowej.
Listwy ważące pojazdy mają zostać zamontowane na pierwszym oraz drugim etapie Trasy Średnicowej. sxc.hu
Do końca ubiegłego roku miał ruszyć system ważenia ciężarówek. Tak się nie stało. Dlaczego? Bo urzędnicy cały czas załatwiają formalności.

Urządzenia co prawda już trafiły do Zarządu Dróg Miejskich, ale nie można ich jeszcze zamontować. Dlaczego? M.in. dlatego, że nie ma jeszcze dokumentacji projektowej.

- Obecnie trwają prace nad jej sporządzeniem - zapewnia Łukasz Rządkowski z sekcji inżynierii ruchu w ZDM.

Urzędnicy nie potrafią jeszcze powiedzieć kiedy rozpocznie się ważenie ciężarówek. - Najpierw musimy uzyskać uzgodnienia z właścicielami sieci, m.in. elektrycznej - wyjaśnia Jarosław Murgała, zastępca dyrektora ZDM

Przeczytaj także: Policjanci złapali poszukiwanego listem gończym złodzieja
Listwy ważące pojazdy mają zostać zamontowane na pierwszym oraz drugim etapie Trasy Średnicowej. Kiedy przeładowany TIR najedzie na listwę, ta go zważy i zarejestruje poziom nacisku każdej z osi.
Te informacje drogą radiową trafią do inspektorów transportu drogowego, którzy, jeśli będzie tak potrzeba, zatrzymają samochód i jeszcze raz sprawdzą jego masę na innej wadze.

Dodatkowo m.in. na skrzyżowaniu ulicy Łyskowskiego i pierwszego etapu "średnicówki" zostanie zamontowane urządzenie rejestrujące auta przejeżdżające na czerwonym świetle. - Na tym skrzyżowaniu jest ono bardzo potrzebne - mówi Jan Przeczewski, komendant straży miejskiej.

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

h
henryk

niestety to prawda, ciężarówki rozjeżdżają ulice, drogi. Ale urządzenia do ważenia ciężarówek, tirów możecie mieć w swojej firmie i sami możecie ważyć pojazdy dla własnego bezpieczeństwa. Firma Precia Molen z Krakowa sprzedaje urządzenia do ważenia pojazdów z załadunkiem.

 

 

G
Gość

ZDM to bardzo ciekawe towarzystwo. Jak potrzeba było wjazdu do RADU o który nikt nie prosił to biegiem robili dokumentację,wszystko inne stanęło bo  był telefon z ratusza i rach ciach ciach i przetarg biegiem,który wygrała firma która miała wygrac. Tak się załatwia sprawy a nie jakies ronda na Łyskowskiego. Komu to potrzebne :-)

c
cin
W dniu 11.01.2014 o 13:51, Jarek napisał:

 Tam jest zaprojektowany wiadukt (ul. Łyskowskiego nad średnicówką). Rondo w tym miejscu to jakaś horendalna pomyłka - to ma być trasa szybkiego ruchu a nie kopia przejazdu przez Kwidzyn...  

to co robi kolejno pięć (o ile dobrze pamiętam) rond od łyskowskiego w stronę autostrady i jedno w drugą stronę, co ? kolego, rondo to najbezpieczniejsze i najbardziej drożne skrzyżowanie, porównaj sobie przejazd przez skrzyżowanie przy moście a przejazd przez rondo, gdzie dłużej stoisz ? ktoś dał ciała z tymi światłami a teraz tuszują swojego babola zakazem skrętu w lewo ze średnicówki i tym fotopstrykiem na czerwonym świetle

R
Rycho
W dniu 11.01.2014 o 13:51, Jarek napisał:

 Tam jest zaprojektowany wiadukt (ul. Łyskowskiego nad średnicówką). Rondo w tym miejscu to jakaś horendalna pomyłka - to ma być trasa szybkiego ruchu a nie kopia przejazdu przez Kwidzyn...  

A tak przypadkiem czerwone światło nie spowalnia przejazdu nai z  Kwidzyna?

J
Jarek
W dniu 11.01.2014 o 11:31, Zbulwer napisał:

Nie ważna jest poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniu ul. Łyskowskiego ze średnicówką, tylko trzepanie pieniędzy. To kolejny chory pomysł komendanta SM. Tam od samego początku powstania trasy średnicowej KONIECZNE jest rondo.

 

Tam jest zaprojektowany wiadukt (ul. Łyskowskiego nad średnicówką). Rondo w tym miejscu to jakaś horendalna pomyłka - to ma być trasa szybkiego ruchu a nie kopia przejazdu przez Kwidzyn...

 

G
Gość

... niech w końcu zaczną robić nawierzchnie z porządnych surowców !!!OSZCZĘDNOŚCI !

Wiadomo , ze z roku na rok ciężarówki są przystosowywane do przewożenia coraz większych

ładunków - ekonomia. a u nas drogi buduje (a , raczej remontuje)  na poziomie lat 80-tych.

Tak mi się wydaje , bo jak wytłumaczyć remont drogi , gdzie po pół roku są koleiny .

Co z tego ,że są samochody o ładowności np 10 t , przekroczą ładunek o 2 tony i mandat , bo drogę zniszczą , ale są tez tiry o ładowności np 25 ton  i co , one  jak nie przekraczają ładunku to nie niszczą ? Nigdy nie jeździłem Tirem , ale czy to wyłącznie wina ''tirowców'' ? Chyba nie do końca.

  p.s. niech uruchomia kolej z ciężkimi ładunkami , a mniejszym tonażem samochodowym rozwożą lokalnie ?

Z
Zgred

Wszystko rozbija się o niesamowicie szybkie tempo działania pracowników ZDM. Tak jest z wagami i zegarami. Wszystko idzie im jak krew z nosa. Może nudzi ich ta praca, może nie mają do niej serca, a może ktoś z ich przełożonych w końcu zabierze się za rozliczanie. Tak by można może, może ..... 

Z
Zbulwer

I znowu tylko walka o kasiorę. Nie ważna jest poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniu ul. Łyskowskiego ze średnicówką, tylko trzepanie pieniędzy. To kolejny chory pomysł komendanta SM. Tam od samego początku powstania trasy średnicowej KONIECZNE jest rondo. Może wreszcie ktoś się obudzi i posłucha głosu ludu, a nade wszystko samych uczestników ruchu drogowego. Gdyby tak zamknąć to skrzyżowanie nic nie trzeba będzie robić. Problem z głowy.

J
Jacek

Nie mogli zamontować urządzeń ze względu na wysoki poziom wody w Wiśle.

A tak na poważnie, to pewne osoby mają wiecznie jakieś problemy, aby  wywiązać się z powierzonych zadań na czas.

Czas na zmiany.

 

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska