Zdecydowała najniższa oferta. Firma KDD zaoferowała bowiem obsługę trzech linii autobusowych - nr 55, 67 i 69 - za 6,8 mln zł rocznie aż do końca 2022 roku, czym wyraźnie pobiła pozostałych konkurentów.
Wczorajsza decyzja komisji przetargowej jest znamienna z przynajmniej dwóch powodów. Z jednej strony oznacza pożegnanie żółtych solarisów z firmy Mobilis, która obsługuje jeszcze linię nr 69, a do której pasażerowie mieli w ostatnich latach sporo uwag. Dotyczyły one zarówno punktualności jak i czystości autobusów.
Czytaj też: Od stycznia 2014 bilety są tańsze - sprawdź cennik i ulgi komunikacji miejskiej w Bydgoszczy
Natomiast z drugiej strony firma KDD zadebiutuje na rynku bydgoskiej komunikacji miejskiej. Przewoźnik do tej pory znany był tylko w Olsztynie, gdzie od dłuższego czasu obsługuje kilka linii autobusowych. - Na samym początku naszej współpracy były drobne problemy - przyznaje Paweł Pliszka, rzecznik olsztyńskiego Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu. - Pojawiły się zastrzeżenia do ubioru i zachowania kierowców. Drobne zamieszanie było też z materiałami wyświetlanymi na monitorach w środku autobusów. Ale w dwa tygodnie osiągnęliśmy bardzo przyzwoity standard, i dziś, w szkolnej skali od 1 do 6 możemy chyba ocenić usługi tego przewodnika na solidne cztery z plusem, albo nawet i piątkę - dodaje.
Do tego kierowcy KDD będą wozić bydgoskich pasażerów produkowanymi w Solcu Kujawskim i napędzanymi gazem LNG Solbusami.
Więcej w piątek, 31 stycznia 2014 r., w papierowym wydaniu "Pomorskiej".
Czytaj e-wydanie »Lokalny portal przedsiębiorców