Po tym, jak Energa zamknęła Biuro Obsługi Klienta przy ul. 3 Maja, odbiorcy prądu nie ukrywają irytacji. Bo ani nie dostają rachunków za energię elektryczną, ani nie ma-ją gdzie się poskarżyć.
- Wcześniej chodziłem do biura przy 3 Maja, podawałem stan licznika i otrzymywałem fakturę - mówi Czytelnik. - W styczniu poszedłem, ale sprawy nie załatwiłem, bo, jak usłyszałem, zmieniał się system. Faktury za prąd do tej pory nie dostałem.
W takiej sytuacji jak Czytelnik jest wielu klientów spółki Energa we Włocławku. - Ostatni rachunek za prąd otrzymałam w październiku - żali się nam Czytelniczka. I pyta: - Czy spółki Energa nie obowiązują żadne terminy?
Jak się dowiedzieliśmy, obowiązują. Odczyt liczników powinien być wykonywany co dwa miesiące i co dwa miesiące powinniśmy otrzymywać faktury. Dlaczego w takim razie tak się nie dzieje? - Obiecywaliśmy, że w cyklu dwumiesięcznym odczyty będą się odbywać po okresie wdrożenia nowego systemu obsługi klienta - tłumaczy Jakub Dusza ze spółki Energa Obsługa i Sprzedaż.
Przeczytaj także: Eko-Energia grudziądzkiej przyrody
Czy nowy system obsługi klienta został już wdrożony? Jak się dowiedzieliśmy, prace z tym związane miały się zakończyć w styczniu. Ale przeciągnęły się do początku lutego. Dopiero w czwartek wszystko było gotowe. To dobra wiadomość dla nas, klientów, bo zakończenie tych prac oznacza, że wreszcie doczekamy się rachunków co dwa miesiące.
Co możemy zrobić teraz? Jak informuje Jakub Dusza, aby otrzymać fakturę, wystarczy podać odczyt z licznika w punktach oznaczonych symbolem VIA Moje rachunki, znajdujących się w sklepach, kolekturach Lotto, na stacjach benzynowych. Wykaz tych punktów znajduje się między innymi na stronie internetowej www. energa.pl. We Włocławku jest ich kilkadziesiąt, znajdują się między innymi w "Realu", w "Hali" przy Zielonym Rynku, "Kujawiaku" przy placu Wolności, na stacji Orlen przy ul. Witosa, w "Stokrotce" przy ul. Pogodnej oraz w punkcie płatności u zbiegu ulic 3 Maja i Zapiecek.
Klienci spółki Energa, którzy mają dostęp do internetu, mogą korzystać też z usługi "rozliczenia rzeczywiste" w e-BOK-u, czyli elektronicznym Biurze Obsługi Klienta. Żeby jednak z tej usługi korzystać, trzeba się najpierw zarejestrować podając PESEL, numer klienta. Ale po zalogowaniu się, jak podaje Jakub Dusza, klient może także kontrolować zużycie prądu, będzie miał dostęp do statystyki.
Przypomnijmy, że w sprawie płatności klienci spółki Energa mogą się także kontaktować telefonicznie pod numerem 555 555 500.
Czytaj e-wydanie »