https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Na tę wiadomość czekaliśmy od lat. Plany S5 twardsze niż asfalt!

(M)
- Umowę z wykonawcą podpiszemy w przyszłym roku, zaś w latach 2016-2018 potrwa budowa - mówi rzecznik GDDKiA.
- Umowę z wykonawcą podpiszemy w przyszłym roku, zaś w latach 2016-2018 potrwa budowa - mówi rzecznik GDDKiA. regiomoto.pl
Na tę wiadomość czekaliśmy od lat - Unia Europejska sypnęła dużymi pieniędzmi, więc rząd dopisuje do planów budowy dróg także ekspresówkę, która będzie przebiegać przez Bydgoszcz.

Ekspresowa "piątka" widniała w słynnym już załączniku nr 5 do programu budowy dróg krajowych, ale tylko na odcinkach dolnośląskim i wielkopolskim. Tam rozpisane zostały już przetargi i wkrótce rozpoczną się budowy. Teraz ma być dopisany odcinek kujawsko-pomorski.

Czytaj: Co z pieniędzmi na budowę drogi S5? Szczegółów na razie brak. Trwają prace nad budżetem

Według niepopartego niczym, poza nadziejami, harmonogramu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przetarg na projekt i budowę kujawsko-pomorskiej ekspresówki miał się rozpocząć w drugiej połowie 2014 roku. - Umowę z wykonawcą podpiszemy w przyszłym roku, zaś w latach 2016-2018 potrwa budowa - oznajmia Tomasz Okoński, rzecznik bydgoskiego oddziału GDDKiA.
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju nie potrafiło nam wczoraj potwierdzić informacji, że zapadły już decyzje polityczne. Tak mówi się na razie nieoficjalnie.

- Harmonogram przygotowany przez Generalną Dyrekcję na pewno zostanie dotrzymany! - stwierdza z naciskiem bydgoski poseł PO Paweł Olszewski. - O tym, że droga ekspresowa zostanie poprowadzona przez całe nasze województwo wiedziałem na sto procent, bo miałem takie zapewnienia ministra Nowaka i ostatnio wicepremier Bieńkowskiej. - Trasa była na liście priorytetowych inwestycji drogowych w kraju na dziewiątym miejscu.

Według szacunków GDDKiA, inwestycja ma kosztować nieco ponad 5 miliardów zł.

Więcej dzisiaj (13.02) w papierowym wydaniu "Gazety Pomorskiej". Zapraszamy też do zakupu [e-wydania](http://kiosk.m2a.pl/publications/preview_info/gazetapomorska/2014-02-12/70)

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 21

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 30.01.2017 o 12:16, podtoruńczyk napisał:

Brejza  ps. "pispasy" i  Myrcha  ps."belzebub"  - przodująca posłomłodzież z woj. K-P. Przyhamujcie by się poduczyć!!!!!!!!!!!!! Pomyślności Waszej i naszej.

 


Pozostaje nam tytlko liczyć na naszą złotą parlamentarną kujawsko-pomorską młodzież

N
Niedzwiedz

S15 nigdy nie powstanie! Budowana S5 zabierze przynajmniej 50% ruchu z tej drogi. Będzie to lokalna droga dla Inowrocławia i Torunia. Już teraz DK 5 i DK 15 ma takie samo natężenie ruchu. Patrząc na mapę widać, że najkrótsza droga pomiedzy Wrocławiem, Poznaniem a Gdańskiem jest właśnie przez Bydgoszcz. Docelowo S5 ma być dalej przedłużana przez Grudziądz, Ostródę, Olsztyn w stronę Litwy. Już teraz widać jak ważna jest ta droga dla zachodniej części województwa. Ile powstaje obecnie zakładów i centrów dystrybucyjnych w Bydgoszczy. Toruń w ogóle nie wykorzystał swojej szansy bliskości A1. Miał kilka lat by wykorzystać ten fakt, że w województwie jest jedna porządna droga. A co powstało? Nic! 

z
znin

zle piszesz kolego a1 to lączy tylko gdansk ze strykowem,tam nie ma zadnych duzych miast,a drogi najwazniejsze są tam gdzie przebiegają przez najwieksze miasta polski,pokaz mi drugą taką droge która łączy 4 duze miasta polski

s5 to wrocław-poznan-bydgoszcz-gdansk,

a poznan czy wroclaw to zawsze najblizej mają do gdanska s 5 ,gdy powstanie s5 to niczym nie bedzie sie róznic od a1 ,tylko nazwą i tym ze a1 bedzie drozsza w przejechaniu,

 

a czytając twoje wypociny to dochodze do wniosku ze ty twierdzisz ze z kazdego zakątka polski zaby sie dostac do gdanska to trzeba jechac a1 (jestes w wielkim bledzie)

 

a patrząc na nasze województwo to z s 5 korzystac bedzie wieksza czesc województwa niz z a1,,,,,cala zachodnia polska czeka na s5

r
rommel84
W dniu 14.02.2014 o 17:06, mątwy napisał:

w kazdym województwie droga najwazniejsza dla regionu jest ta która przebiega przez najwieksze miasto województwa,tutaj jest bydgoszcz,a dla nas mieszkanców najwazniejsza jest dk25 bo ulatwi i mskróci nam czas dojazdu do najwiekszego miasta województwa,co nas obchodzi olsztyn czy torun 

Widzisz ty myślisz lokalnie, wręcz zaściankowo, po prostu bydgosko. Rząd musi myśleć szerzej niż rogatki jakiejkolwiek miejscowości, szerzej niż granice województw. Niestety w naszej du...kracji słuchają tego kto najgłośniej krzyczy. W Bydgoszczy podniósł się krzyk, że bieda i okradają to obiecali S5, mimo, że dla województwa ta droga ma obecnie drugorzędne znaczenie. S5 do Nowych Marz miała sens gdy kończyła się tam A1. Dla kraju kujawsko-pomorski odcinek S5 ma znaczenie wręcz marginalne ponieważ budując S15 można połączyć poznań z gdańskiem dużo szybciej nie mówiąc o otwarciu korytarza w kierunku obwodu Kaliningradzkiego. Paradoksalnie Bydgoszcz też skorzystałaby na S15 ponieważ tranzyt Poznań-Gdańsk przeniósłby się właśnie na tą drogę (najszybszy dojazd do A1). Dzięki temu żadne obwodnice nie byłyby potrzebne.

Od S5 ważniejsza jest też S10 łącząca Warszawę ze Szczecinem.

 

Mam nadzieję, że obecna obietnica S5 zostanie tylko przedwyborczą obietnicą a po wyborach priorytetowe staną się drogi rzeczywiście istotne z punktu widzenia kraju a nie jakiegoś pojedyńczej, mało ważnej miejscowości.

W
Ward
W dniu 14.02.2014 o 21:00, draw napisał:

Hm, powiedział co wiedział

To tak samo jak Ty, draw. :D

d
draw
W dniu 14.02.2014 o 17:06, mątwy napisał:

w kazdym województwie droga najwazniejsza dla regionu jest ta która przebiega przez najwieksze miasto województwa,tutaj jest bydgoszcz,a dla nas mieszkanców najwazniejsza jest dk25 bo ulatwi i mskróci nam czas dojazdu do najwiekszego miasta województwa,co nas obchodzi olsztyn czy torun 

Hm, powiedział co wiedział

m
mątwy

w kazdym województwie droga najwazniejsza dla regionu jest ta która przebiega przez najwieksze miasto województwa,tutaj jest bydgoszcz,a dla nas mieszkanców najwazniejsza jest dk25 bo ulatwi i mskróci nam czas dojazdu do najwiekszego miasta województwa,co nas obchodzi olsztyn czy torun 

r
rommel84
W dniu 14.02.2014 o 08:45, ino rąbin napisał:

jest to jedna z najwazniejszych dróg w polsce bo połączy 4 z 8 najwiekszych miast w polsce WROCŁAW-POZNAN-BYDGOSZCZ-GDANSK,I NAJWAZNIEJSZA W NASZSYM WOJEWÓDZTWIE ,cala zachodnia czesc województwa bedzie mogła szybko dojechac do bydgoszczy,jeszcze bardzo potrzebna jest droga 25 którą mieszkancy strzelna inowrocławia,koronowa,sepólna by mogli dojechac do najwiekszego miasta województwa

 

Najważniejsza w województwie? Dla kogo? Nie bądź śmieszny. Najważniejszą drogą w województwie jest autostrada A1. Gdybyś rzeczywiście był inowrocławianinem jak sugeruje twój nick a nie bydgoskim trollem to byś był za drogą S15. S15 byłaby najkrótszym połączeniem Inowrocławia z Poznaniem i A1.

 

S15 jest najkrótszym połączeniem Poznania z A1 a przez to najszybszym połączeniem do Gdańska oraz Olsztyna. DK5 jest drogą o drugorzędnym znaczeniu z której skorzysta najwyżej Bydgoszcz i okolice. Dla nich nie warto wyrzucać w błoto kasy na S5.

i
ino rąbin

jest to jedna z najwazniejszych dróg w polsce bo połączy 4 z 8 najwiekszych miast w polsce WROCŁAW-POZNAN-BYDGOSZCZ-GDANSK,I NAJWAZNIEJSZA W NASZSYM WOJEWÓDZTWIE ,cala zachodnia czesc województwa bedzie mogła szybko dojechac do bydgoszczy,jeszcze bardzo potrzebna jest droga 25 którą mieszkancy strzelna inowrocławia,koronowa,sepólna by mogli dojechac do najwiekszego miasta województwa

a
al
Panie Pawle. Z calym szacunkiem ale panu chyba nikt juz nie wierzy.
b
banas

Ja też nie wierzę!! Bajki!!! Rok wyborów = Rok obietnic!!! 

A
ASX

Baju, baju...

S-5 będzie "już" w 2018?

A miała być w 2012. Niezły "poślizg"...  ;)

Pan O. tym razem nie ręczy ręką, ani tym bardziej - głową.  :P

Kto chce - niech wierzy. Przed wyborami różne rzeczy się obiecuje.

Na razie - to tylko gadanie oraz wpisywanie i skreślanie z planów.

 

s
sos3k
W dniu 13.02.2014 o 10:37, ino napisał:

Co z S15?

 

No raczej nic i długo nic bo jak zbudują S5 to dalej trasa na mazury pójdzie S16 więc Ino pozostanie z obwodnicą. Decyzja obwodnicy Ina i Brodnicy nie była przypadkowa...

j
jędrek

po latach ciszy karierowicz  imć Olszewski wyda książkę jak to lobbował w sprawie S5(hahaha)-a tymczasem nie lobbował,co najwyżej balował(kasa dobra jest więc można-a jak)

k
kobik

Dopoki nie wbija pierwszej łopaty i tak nie uwierze...

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska