https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Polisa Getin Noble Bank pożera oszczędności: " Z 30 tys. zł zostałoby zaledwie 300 zł"

Przemysław Decker
Okazało się, że grudziądzanki oszczędności przekazały na polisy inwestycyjne, które wykupiły na 10 i 15 lat.
Okazało się, że grudziądzanki oszczędności przekazały na polisy inwestycyjne, które wykupiły na 10 i 15 lat. sxc.hu
- Chcę od Getin Noble Banku odzyskać ok. 10 tys. zł - mówi pani Jadwiga. Teresa Leszczyńska walczy o ok. 30 tys. zł. Obie twierdzą: - Zostałyśmy oszukane. Zamiast lokaty wcisnęli nam ubezpieczenie. Rzecznik banku: - Klientom przysługuje reklamacja.

Nie odpuszczę

Poruszę niebo i ziemię, aby moja mama odzyskała oszczędności - mówi Jolanta Rogozińska, córka Teresy Leszczyńskiej. Pani Jadwiga dodaje: - Również nie odpuszczę.

Obie kobiety to wieloletnie klientki Getin Noble Banku w Grudziądzu. Miały tam m.in. lokaty oszczędnościowe. - Nigdy nie było z nimi żadnych kłopotów - mówią kobiety.

Lokaty wygasły w 2010 roku. I wówczas pracownicy banku zaproponowali swoim klientkom "lepszy" sposób na oszczędzanie. - Pracownik banku był bardzo przekonujący. Ufałam mu. Obiecał spore zyski. Byłam pewna, że to ma być zwykła lokata - mówi Teresa Leszczyńska.

W sumie zdecydowała się na trzy lokaty. Pani Jadwiga podpisała umowę na jedną. - Umowa była długa i skomplikowana. Podpisałam ją, bo byłam pewna, że nikt nie chce mnie oszukać - mówi kobieta.

Jakie były zasady "oszczędzania"? Najpierw klientki wpłaciły jednorazowo większą kwotę. A potem dodatkowo co miesiąc pobierano im z konta składkę. Klientki banku były przekonane, że lokata obowiązuje przez 3 lata. Jak bardzo się myliły, uświadomiły sobie dopiero w 2013 roku.

- Okazało się, że nie możemy wycofać swoich pieniędzy - załamują ręce.

Dlaczego?

Bo wyszło na jaw, że oszczędności przekazały na polisy inwestycyjne, które wykupiły na 10 i 15 lat. Klientki swoje środki mogłyby odebrać dopiero po upływie tego terminu. Bez żadnej gwarancji zysku. - Co więcej do tego czasu wpłacone oszczędności mogłyby znacznie zmaleć lub nawet zniknąć - twierdzi Rogozińska.

Z polisy można było co prawda zrezygnować, ale to oznaczało konieczność zapłaty wysokiej "kary". - Z wpłaconych przez moją mamę ok. 30 tys. zł zostałoby zaledwie 300 zł - dodaje córka Teresy Leszczyńskiej.

134 mieszkańców żąda od Getin Banku 5,6 mln zł

Wojciech Sury, rzecznik Getin Noble Banku zapewnia: - Klient w jasny sposób jest informowany, że dany produkt nie jest lokatą bankową. Osobom przekonanym, że zostały wprowadzone w błąd przysługuje prawo do złożenia reklamacji.

Jolanta Rogozińska twierdzi, że reklamację już złożyła, ale nie została ona uwzględniona: - Zawiadomiłam też Rzecznika Ubezpieczonych. Będę również rozmawiać z Rzecznikiem Praw Konsumentów. Być może zgłoszę sprawę prokuraturze.

W finansową pułapkę wpadli klienci w całym kraju. Wiele spraw trafiło do sądów. Na początku tego roku za m.in. wprowadzanie klientów w błąd Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta nałożył na Getin Noble Bank ponad 6 mln zł kary. Bank mógł się od tej decyzji odwołać do sądu.

Czytaj e-wydanie »
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 20

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

P
Piotr

Facebook:

Śląska Grupa Poszkodowanych przez Getin Bank, Open Finance i TU Europa

 

G
Gość
W dniu 26.02.2015 o 14:14, Gość napisał:

Bajka! Uwaga bo kolejny naciągacz. Co ozyska to na honorarium! 

A skąd takie informacje?

M
Marcin

 

Witam. Widzę, że walka z ubezpieczycielami trwa dalej. Jakiś czas temu miałem również problem z polisą. Gdy chciałem ją zlikwidować okazało się, że dostanę jakieś marne grosze. Naliczyli mi opłate likwidacyjną w wysokości 90%!!! Próbowałem pisać listy, odwołania ale to oczywiście nic nie dało… w ostateczności zdecydowałem się na pomoc kancelarii Lex z Wrocławia. Słyszałem wcześniej, że mają duże doświadczenie w odzyskiwaniu pieniędzy z polis. Bez dodatkowych kosztów z mojej strony odzyskałem większą część z opłaty likwidacyjnej. Nie zmienia to faktu, że straciłem część swoich ciężko zarobionych pieniędzy. Teraz wszystkie banki omijam szerokim łukiem i sam odkładam pieniądze na dalsze życie. Pozostawiam telefon do osoby która mi pomogła, może komuś się przyda: 531 151 536 

 

 

A
Alicja

Witam. Mnie został sprzedany produkt Skandii, po dwóch latach, kiedy nie miałam na składkę, i proszac o zmniejszenie skladki z 12.000 do 3-4 tysięcy. Nie chciano mnie słuchać, nie udało się nic dogadać. Rozwiazałam umowę i otrzymałam 1% wykupu.

 

Została mi polecona kancelaria prawna, która zajmuje się takimi sprawami z sukcesami, a co najwazniejsze nie pobiera opłat wstepnych, więc nic nie tracę. nie mam zamiaru dokładac do interesu i jeszcze pompować kieszenie prawnikom, którzy na dzień dobry życza sobie 1000zł...Dwa razy nie dam się oszukać.

G
Gość

Proszę wszystkie osoby oszukane przez  Getin Bank w Grudziądzu do kontaktu ze mną albo przez fb albo Gazetę Pomorską. Jolanta Rogozińska

J
Jolanta Rogozińska
W dniu 07.03.2014 o 17:53, Gość napisał:

to po kiego podpisuje jak nie rozumie?

Właśnie cały szkipuł w tym , że umowy są tak zredagowane aby nie były jasne i zrozumiałe dla 99 % społeczeństwa. Wszystkich, którzy zostali oszukani i okardzeni z oszczędności kieruję na moj profil na fb, albo do Gazety Pomorskiej. Jolanta Rogozinska . W poniedziałek albo we wtorek bedzie kontynuacja tematu na TV1 o godz 15.10 . Pozdrawiam wszystkich Oszukanych i proszę o zgłaszanie się do mnie

a
adam
W dniu 07.03.2014 o 15:13, andrzej napisał:

Wrobienie w taką polisę człowieka to oczywiste świństwo, ale wyciągnięcie go z tego to zupełnie inna sprawa. Jeśli masz do stracenia 20 tysięcy złotych, to nie stać Cię na prawnika, który kosztuje 1000? Moim zdaniem to zupełnie rozsądna opłata. Dotychczas wszystkie sądy rozpatrujące pozwy o zwrot tzw. opłaty likwidacyjnej stawały po stronie klientó. Od sądu rejonowego po Sąd Najwyższy, więc jest bardzo duża szansa na odzyskanie pieniędzy rąbniętych przez oszustów. Zniechęcanie ludzi do tego pachnie niestety robotą na rzecz tych cwaniaków. Im zależy na tym, żeby ludzie nie szli do sądu. Lepeij pogodzić się ze stratą 20 tysięcy, położyć uszy po sobie i uznać się za ofiary losu. To proponujesz? To ja dziękuję i wolę powalczyć o swoje.

 

Znam te wyroki, ale tam najpierw ktoś poszedł do prawnika a nie do gazety, gdzie na forum oznajmił że kupując polisę myślał o lokacie. To tak jakby przychodząc do domu z telewizorem powiedzieć: ale mamy fajną nową pralkę, a później mieć pretensje że nie ma bębna.

Z całym szacunkiem do tych pań, ale jak ktoś ze stron gazet i w internecie wykrzykuje że został oszukany bo nie czytał umowy i myślał że kupuje lokatę gdzie na umowie jest wyraźnie napisane polisa, to sorki ale bankowi prawnicy wykorzystają to bezlitośnie i koszty na pewno nie zamkną się w kwocie 1000 zł, bo w przypadku przegranej koszty wzrosną bardzo (renomowana kancelaria bierze nawet kilkanaście tysięcy za jedną sprawę, a na taką właśnie będzie stać bank bo w 2011 i 2012 zarobił netto prawie 1 miliard złotych).

Życzę powodzenia, ale bardziej realnie to już oczekuję artykułu który może pojawić się za kilka lat: "Podwójnie oszukani. Najpierw przez bank pózniej przez prawnika." A w artukule: "adwokat zapewniał że wygramy sprawę......był taki przekonujący......nie przyszło mi do głowy że adwokat może mnie oszukać"

Może wtedy znowu ktoś podsunie pomysł pozwu zbiorowego :)

G
Gość

Poczytaj ostatnią korespondencję z gazowni :(

Koszmar którego nie powinno być.

Lektura do czytania, z której nic nie wynika. Zamiast przysłać konkrety, czyli co ulega zmianie w naszych płatnościach i gdzie ewentualnie szukać wyjaśnienia, przysyłają coś co większość odbiorców gazu umieszcza bez czytania w kiblu na makulaturę.

a
andrzej
W dniu 07.03.2014 o 12:49, adam napisał:

Nie oszukanych, tylko naiwnych, którzy nie czytają tego co podpisują mimo iż od lat wszędzie się słyszy żeby nie podpisywać bezmyslnie takich rzeczy. Ale widzę że pani nawet po szkodzie nie wyciąga wniosków. Najpierw zaufało się pracownikowi banku a teraz prawnikowi. Pozew zbiorowy to strata czasu i pieniędzy. Weź kobieto umowę którą podpisałaś i przeczytaj. Zajmie to nie więcej niż godzinę i wszystko będzie jasne. Najpierw wpakowałaś pieniądze bezmyślnie do banku a teraz do kieszeni prawnika który zapewne mami wygranym procesem i zwrotem pieniędzy, podobnie jak pracownik banku mamił dużym zyskiem. Drugi raz wchodzisz do tej samej rzeki. I jeszcze szukamy chętnych do składki na to prawnicze oszustwo. brawo...barwo !!!

Wrobienie w taką polisę człowieka to oczywiste świństwo, ale wyciągnięcie go z tego to zupełnie inna sprawa. Jeśli masz do stracenia 20 tysięcy złotych, to nie stać Cię na prawnika, który kosztuje 1000? Moim zdaniem to zupełnie rozsądna opłata. Dotychczas wszystkie sądy rozpatrujące pozwy o zwrot tzw. opłaty likwidacyjnej stawały po stronie klientó. Od sądu rejonowego po Sąd Najwyższy, więc jest bardzo duża szansa na odzyskanie pieniędzy rąbniętych przez oszustów. Zniechęcanie ludzi do tego pachnie niestety robotą na rzecz tych cwaniaków. Im zależy na tym, żeby ludzie nie szli do sądu. Lepeij pogodzić się ze stratą 20 tysięcy, położyć uszy po sobie i uznać się za ofiary losu. To proponujesz? To ja dziękuję i wolę powalczyć o swoje.

L
Leszek Siwik
W dniu 07.03.2014 o 12:49, adam napisał:

Nie oszukanych, tylko naiwnych, którzy nie czytają tego co podpisują mimo iż od lat wszędzie się słyszy żeby nie podpisywać bezmyslnie takich rzeczy. Ale widzę że pani nawet po szkodzie nie wyciąga wniosków. Najpierw zaufało się pracownikowi banku a teraz prawnikowi. Pozew zbiorowy to strata czasu i pieniędzy. Weź kobieto umowę którą podpisałaś i przeczytaj. Zajmie to nie więcej niż godzinę i wszystko będzie jasne. Najpierw wpakowałaś pieniądze bezmyślnie do banku a teraz do kieszeni prawnika który zapewne mami wygranym procesem i zwrotem pieniędzy, podobnie jak pracownik banku mamił dużym zyskiem. Drugi raz wchodzisz do tej samej rzeki. I jeszcze szukamy chętnych do składki na to prawnicze oszustwo. brawo...barwo !!!

Pani Jolu, przykro mi, sensowny jest powyższy post

a
adam
W dniu 06.03.2014 o 18:34, Jolanta napisał:

Prosze sie do mnie zgłaszać na fb. Złożymy pozew zbiorowy. Ten artykuł miał właśnie na celu znalezienie oszukanych przez Getin Bank w Grudziądzu.Pozdrawiam wszystkich Jolanta Rogozińska

 

Nie oszukanych, tylko naiwnych, którzy nie czytają tego co podpisują mimo iż od lat wszędzie się słyszy żeby nie podpisywać bezmyslnie takich rzeczy. Ale widzę że pani nawet po szkodzie nie wyciąga wniosków. Najpierw zaufało się pracownikowi banku a teraz prawnikowi. Pozew zbiorowy to strata czasu i pieniędzy. Weź kobieto umowę którą podpisałaś i przeczytaj. Zajmie to nie więcej niż godzinę i wszystko będzie jasne. Najpierw wpakowałaś pieniądze bezmyślnie do banku a teraz do kieszeni prawnika który zapewne mami wygranym procesem i zwrotem pieniędzy, podobnie jak pracownik banku mamił dużym zyskiem. Drugi raz wchodzisz do tej samej rzeki. I jeszcze szukamy chętnych do składki na to prawnicze oszustwo. brawo...barwo !!!

M
Mirosław

W numerze z przed 3 tygodni "W sieci" dziennikarka M.Wiernikowska opisuje swoje przygody z tym bankiem i ztym produktem,proszę zapoznać jest tam recepta na ich pokonanie.

 

Pozfrawiam

A
Anna

szkoda , że nie słyszysz mojego szyderczego śmiechu - zabiłby Cię :) Getin i jego pracownicy to niekompetentnba banda oszustów i złodziei


Getin to wspaniały Bank, Bank z wielkimi Perespektywami. Pracownicy tego Banku to Faktycznie Najwyższa kultura Bankowości, Ci co twierdzą inaczej są po prostu z konkurencji lub nepotyzm nie zadziałał, bo tu są tylko Najlepsi !!!

 

G
Gość
W dniu 06.03.2014 o 14:35, Włodka ;) napisał:

Getin to wspaniały Bank, Bank z wielkimi Perespektywami. Pracownicy tego Banku to Faktycznie Najwyższa kultura Bankowości, Ci co twierdzą inaczej są po prostu z konkurencji lub nepotyzm nie zadziałał, bo tu są tylko Najlepsi !!!

a cała reszta to nie konkurencja tylko ograbieni z premedytacją klienci tego jakże ,, świetnego" parabanku

J
Jolanta

Świetny artykuł! Mieszkańcy miasta powinni wiedzieć jaki bank omijać szerokim łukiem. Bank który okrada to nie bank a parabank. Na umowach widnieją zabronione polskim prawem klauzule, a ten parabank ma jeszcze czelność się na nie powoływać. Zapraszam wszystkich pokrzywdzonych na moj profil na fb albo do redakcji 

Gazety Pomorskiej Tam otrzymacie Państwo do mnie namiary i będziemy walczyć z nimi

Jolanta Rogozińska

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska