Pisaliśmy wczoraj o interwencji jednego z naszych Czytelników w sprawie tras rowerowych w Bydgoszczy, które nagle się urywają i nie są połączone z innymi ścieżkami. Zapytaliśmy z Zarządzie Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej, dlaczego tak to wygląda. - Przeanalizujemy wskazane odcinki dróg rowerowych i sprawdzimy, czy można połączyć brakujące fragmenty dróg rowerowych za pomocą korekty oznakowania czy w jakiś inny sposób - usłyszeliśmy.
Czytaj: - Jedziesz, jedziesz trasą rowerową i nagle koniec, urywa się - mówi bydgoszczanin
Dowiedzieliśmy się jeszcze, że bydgoski zespół do spraw polityki rowerowej obecnie pracuje nad stworzeniem ciągów rowerowych na osi wschód - zachód oraz północ - południe po to, aby można było podróżować rowerem pomiędzy poszczególnymi dzielnicami.
- Na ostatnim posiedzeniu, 18 marca podjęto m. in. decyzję o budowie dróg rowerowych wzdłuż ul. Grunwaldzkiej od skrzyżowania z ul. Kraszewskiego do ronda Grunwaldzkiego wraz z rondem.
Prócz tego na ten rok planowane są jeszcze budowy ścieżek wzdłuż ul. Kruszwickiej od ronda Grunwaldzkiego do pl. Poznańskiego, wzdłuż ul. Focha od ronda Grunwaldzkiego do mostów Solidarności, wzdłuż ul. Łochowskiej na odcinku od granicy miasta do ul. Nakielskiej, wyznaczenie kontrapasa rowerowego przy Wiatrakowej, budowa wzdłuż ul. Toruńskiej od skrzyżowania z ul. Perłową do skrzyżowania z ul. Kazimierza Wielkiego i od skrzyżowania z ul. Kazimierza Wielkiego do granicy miasta, wzdłuż Fordońskiej od ronda Fordońskiego do ul. Spornej i od skrzyżowania z ul. Sporną do skrzyżowania z ul. Brzechwy.
Drogowcy mają również analizować możliwości zaprojektowania pasów rowerowych na ul. Jagiellońskiej od ul. Gdańskiej do ronda Jagiellonów wraz z rondem Jagiellonów. Ścieżki będą też ujęte w ramach budowy buspasa na ciągu Grudziądzka - Wały Jagiellońskie - Zbożowy Rynek, w ramach budowy linii tramwajowej na ciągu Solskiego - Piękna - Szubińska - Kruszwicka (ścieżka od Pięknej do pl. Poznańskiego) oraz w ramach planowanej rewitalizacji przy ul. Podgórnej.