https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Czy w Bydgoszczy będzie kiedyś rowerowe eldorado?

Joanna Pluta
Jeśli wszystko się uda, w najbliższych latach powinniśmy  mieć sprawną sieć tras rowerowych
Jeśli wszystko się uda, w najbliższych latach powinniśmy mieć sprawną sieć tras rowerowych archiwum
Wracamy do sprawy ślepych ścieżek rowerowych prowadzących donikąd. Sprawdzamy też kiedy i ile ścieżek nam przybędzie.

Pisaliśmy wczoraj o interwencji jednego z naszych Czytelników w sprawie tras rowerowych w Bydgoszczy, które nagle się urywają i nie są połączone z innymi ścieżkami. Zapytaliśmy z Zarządzie Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej, dlaczego tak to wygląda. - Przeanalizujemy wskazane odcinki dróg rowerowych i sprawdzimy, czy można połączyć brakujące fragmenty dróg rowerowych za pomocą korekty oznakowania czy w jakiś inny sposób - usłyszeliśmy.

Czytaj: - Jedziesz, jedziesz trasą rowerową i nagle koniec, urywa się - mówi bydgoszczanin

Dowiedzieliśmy się jeszcze, że bydgoski zespół do spraw polityki rowerowej obecnie pracuje nad stworzeniem ciągów rowerowych na osi wschód - zachód oraz północ - południe po to, aby można było podróżować rowerem pomiędzy poszczególnymi dzielnicami.

- Na ostatnim posiedzeniu, 18 marca podjęto m. in. decyzję o budowie dróg rowerowych wzdłuż ul. Grunwaldzkiej od skrzyżowania z ul. Kraszewskiego do ronda Grunwaldzkiego wraz z rondem.

Prócz tego na ten rok planowane są jeszcze budowy ścieżek wzdłuż ul. Kruszwickiej od ronda Grunwaldzkiego do pl. Poznańskiego, wzdłuż ul. Focha od ronda Grunwaldzkiego do mostów Solidarności, wzdłuż ul. Łochowskiej na odcinku od granicy miasta do ul. Nakielskiej, wyznaczenie kontrapasa rowerowego przy Wiatrakowej, budowa wzdłuż ul. Toruńskiej od skrzyżowania z ul. Perłową do skrzyżowania z ul. Kazimierza Wielkiego i od skrzyżowania z ul. Kazimierza Wielkiego do granicy miasta, wzdłuż Fordońskiej od ronda Fordońskiego do ul. Spornej i od skrzyżowania z ul. Sporną do skrzyżowania z ul. Brzechwy.

Drogowcy mają również analizować możliwości zaprojektowania pasów rowerowych na ul. Jagiellońskiej od ul. Gdańskiej do ronda Jagiellonów wraz z rondem Jagiellonów. Ścieżki będą też ujęte w ramach budowy buspasa na ciągu Grudziądzka - Wały Jagiellońskie - Zbożowy Rynek, w ramach budowy linii tramwajowej na ciągu Solskiego - Piękna - Szubińska - Kruszwicka (ścieżka od Pięknej do pl. Poznańskiego) oraz w ramach planowanej rewitalizacji przy ul. Podgórnej.

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

J
Janek

Rowerzyści niech się przede wszystkim kultury nauczą, bo wielu z nich myśli, że fakt jazdy na rowerze zwalnia z kultury i przepisów ruchu drogowego. Dopóki to się nie zmieni, eldorado nie będzie.

A
Andrzej

Trasy rowerowe w centrum są ważniejsze niż uliczki osiedlowe dla kilku/kilkunastu mieszkańców, takie są fakty...

A
Aska
W dniu 10.04.2014 o 08:18, Franc napisał:

kuźwa niech lepiej zrobią ulice osiedlowe na górnym MIedzyniu. Płacimy podatki a brodzimy w błocie a nasze domy są zalewane. O połamanych zawieszeniach samochodów nie wspomnę. Ludzie pomyślcie trochę albo opodatkujcie rowerzystów

I co? To wina rowerzystów, że takie są ulice? Odnośnie podatków to może i przy okazji pieszych, kobiety z wózkami itd. opodatkować. Co za zaściankowość, cały świat przesadza się na rowery a w Bydgoszczy tylko odwieczne narzekanie

M
Maro

Franc, nie bądź egoistą! Dolny Miedzyń też brodzi w błocie.

R
Rafał prezydent

Bedzie przez most Uniwersytecki vel. Lecha K planujemy w najbliższym czasie uruchomić

F
Franc

kuźwa niech lepiej zrobią ulice osiedlowe na górnym MIedzyniu. Płacimy podatki a brodzimy w błocie a nasze domy są zalewane. O połamanych zawieszeniach samochodów nie wspomnę. Ludzie pomyślcie trochę albo opodatkujcie rowerzystów

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska