https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nie ma chętnych do prowadzenia przeprawy promowej w Nieszawie?

(iga)
Nie ma chętnych do prowadzenia przeprawy promowej w Nieszawie?
Nie ma chętnych do prowadzenia przeprawy promowej w Nieszawie? Jadwiga Aleksandrowicz
Dziś w południe minął termin składania ofert na prowadzenie przeprawy promowej. Nie zgłosił się nikt, także miasto Nieszawa, które ma jednostkę pływającą.

- Niestety, nie wpłynęła żadna oferta, także z Nieszawy - powiedział nam Jacek Kowalewski, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych. Dodał, że jeśli nawet porozumienie między miastem a powiatem w sprawie prowadzenia przeprawy promowej byłoby podpisane wcześniej, to i tak nie można by jej uruchomić, bo nieszawski prom jest niesprawny i właśnie rozpoczął się szeroko zakrojony remont prawie wszystkich jego elementów z silnikiem i łopatami włącznie.

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 17

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 19.05.2014 o 10:34, Gość napisał:

Płynie Wisła płynie a prom............?

Prom też popłynie ,lato przeminie a jesienią powiemy do widzenia leniom .Z kasy wyliczymy w skarpetach puścimy .

G
Gość
W dniu 18.05.2014 o 12:37, Gość napisał:

Wczoraj Europoseł Zwiefka zajechał na przystań opd strony Bobrownik a tam ...........................szok,zdziwienie niedowierzanie .Prom był -promu nima ,kierunek tył na lewo i przez Włocławek na Europejski Piknik Rodzinny do Nieszawy .Troszeńkę spóźniony nie załapał się do jury 

Płynie Wisła płynie a prom............?

G
Gość

Wczoraj Europoseł Zwiefka zajechał na przystań opd strony Bobrownik a tam ...........................szok,zdziwienie niedowierzanie .Prom był -promu nima ,kierunek tył na lewo i przez Włocławek na Europejski Piknik Rodzinny do Nieszawy .Troszeńkę spóźniony nie załapał się do jury 

G
Gość
W dniu 17.05.2014 o 08:22, Gość napisał:

 No wreszcie - ostanie zdanie mówi samo za siebie. Jeszcze powiedzcie, kto by wtedy dołączył do tej spółdzielni? 

A kto zabierał kasę w tamtym roku za bilety  no tylko jedyny sprawiedliwy ,uczciwy ,praworządny wszechwiedzący -_-

G
Gość
W dniu 17.05.2014 o 07:45, Gość napisał:

Urząd Miasta nie może prowadzić działalności a kto prowadził przeprawę w 2013 roku?  ZGKiM  mógł  a teraz nie może ? Teraz kiedy na przeprawę Powiat Aleksandrowski daje 70 tys a Toruń 10 tys .W tamtym roku nie było ani grosza i się opłacało A spółdzielnia socjalna nie mogła by prowadzić przeprawy to tylko kwestia dobrej woli a nie gierek w które brniecie bez pamięci

 No wreszcie - ostanie zdanie mówi samo za siebie. Jeszcze powiedzcie, kto by wtedy dołączył do tej spółdzielni? 

G
Gość
W dniu 17.05.2014 o 07:37, pracownik promu napisał:

szkoda że nie ma klubu sportowego Jagiellonka oni nawet jak to pisała władza złodzieje na pewno poprowadzili by przeprawę promową polityka niszczenia trwa nadal powodzenia panie preudo burmistrzu                                                      

Urząd Miasta nie może prowadzić działalności a kto prowadził przeprawę w 2013 roku?  ZGKiM  mógł  a teraz nie może ? Teraz kiedy na przeprawę Powiat Aleksandrowski daje 70 tys a Toruń 10 tys .W tamtym roku nie było ani grosza i się opłacało 

A spółdzielnia socjalna nie mogła by prowadzić przeprawy to tylko kwestia dobrej woli a nie gierek w które brniecie bez pamięci

p
pracownik promu

szkoda że nie ma klubu sportowego Jagiellonka oni nawet jak to pisała władza złodzieje na pewno poprowadzili by przeprawę promową polityka niszczenia trwa nadal powodzenia panie preudo burmistrzu                                                      

G
Gość

idzie fala na wisełce a prom bez silnika, będzie smiesznie. Włocławek do wioseł :)

G
Gość
W dniu 16.05.2014 o 17:23, Gość napisał:

Nośność nie większa niż 30 t nie oznacza minimum 30 t

Proste i logiczne jak budowa cepa .16 t to nośność do 30 T a więc nieszawski prom przewiezie pojazd o całkowitej masie 16 t co jest masą do 30 t .Czy to jest jasne dla geniuszy z nieszawskiego urzędu .

G
Gość
W dniu 16.05.2014 o 15:15, Gość napisał:

 Nieszawa, dnia 8 maja 2014 r.     PanJacek KowalewskiDyrektorZarządu Dróg Powiatowychw Aleksandrowie Kujawskim   dotyczy: Zaproszenia do złożenia oferty w postępowaniu „Obsługa promowa przeprawy przez rzekę Wisłę w ciągu drogi powiatowej nr 2049 C Nieszawa – Brzeźno w miejscowości Nieszawa  Miasto Nieszawa jest szczególnie zainteresowane realizacją przez Powiat Aleksandrowski jego zadania własnego, tj. przeprawy promowej przez rzekę Wisłę.Dlatego, z zadowoleniem przyjęliśmy ogłoszenie o zaproszeniu do składania ofert, zamieszczone na stronie internetowej Zarządu Dróg Powiatowych. Niemniej po analizie ww. dokumentu nasuwa nam się kilka ewidentnych uwag do zapisów w nim zawartych. Po pierwsze: w punkcie V zaproszenia napisano, że osobą upoważnioną ze strony zamawiającego do kontaktowania się z wykonawcami jest Pani Bożena Roszak. Kontakt w dniu 08.05.2014 r. okazał się niemożliwy, bo Pani Roszak jest na urlopie. Po drugie: W zaproszeniu nie podano warunku, że prom musi być dopuszczony do żeglugi w określonym rejonie. Dla Nieszawy jest to rejon żeglugi nr 3. Po trzecie: W Punkcie I D podpunkt 4 napisano, że prom musi zapewnić jednorazowy przewóz min. 4 samochodów osobowych, nie mniej niż 30 pasażerów lub jednego pojazdu o masie całkowitej nie większej niż 30 ton, czyli, że musi mieć nośność min. 30 ton. W Nieszawie na odcinku Wisły, gdzie kursuje płaskodenny prom „Nieszawa” o nośności 16 ton jest rzeczą niemożliwą prowadzić przeprawę przy obciążeniu 30 tonami ze względu na niski stan wody i liczne mielizny. Jednostka o nośności 30 ton ma zdecydowanie większe zanurzenie, które uniemożliwia nawigację w poprzek rzeki. Po czwarte: Pomysł 5 kursów dziennie (co kilka godzin jeden) jest pomysłem ograniczającym ruch transportowy i turystyczny. W sezonie kolejka na prom będzie sięgała drogi nr 1, a założenie przewozu 20 samochodów w jedną stronę, w ciągu dnia (przy 4 samochodach okrętowanych jednorazowo) świadczy o wyjątkowej krótkowzroczności ogłaszających nabór ofert. Przypominamy, że prom Nieszawa w sezonie wykonywał dziennie do 20 kursów. Po piąte: W punkcie III podpunkt 3 określono kwalifikacje osób do obsługi promu (patent stermotorzysty żeglugi śródlądowej). Znowu ktoś „nie odrobił pracy domowej”. Osoby z patentem stermotorzysty nie mogą prowadzić promu. Skład i uprawnienia załogi określa rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 stycznia 2003 r. w sprawie kwalifikacji zawodowych i składu załóg statków żeglugi śródlądowej. Kierownikiem promu musi być kapitan żeglugi śródlądowej, co najmniej klasy B. W skład załogi musi wchodzić także marynarz, a jeden z członków załogi powinien posiadać uprawnienia do obsługi mechanicznych urządzeń napędowych statku czyli powinien mieć patent motorzysty. Jak widać wyżej, system „kopiuj-wklej” zastosowany przez Zarząd Dróg Powiatowych nie sprzyja rozstrzygnięciu tego typu naboru ofert w sposób merytoryczny i ogłoszenie jest obliczone wyłącznie na efekt medialny, że coś robimy. A jak robimy, świadczą o tym powyższe uwagi.    Marian TołodzieckiBurmistrz Miasta Nieszawa  Arkadiusz HoronziakZastępca Burmistrza Miasta          Do wiadomości: Starosta Powiatu Aleksandrowskiego Przewodniczący Rady Powiatu oraz Radni Rady Powiatu  

Nośność nie większa niż 30 t nie oznacza minimum 30 t

G
Gość

Nieszawa, dnia 8 maja 2014 r.

 

 

 

 

 

Pan

Jacek Kowalewski

Dyrektor
Zarządu Dróg Powiatowych

w Aleksandrowie Kujawskim

 

 

 

dotyczy: Zaproszenia do złożenia oferty w postępowaniu „Obsługa promowa przeprawy przez rzekę Wisłę w ciągu drogi powiatowej nr 2049 C Nieszawa – Brzeźno w miejscowości Nieszawa

 

 

Miasto Nieszawa jest szczególnie zainteresowane realizacją przez Powiat Aleksandrowski jego zadania własnego, tj. przeprawy promowej przez rzekę Wisłę.

Dlatego, z zadowoleniem przyjęliśmy ogłoszenie o zaproszeniu do składania ofert, zamieszczone na stronie internetowej Zarządu Dróg Powiatowych. Niemniej po analizie ww. dokumentu nasuwa nam się kilka ewidentnych uwag do zapisów w nim zawartych.

 

Po pierwsze: w punkcie V zaproszenia napisano, że osobą upoważnioną ze strony zamawiającego do kontaktowania się z wykonawcami jest Pani Bożena Roszak. Kontakt w dniu 08.05.2014 r. okazał się niemożliwy, bo Pani Roszak jest na urlopie.

 

Po drugie: W zaproszeniu nie podano warunku, że prom musi być dopuszczony do żeglugi w określonym rejonie. Dla Nieszawy jest to rejon żeglugi nr 3.

 

Po trzecie: W Punkcie I D podpunkt 4 napisano, że prom musi zapewnić jednorazowy przewóz min. 4 samochodów osobowych, nie mniej niż 30 pasażerów lub jednego pojazdu o masie całkowitej nie większej niż 30 ton, czyli, że musi mieć nośność min. 30 ton. W Nieszawie na odcinku Wisły, gdzie kursuje płaskodenny prom „Nieszawa” o nośności 16 ton jest rzeczą niemożliwą prowadzić przeprawę przy obciążeniu 30 tonami ze względu na niski stan wody i liczne mielizny. Jednostka o nośności 30 ton ma zdecydowanie większe zanurzenie, które uniemożliwia nawigację w poprzek rzeki.

 

Po czwarte: Pomysł 5 kursów dziennie (co kilka godzin jeden) jest pomysłem ograniczającym ruch transportowy i turystyczny. W sezonie kolejka na prom będzie sięgała drogi nr 1, a założenie przewozu 20 samochodów w jedną stronę, w ciągu dnia (przy 4 samochodach okrętowanych jednorazowo) świadczy o wyjątkowej krótkowzroczności ogłaszających nabór ofert. Przypominamy, że prom Nieszawa w sezonie wykonywał dziennie do 20 kursów.

 

Po piąte: W punkcie III podpunkt 3 określono kwalifikacje osób do obsługi promu (patent stermotorzysty żeglugi śródlądowej). Znowu ktoś „nie odrobił pracy domowej”. Osoby z patentem stermotorzysty nie mogą prowadzić promu. Skład i uprawnienia załogi określa rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 stycznia 2003 r. w sprawie kwalifikacji zawodowych i składu załóg statków żeglugi śródlądowej. Kierownikiem promu musi być kapitan żeglugi śródlądowej, co najmniej klasy B. W skład załogi musi wchodzić także marynarz, a jeden z członków załogi powinien posiadać uprawnienia do obsługi mechanicznych urządzeń napędowych statku czyli powinien mieć patent motorzysty.

 

Jak widać wyżej, system „kopiuj-wklej” zastosowany przez Zarząd Dróg Powiatowych nie sprzyja rozstrzygnięciu tego typu naboru ofert w sposób merytoryczny i ogłoszenie jest obliczone wyłącznie na efekt medialny, że coś robimy. A jak robimy, świadczą o tym powyższe uwagi.

 

 

 

 

Marian Tołodziecki

Burmistrz Miasta Nieszawa

 

 

Arkadiusz Horonziak

Zastępca Burmistrza Miasta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Do wiadomości:

Starosta Powiatu Aleksandrowskiego

Przewodniczący Rady Powiatu oraz Radni Rady Powiatu

 

G
Gość
W dniu 15.05.2014 o 22:28, Gość napisał:

No a już była nadzieja, że ten prom z Misissipi zostanie ściągnięty do Nieszawy. Chciałabym dowiedzić się od Pani redaktor, czy gdzieś w Polsce stoi wolny, niezagospodarowany prom spełniający kryteria okreslone przez Powiat. Jeżeli takiego promu nie ma, to dlaczego ogłaszano nabór w trybie przepisów o zamówieniach publicznych? Redaktorka  nie ma racji w zakresie możliwości udziału w postępowaniu przez Nieszawę. Gminy nie mogą uczestniczyć w przetargach jako wykonawcy i to jest poza wszelkimi wątpliwościami. Jeżeli ktoś oczekiwał, ze Nieszawa złozy wniosek, to chyba myślał, że w Urzędzie w Nieszawie nie znają prawa. Jest jeszcze jedna sprawa i też Pani Redaktor powinna odpowiedzieć na to pytanie: czy prom Nieszawa spełniał wymogi stawiane przez Powiat? Jeżeli jakiegoś wymogu nie spełniał, to  dlaczego?  Może właśnie postawiono wymogi wyłączające prom Nieszawa z postępowania, bo wtedy inny podmiot mógłby go wydzierżawić. Pani redaktor, czy tego wątku nie należałoby wyjasnić? Pani Starosta ma teraz wolną rękę. Może ogłosić, że przeprawy nie będzie prowadziła. Ma jednak drogę otwartą do rozmów z Burmistrzem i to w zakresie przekazania prowadzenia przeprawy przez Miasto jak i wydzierżawienia promu i prowadzenia przeprawy przez Zarząd Dróg.. Ale wtedy Pani Starosta powinna, choć kobieta, wyciągnąć dłoń i zaprosić do rokowań Burmistrza Nieszawy. Pani Starosto  wszystko w Pani rękach. 

Czy wymogiem starostwa jest zabieranie 1 pojazdu do 30 t .Prom Nieszawa ma nośność 16 t .Czy 16 t mieści się w granicy 30 t czy nie .Czy starosta karz wozić powyżej 16 t no raczej nie .Zabrania wozić powyżej 30 t.Jak to można wszystko przekręcić 

G
Gość
W dniu 15.05.2014 o 22:28, Gość napisał:

No a już była nadzieja, że ten prom z Misissipi zostanie ściągnięty do Nieszawy. Chciałabym dowiedzić się od Pani redaktor, czy gdzieś w Polsce stoi wolny, niezagospodarowany prom spełniający kryteria okreslone przez Powiat. Jeżeli takiego promu nie ma, to dlaczego ogłaszano nabór w trybie przepisów o zamówieniach publicznych? Redaktorka  nie ma racji w zakresie możliwości udziału w postępowaniu przez Nieszawę. Gminy nie mogą uczestniczyć w przetargach jako wykonawcy i to jest poza wszelkimi wątpliwościami. Jeżeli ktoś oczekiwał, ze Nieszawa złozy wniosek, to chyba myślał, że w Urzędzie w Nieszawie nie znają prawa. Jest jeszcze jedna sprawa i też Pani Redaktor powinna odpowiedzieć na to pytanie: czy prom Nieszawa spełniał wymogi stawiane przez Powiat? Jeżeli jakiegoś wymogu nie spełniał, to  dlaczego?  Może właśnie postawiono wymogi wyłączające prom Nieszawa z postępowania, bo wtedy inny podmiot mógłby go wydzierżawić. Pani redaktor, czy tego wątku nie należałoby wyjasnić? Pani Starosta ma teraz wolną rękę. Może ogłosić, że przeprawy nie będzie prowadziła. Ma jednak drogę otwartą do rozmów z Burmistrzem i to w zakresie przekazania prowadzenia przeprawy przez Miasto jak i wydzierżawienia promu i prowadzenia przeprawy przez Zarząd Dróg.. Ale wtedy Pani Starosta powinna, choć kobieta, wyciągnąć dłoń i zaprosić do rokowań Burmistrza Nieszawy. Pani Starosto  wszystko w Pani rękach. 

Widać ,że żaden pajac nie da ci rady . Te kpiny i przekłamania to specjalność znających prawo .Problem jest poważny i ważny dla lokalnej społeczności i nie tylko .A Urząd Miasta robi sobie wojenkę ze starostwem .Rozmawiać z Burmistrzem to może sobie Pani starosta prowadzić a bez upoważnienia rady to i tak to o kant potłuc .Na jakiej podstawie była realizowana przeprawa promowa w 2013 roku .Bez porozumienia i bez kasy .Realizowano zadanie Powiatu za kasę Miasta Nieszawa ,Gdzie rozliczenie finansowe ? 

G
Gość
W dniu 16.05.2014 o 07:21, obserwator z daleka napisał:

Widać jak ludzie z Nieszawy prowadzą miasto ku zagładzie. Takie widowiskowe samounicestwienie. Inwektywy gonią inwektywy.Czy tak nisko upadliście, żeby drugich nazywać śmieciami?Może lepiej usiąść do stołu i rozmawiać. Chyba to lepsze od obrzucania się błotem. Tworzycie takie lokalne polskie piekło w najgorszym wydaniu. Do rękoczynów już blisko.Do obu stron - zastanówcie się nad tym co robicie.

To lokalne piekiełko ma byle jakiego Belzebuba ,który w nim miesza i stąd ta jakość .Jaki Pan taki Kram .

o
obserwator z daleka
W dniu 15.05.2014 o 22:50, Gość napisał:

ze śmieciami nie ma co gadać 

Widać jak ludzie z Nieszawy prowadzą miasto ku zagładzie. Takie widowiskowe samounicestwienie. Inwektywy gonią inwektywy.

Czy tak nisko upadliście, żeby drugich nazywać śmieciami?

Może lepiej usiąść do stołu i rozmawiać. Chyba to lepsze od obrzucania się błotem. Tworzycie takie lokalne polskie piekło w najgorszym wydaniu. Do rękoczynów już blisko.

Do obu stron - zastanówcie się nad tym co robicie.

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska