Pisze, prosi. Bez skutku
Pani Teresie Daraż zmarł mąż i sama boryka się ona z opłatami. Już piąty miesiąc stara się o dodatek energetyczny z Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie.
- Wciąż nie dostaję tego wsparcia, bo nie mogę się doprosić od Energi wystawienia kopii umowy na dostawę prądu. Wymaga jej MOPR - tłumaczy pani Teresa. - Jestem zmęczona i poirytowana pisaniem listów i telefonami na infolinię biura obsługi klienta. Zamiast pomocy z MOPR, mam przez Energę kolejne koszty. To taki wielki problem - dać kopię umowy?
Dla Energi - tak. Pierwszy list polecony z prośbą o kopię umowy pani Teresa napisała 7, a wysłała 10 marca, do oddziału Energi w Gdańsku. Na odpowiedź Energa dała sobie równo regulaminowy miesiąc.
Przeczytaj także: Energa zamknęła w Grudziądzu Biuro Obsługi Klienta. Klienci pocałują klamkę
7 kwietnia pełnomocnik Marlena Dynderz potwierdziła: "Umowa dla lokalu przy ul. Dywizjonu 303 została przez panią zawarta. (...) Zmienił się system rozliczeniowy i nie ma możliwości wystawienia kopii tej umowy". Radzi klientce, by z dowodem osobistym i tytułem prawnym do lokalu pojechała do BOK w Toruniu lub wysłała te dokumenty do Energi w Gdańsku. - Nie stać mnie na wyjazdy do Torunia czy Gdańska. Na trzy polecone wydałam w sumie 18,30 zł - tłumaczy Teresa Daraż. - Kolejny wysłałam 14 kwietnia. Anna Kamińska z Energi odpisała 14 maja: "Najszybszym sposobem na otrzymanie kopii umowy jest jej aktualizacja. Proszę dostarczyć wniosek, ksero dowodu i tytuł prawny do obiektu".
Pani Teresa znów wysłała dokumenty Enerdze Gdańsk (22 maja). I czeka do dziś.
Konsultantka monituje
Dzwonimy pod nr infolinii Energi: 555 555 500.
Konsultantka Iza Zacharczuk tłumaczy, że firma dostaje mnóstwo pism i trudno jest od razu odpowiedzieć. - Jednak pilnie monituję sprawę pani Daraż do działu obsługi zgłoszeń - zapewnia.
Chcemy sami zadzwonić do tego działu.
- Dla klienta to dział zamknięty - tłumaczy konsultantka.
Teresa Daraż ma nadzieję: - Liczę, że wreszcie aktualizację umowy dostanę. Najgorsze, że w Grudziądzu Energa zlikwidowała biuro obsługi klienta. Dlatego klienci mają takie problemy z załatwieniem w Enerdze czegokolwiek!
Macie Państwo z Energą podobne problemy? Czekamy na sygnały: 56/45-11-929.
Czytaj e-wydanie »