https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Klientka już 5 miesięcy czeka na kopię umowy. A Enerdze się nie spieszy...

Maryla Rzeszut
Teresa Daraż ma dość tej "kołomyjki”: - Piszę do Energi polecone i dzwonię na infolinię, a kopii umowy jak nie ma, tak nie ma...
Teresa Daraż ma dość tej "kołomyjki”: - Piszę do Energi polecone i dzwonię na infolinię, a kopii umowy jak nie ma, tak nie ma... Maryla Rzeszut
Kogo nie boli, temu powoli - to przysłowie jak ulał pasuje do sprawy pani Teresy Daraż. Grudziądzanka od marca nie może się od Energi doprosić dokumentu, potrzebnego do przyznania jej przez MOPR dodatku energetycznego.

Pisze, prosi. Bez skutku

Pani Teresie Daraż zmarł mąż i sama boryka się ona z opłatami. Już piąty miesiąc stara się o dodatek energetyczny z Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie.

- Wciąż nie dostaję tego wsparcia, bo nie mogę się doprosić od Energi wystawienia kopii umowy na dostawę prądu. Wymaga jej MOPR - tłumaczy pani Teresa. - Jestem zmęczona i poirytowana pisaniem listów i telefonami na infolinię biura obsługi klienta. Zamiast pomocy z MOPR, mam przez Energę kolejne koszty. To taki wielki problem - dać kopię umowy?

Dla Energi - tak. Pierwszy list polecony z prośbą o kopię umowy pani Teresa napisała 7, a wysłała 10 marca, do oddziału Energi w Gdańsku. Na odpowiedź Energa dała sobie równo regulaminowy miesiąc.

Przeczytaj także: Energa zamknęła w Grudziądzu Biuro Obsługi Klienta. Klienci pocałują klamkę

7 kwietnia pełnomocnik Marlena Dynderz potwierdziła: "Umowa dla lokalu przy ul. Dywizjonu 303 została przez panią zawarta. (...) Zmienił się system rozliczeniowy i nie ma możliwości wystawienia kopii tej umowy". Radzi klientce, by z dowodem osobistym i tytułem prawnym do lokalu pojechała do BOK w Toruniu lub wysłała te dokumenty do Energi w Gdańsku. - Nie stać mnie na wyjazdy do Torunia czy Gdańska. Na trzy polecone wydałam w sumie 18,30 zł - tłumaczy Teresa Daraż. - Kolejny wysłałam 14 kwietnia. Anna Kamińska z Energi odpisała 14 maja: "Najszybszym sposobem na otrzymanie kopii umowy jest jej aktualizacja. Proszę dostarczyć wniosek, ksero dowodu i tytuł prawny do obiektu".

Pani Teresa znów wysłała dokumenty Enerdze Gdańsk (22 maja). I czeka do dziś.

Konsultantka monituje

Dzwonimy pod nr infolinii Energi: 555 555 500.

Konsultantka Iza Zacharczuk tłumaczy, że firma dostaje mnóstwo pism i trudno jest od razu odpowiedzieć. - Jednak pilnie monituję sprawę pani Daraż do działu obsługi zgłoszeń - zapewnia.

Chcemy sami zadzwonić do tego działu.
- Dla klienta to dział zamknięty - tłumaczy konsultantka.

Teresa Daraż ma nadzieję: - Liczę, że wreszcie aktualizację umowy dostanę. Najgorsze, że w Grudziądzu Energa zlikwidowała biuro obsługi klienta. Dlatego klienci mają takie problemy z załatwieniem w Enerdze czegokolwiek!

Macie Państwo z Energą podobne problemy? Czekamy na sygnały: 56/45-11-929.

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

N
Narodowiec

Nie pierwszy taki przypadek nie ostatni jak już pisałem państwo w państwie

A
Anka

Kłopoty z tą firmą u mnie wyglądały tak. Inkasent nie przychodził spisywać licznika do domu, tylko wystawiał prognozy przez półtora roku(dodam że do sąsiada docierał, choć to tylko 200 metrów bliżej i spisywał stan faktyczny). Po kilku monitach, prośbach i groźbach w koncu przyszedł, spisał stan faktyczny i energa wystawiła fakturę na 3 tysiące złotych, płatną w ciącu 14 dni.Można było składać reklamacje na inkasenta, żeby rozłożyli na raty, -ale po co? Firma sama powinna poczuć się do odpowiedzialności za swoje zaniedbania. Trudno trzeba wyciągnąć TE PARĘ GROSZY z kieszeni i zapłacić. 

N
Narodowiec

No i tutaj zaczynają się nasze polskie piękne realia.

 

Jeżeli powiesz że ktoś Cię zmusza do brania prądu od Energii to Ci na górze POlikraci powiedzą: Hola, hola toć dostawcę można zmienić może sobie Pan przejść do PGE czy tam gdzieś i jest git.

 

Ktoś napisał ustawę bubel która nie uwalnia nas od uciążliwego czy nieuczciwego dostawcy prądu bo i tak z nim jesteśmy związani. Co z tego że będziemy mieli prąd np z Enea jak i tak Energa będzie z nami na dobre i złe  ^_^

 

Zawsze nasuwa mi się takie porównanie z sieciami komórkowymi. Masz tel w firmie X ale nie jesteś z niej zadowolony więc idziesz do firmy Y u której płacisz tylko za rozmowy a abonament i zasięg nadal masz od X po prostu paranoja

l
leon

To w takim razie jest zmuszanie człowieka do związku z jednym dostarczycielem prądu

N
Narodowiec

Energa to po prostu państwo w państwie, nikt kogo znam nie ma pozytywnych wspomnień po kontakcie z tą firmą.

 

A odnośnie zmiany dostawcy prądu to pic na wodę, zamiast jednej faktury będziesz otrzymywał dwie, a wszystkie sprawy związane z licznikiem i siecią i tak załatwiasz z Energą bo Energa nadal będzie Twoim operatorem. 

G
Gość
W dniu 17.07.2014 o 13:54, 123 napisał:

Przez zmianę systemu zmienił się nr rachunku na który mam dokonywać opłat. Przez ich zmiany starałem się uzyskać informację na jaki nr mam wysyłać. Odpowiedź otrzymałem już po terminie płatności. Naliczone zostały oczywiście odestku ustawowe. Opłaciłem odsetki i złozyłem reklamację na nie. Po upływie dwóch miesiecy otrzymałem informację, ze odsetku zostały anulowane. Tak sprawnie działa Energa. Jeszcze jeden minus jaki zauważyłem to opłata przy klikaniu opcji płać przez internet dostępnej w BOK energa. Uważajcie na to. Genralnie zastanawiam się nad zmianą dostawcy. Skoro i tak w Grudziądzu nic nie załatwię to po co przywiązywać się do firmy która ma tak starszne kłopoty ze zmianą systemu.

Dostawcy lepiej nie zmieniaj - będziesz otrzymywać faktury od nowego dostawcy za prąd a od Energa za przesył, czysty Sajgon - przerabiałem to :D

G
Gość
Do Torunia po pismo jechać prawie 80 km . Wielka 190 tys metropolia, żeby do niej jechać 80 km się znalazła. Rozumiem do Gdańska duzej trójmiejskiej aglomeracji. A nie 190 tys pipiduwy.
123

Przez zmianę systemu zmienił się nr rachunku na który mam dokonywać opłat. Przez ich zmiany starałem się uzyskać informację na jaki nr mam wysyłać. Odpowiedź otrzymałem już po terminie płatności. Naliczone zostały oczywiście odestku ustawowe. Opłaciłem odsetki i złozyłem reklamację na nie. Po upływie dwóch miesiecy otrzymałem informację, ze odsetku zostały anulowane. Tak sprawnie działa Energa. Jeszcze jeden minus jaki zauważyłem to opłata przy klikaniu opcji płać przez internet dostępnej w BOK energa. Uważajcie na to. Genralnie zastanawiam się nad zmianą dostawcy. Skoro i tak w Grudziądzu nic nie załatwię to po co przywiązywać się do firmy która ma tak starszne kłopoty ze zmianą systemu.

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska