https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Powiat brodnicki. Konsultacje zdecydują o losach kolei

Katarzyna Pomianowska
Brodnicki dworzec kolejowy
Brodnicki dworzec kolejowy (kat)
Sześć linii kolejowych, w tym biegnąca z Brodnicy przez Jabłonowo do Grudziądza mogą zniknąć z rozkładu jazdy w 2020 roku.

Rozpoczęły się konsultacje społeczne ws. publicznego transportu zbiorowego dla woj. kujawsko-pomorskiego. - Realizacja zapisów planu sprawiłaby, że pociągi przestałyby kursować do liczącej blisko 30 tys. mieszkańców Brodnicy. Poza tym, całkowicie odcięte od transportu zbiorowego zostałyby np. niektóre miejscowości leżące w gminie Jabłonowo Pomorskie, jak również szereg miejscowości w Borach Tucholskich (z gmin Osie, Śliwice, Cekcyn) - czytamy na www.rynek-kolejowy.pl.

Przeczytaj także: PKP uziemiły inwalidę. Gmina też była za likwidacją kładki na torach w Polednie

- Dla Brodnicy jest to sytuacja niedopuszczalna - mówi Piotr Boiński na antenie TV Brodnica. - Będziemy w tej sprawie interweniować do skutku - dodaje i przypomina: - Nie było o tym mowy podczas prac nad strategią rozwoju województwa, wręcz wskazywano nam jako priorytety dla powiatu brodnickiego rozwój tej lini stąd nasze zaniepokojenie. Mamy zamiar wystąpić w trybie tych konsultacji razem z urzędem miasta i wójtami gmin, aby ten nasz głos był usłyszany.

Plan transportowy ma określić m.in.: linie (sieć) komunikacyjne, na których będą wykonywane przewozy o charakterze użyteczności publicznej, zapewnić dostęp osobom niepełnosprawnym i o ograniczonej zdolności ruchowej do publicznego transportu zbiorowego - czytamy na stronie urzędu marszałkowskiego, który ogłosił konsultacje. Plan ma on określić źródła i formy jego finansowania, dostęp podróżnych do infrastruktury technicznej, planowany sposób organizowania systemu informacji pasażerskiej oraz planowane kierunki rozwoju publicznego transportu zbiorowego.

Przypomnijmy, że na torach trwają cały czas prace związane z rewitalizację niektórych odcinków. W czerwcu Maciej Dutkiewicz z biura komunikacji PKP informował, że: - Dzięki kolejnym pracom rewitalizacyjnym, jeszcze w 2014 roku, pociągi z Inowrocławia do Torunia i dalej do Jabłonowa Pomorskiego pojadą po nowych torach z prędkością 120 km/h, a czas przejazdu skróci się o blisko pół godziny.
A to jak zapewniają na kolei z pewnością zachęci pasażerów do wybrania pociągu jako środka transportu.

Co na to pasażerowie?
- Szczerze? Nie dziwie się, że chcą likwidować połączenia - mówi pan Krzysztof z Brodnicy. - Z jednej strony trochę żal, bo kolej zawsze tu była, w Jabłonowie jest jeden z głównych węzłów. Jadąc z Brodnicy do Torunia trzeba pierw dostać się do Jabłonowa. Innej opcji nie ma. Z drugiej strony większość osób, które znam jeździ do Jabłonowa busami. Dlaczego? Bo jeżdżą co godzinę, dwie, na kolei trzeba się naczekać i jeszcze dostać się na obrzeża miasta.
Innego zdania jest pani Anna z Jabłonowa: - Sporadycznie korzystam z busów, zdecydowanie wolę podróż koleją. Nie bardzo podoba mi się ten pomysł z likwidacją połączenia. Przynajmniej trzy razy w tygodniu jeżdżę trasą Brodnica-Jabłonowo. Mam nadzieję, że pomysł nie przejdzie.

Konsultacje potrwają do 21 sierpnia. Formularz konsultacyjny i plan transportowy dostępne są na bip.kujawsko-pomorskie.pl

A co Państwo myślą o takim rozwiązaniu? To połączenie jest potrzebne?

Czytaj e-wydanie »
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 11

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

JAK NISZCZĄ KOLEJ

NIEDZIELA TV TRWAM

18:15
 
Rozmowy niedokończone

 

Bezpieczeństwo i modernizacja polskich kolei

Rozmowy na temat: Bezpieczeństwo i modernizacja polskich kolei. Gościem programu jest Leszek Miętek – prezydent Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych.

program publicystyczny - Live, 16:9, Stereo

 

G
Gość

PO zlikwiduje wszystko.

M
Marian
Pewnie, kolej jest wciąż potrzebna do Brodnicy, tania, ulgi ustawowe, dojazd do pracy a to najważniejsze! Kolej jest bezpieczniejsza i nie stała by w korkach np auta i busy stoją w korkach oraz obawy o stłuczki i wypadki na drogach. Busom też zdażają się wypadki. Kolej nie miewa wypadków. Jeśli wypadek zdarzy się na torach, na dzikich przejściach lub przejazdach kolejowo-drogowych to z winy kierowcy auta lub głupoty ludzkiej, samobujca na dzikich przejściach. Ot to moje zdanie. Niechaj władze Kujaw przemyślą tę sprawę nad likwidacją pociągów do Brodnicy z Grudziądza, to nie boli. ;) Czy Kujawy chcą przyczynić się do dalszego odpływu ludzi od kolei?
b
brodniczanin

Pieniądze na kolej są w dalszym ciągu nie wykorzystane, tylko nie ma chętnych marszałków do ich prawidłowego wykorzystania a w naszym województwie na pewno. Skoro nie ma połączeń z innymi miastami to w jaki sposób kolej może się rozwijać?Kończenie biegu pociągu w Brodnicy skończy się tak jak napisali przedmówcy. Jak ma być dobrze skoro młody polityk PSL(radny powiatowy) w swoim blogu na Onet walczy tylko o pociąg w swoim okręgu wyborczym bez myślenia perspektywicznego? Dojeżdża do Torunia z Jabłonowa, pracuje w U.M. i na tej trasie takiemu będzie zależało a rozwój regionu ma tylko przed wyborami co za hipokryzja?, wstyd, ja mam głosować na takich ludzi i taką partię która myśli tylko o sobie....

o
oserwer

może tak zabrać samochody służbowe i pieniądze na kolej się znajda - proste

G
Gość

Pieniędzy na kolej nie wykorzystano, nasze władze również nie zadbały o rewitalizacje i modernizacje tej linii  łącznie z pozyskaniem leżącej kasy, tylko chwalą się kolejną byle jaką przebudową rynku brodnickiego.

W przypadku kolei winnych należy szukać od marszałka po starostów, burmistrza i włodarzy przyległych gmin

r
rochu
Ludzie linnia z Brodnicy do Dzialdowa ma byc w 2015 r. rozebrana to dlaczego nie ta do grudziadza.Dlaczego rozebrano ta do nowego miasta glupota nie boli a powinna.Co sie u nas oplaca tylko jedno likwidacja i restrukturyzacja wszystkiego.Nic co male nie jest dobre tylko duzy moze wiecej a guzik prawda
G
Gość

Po pierwsze należy przywrócić połączenie do Działdowa, dopasować z odjazdami w innych kierunkach i jeździmy po całej Polsce a kończenie biegu pociągu w Brodnicy niestety grozi dalszą degradacją linii i w konsekwencji likwidacją. Może należy podpowiedzieć decydentom u góry, pieniądze przecież są na modernizacje kolei, tylko odpowiednio je wykorzystać np. dlaczego do tej pory nie zelektryfikowano linii od Laskowic do Działdowa. Znając naszych włodarzy to wkrótce będzie tak jak z linią do Iławy. Do Inowrocławia z Brodnicy nikt nie jeździ, ta modernizacja nas nie dotyczy, natomiast do Warszawy tak, znam bardzo dużo osób które chętnie przesiadłyby się na pociąg którego niestety nie ma, dodam, że powinny to być szczególnie godziny poranne, jeżeli chcemy coś załatwić w Warszawie lub popołudniowe dla wyjazdów studentów i uczniów oczywiście również alternatywne powroty.

x
xyz

Fakt jest taki że kolej jest o wiele tańsza. A miesięczne na kolej kolosalnie tańsze i pociągi jeżdzą w wekendy. Dobry rozkład jazdy aby ludzie mogli dojechać na zmiany do pracy i po kilku miesiącach kolejaże wyciągną piętrusy bo się ludzie niepomieszczą w szynobusikach cała prawda.

z
z Grudziądza przez Mełno
W dniu 11.08.2014 o 21:26, Adam napisał:

Kolej jest tańsza od Busa na trasie Grudz - Jabł - Brod wiec do pracy dojeżdzam koleją.Mam również zniżkę, bo się uczę - bus jej nie uwzgędnia (tylko miesięczne nic wiecej)

Ja pierdu, wszystko wielka h.....za.Przepraszam, tylko to ciśnie się na usta.

Zakłady pozamykane, cukrownie sprzedane i rozebrane, a na ich miejsca wielkie zachodnie sklepy.

śmiech przez łzy i jeden wielki kabaret.

A
Adam

Kolej jest tańsza od Busa na trasie Grudz - Jabł - Brod wiec do pracy dojeżdzam koleją.

Mam również zniżkę, bo się uczę - bus jej nie uwzgędnia (tylko miesięczne nic wiecej)

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska