https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Za tydzień ruszy remont kolejnego odcinka Gdańskiej. Ulica będzie zamknięta dla ruchu. Tramwaje nie pojadą do Myślęcinka!

Andrzej Muszyński
Od poniedziałku na ten odcinek Gdańskiej nie wjadą tramwaje. Dla samochodów drogowcy zamkną go dzień później, we wtorek.
Od poniedziałku na ten odcinek Gdańskiej nie wjadą tramwaje. Dla samochodów drogowcy zamkną go dzień później, we wtorek. Andrzej Muszyński
Chodzi o odcinek od skrzyżowania z Chodkiewicza do Kamiennej, na którym drogowcy pojawią się już w poniedziałek, 1 września. - Tego dnia na pewno wyłączymy napięcie trakcji, co oznacza zawieszenie od rana kursów wszystkich tramwajów do Myślęcinka.

Dzień później, we wtorek, cały ten fragment zamkniemy natomiast dla samochodów - uściśla Krzysztof Kosiedowski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.

Tak jak na wcześniej wyremontowanych odcinkach Gdańskiej, tak i na tym, drogowcy przeprowadzą gruntowny remont. Zaczną od prac wodociągowych i kompleksowej wymiany sieci gazowej. Potem zasypią rozprutą ulicę i ułożą nową nawierzchnię jezdni z chodnikami. Nowe będzie też torowisko, którego technologia ma tłumić hałas i drgania wywoływane przez ciężkie tramwaje.

- Wszystkie te prace mają poprawić parametry drogi, ale też walory estetyczne. Dlatego odtworzymy jeszcze drzewostan, wymienimy oświetlenie, słupy trakcyjne i elementy tak zwanej małej architektury. Oczywiście wszystkie zostaną utrzymane w stylistyce charakteryzującej poprzednie odcinki Gdańskiej - zapewnia Krzysztof Kosiedowski.

Więcej informacji z Bydgoszczy na mmbydgoszcz.pl oraz www.pomorska.pl/bydgoszcz
Roboty na 400-metrowym odcinku przeprowadzi firma Skanska, która wygrała przetarg ofertą na 5,3 mln złotych.

Niestety, cały remont potrwa do połowy listopada br. W tym czasie kierowcy będą musieli znaleźć sobie alternatywne trasy, np. przez ulicę Kamienną i Sułkowskiego, a dalej albo Chodkiewicza, albo Powstańców Warszawy i Mickiewicza.

Kamienną i Sułkowskiego pojadą też autobusy komunikacji zastępczej "Za T2". Jadąc z Myślęcinka nie będą już jednak wracać na Gdańską, tylko kursować dalej, przez Ogińskiego do dworca PKS.

Za to ten remont będzie już ostatnim na Gdańskiej. Przypomnijmy, że rewitalizację ulicy rozpoczęto w 1997 roku modernizacją odcinka od Klarysek do skrzyżowania z Dworcową. W 2001 roku odnowiono jeszcze fragment do Śniadeckich, ale potem prace przerwano aż na 10 lat. Wznowiono je w 2011 roku odnawiając odcinek od Śniadeckich do Mickiewicza. Z kolejnym - do skrzyżowania z Chodkiewicza - drogowcy uporali się dopiero w ubiegłym roku.

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

P
Piotr
W dniu 27.08.2014 o 13:12, Rafal P. napisał:

Byly dwa warianty z S5. Obwodnica zachodnia gdzie trzeba by bylo wykupic grunty od dzialkowcow,od Lasow Panstwowych ,przy okazji ekolodzy itd,itp. i miala kosztowac 878 mln zlotych a obwodnica przez Wyszynskiego 296 mln. .Owczesny minister Grabarczyk podczas spotkania w toruniu powiedzial ze pieniadze dla Torunia ma a dla Bydgoszczy nie.Ciekawe dlaczego?Stwierdzisz ze to Dombrowicza wina.Dzieki takim ludziom jak ty mamy w POlsce jak mamy. Tylko co ja moge wiedziec ,bo przeciez jestem zbyt "mlody".

Nie wypowiadaj się, jeśli nie masz pojęcia, o czym piszesz. 878 mln złotych to szacowany w roku 2001 koszt CAŁEJ obwodnicy północno-zachodniej o długości 28,5 km, od węzła Aleksandrowo do węzła Białe Błota. Wariant "miejski" liczyłby 30 km, a 296 mln to koszt FRAGMENTU tej trasy o długości 6,6 km (od wiaduktu nad torami kolejowymi na Osiedlu Leśnym do południowej granicy Bydgoszczy), co stanowi niewiele ponad jedną piątą całości. Gdyby porównać odpowiadające sobie odcinki w obydwu wariantach, to tańsza byłaby obwodnica.

Mam wątpliwości, czy rozumiesz, co oznacza to słowo - "obwodnica przez Wyszyńskiego" to zestawienie wyrazów o wykluczającym się znaczeniu.

R
Rafal P.
W dniu 26.08.2014 o 22:48, Piotr napisał:

To, co napisałeś o S5 to bełkot pozbawiony jakiegokolwiek sensu. Obwodnica, jak i cała trasa, byłaby budowana z funduszy państwowych. Każdy normalny prezydent walczy o obwodnicę dla swojego miasta i cieszy się, gdy pojawia się ona w planach. Niestety Dombrowicz uparł się wbrew decyzjom GDDKiA (i wbrew logice), że ekspresówka ma iść przez środek miasta, w efekcie pieniądze zabrano i przeznaczono na inne inwestycje drogowe.Uniwersytet? - powstanie UKW to efekt kilkudziesięciu lat rozwoju tej uczelni, spełnienie wymagań stawianych uniwersytetom przypadkiem przypadło na czas pierwszej kadencji Dombrowicza. W historii bydgoskiego szkolnictwa wyższego zapisał się on jak najgorzej, otwarcie popierając aneksję Akademii Medycznej przez UMK.Hala Łuczniczka powstała za kadencji Jasiakiewicza - jesteś zbyt młody, żeby to pamiętać, czy po prostu bezczelnie kłamiesz, przypisując tę inwestycję Dombrowiczowi?System A+T dla jednych jest korzystny, inni do niego dopłacają, osobiście wolałbym bardziej sprawiedliwy system biletów czasowych.Portowi lotniczemu Dombrowicz oczywiście zaszkodził, pozwalając na przejęcie kontroli nad PLB przez toruńskiego marszałka z fatalnym dla lotniska skutkiem.Inwestycje, które za jego kadencji zrealizowano (lub tylko zaplanowano), to żałośnie mało, jak na 8 lat rządów w ósmym mieście w Polsce. Pamiętajmy, że za czasów Dombrowicza pojawiły się gigantyczne pieniądze z funduszy unijnych, ktore można byłoby wykorzystać w znacznie większym stopniu.Bruski nie jest "moim" prezydentem, ale zmuszony będę oddać na niego głos, gdyby Bydgoszczy realnie groziła trzecia kadencja Dombrowicza.

Byly dwa warianty z S5. Obwodnica zachodnia gdzie trzeba by bylo wykupic grunty od dzialkowcow,od Lasow Panstwowych ,przy okazji ekolodzy itd,itp. i miala kosztowac 878 mln zlotych a obwodnica przez Wyszynskiego 296 mln. .Owczesny minister Grabarczyk podczas spotkania w toruniu powiedzial ze pieniadze dla Torunia ma a dla Bydgoszczy nie.Ciekawe dlaczego?Stwierdzisz ze to Dombrowicza wina.Dzieki takim ludziom jak ty mamy w POlsce jak mamy. Tylko co ja moge wiedziec ,bo przeciez jestem zbyt "mlody".

P
Piotr
W dniu 26.08.2014 o 19:49, Rafal P. napisał:

S5 bylaby dawno zrobiona...trasa WZ, system A+T ,wyspa mlynska,tramwaj do Dworca i Fordonu ,Port Lotniczy,miejskie becikowe,przebudowa Stadionu Zawiszy,Explozeum,orliki,zakup nowych autobusow itd itp.Mozna wymieniac jeszcze dlugo.Skoro to sa szkody to co zrobil twoj "prezydent" Bruski?

To, co napisałeś o S5 to bełkot pozbawiony jakiegokolwiek sensu. Obwodnica, jak i cała trasa, byłaby budowana z funduszy państwowych. Każdy normalny prezydent walczy o obwodnicę dla swojego miasta i cieszy się, gdy pojawia się ona w planach. Niestety Dombrowicz uparł się wbrew decyzjom GDDKiA (i wbrew logice), że ekspresówka ma iść przez środek miasta, w efekcie pieniądze zabrano i przeznaczono na inne inwestycje drogowe.

Uniwersytet? - powstanie UKW to efekt kilkudziesięciu lat rozwoju tej uczelni, spełnienie wymagań stawianych uniwersytetom przypadkiem przypadło na czas pierwszej kadencji Dombrowicza. W historii bydgoskiego szkolnictwa wyższego zapisał się on jak najgorzej, otwarcie popierając aneksję Akademii Medycznej przez UMK.

Hala Łuczniczka powstała za kadencji Jasiakiewicza - jesteś zbyt młody, żeby to pamiętać, czy po prostu bezczelnie kłamiesz, przypisując tę inwestycję Dombrowiczowi?

System A+T dla jednych jest korzystny, inni do niego dopłacają, osobiście wolałbym bardziej sprawiedliwy system biletów czasowych.

Portowi lotniczemu Dombrowicz oczywiście zaszkodził, pozwalając na przejęcie kontroli nad PLB przez toruńskiego marszałka z fatalnym dla lotniska skutkiem.

Inwestycje, które za jego kadencji zrealizowano (lub tylko zaplanowano), to żałośnie mało, jak na 8 lat rządów w ósmym mieście w Polsce. Pamiętajmy, że za czasów Dombrowicza pojawiły się gigantyczne pieniądze z funduszy unijnych, ktore można byłoby wykorzystać w znacznie większym stopniu.

Bruski nie jest "moim" prezydentem, ale zmuszony będę oddać na niego głos, gdyby Bydgoszczy realnie groziła trzecia kadencja Dombrowicza.

R
Rafal P.
W dniu 25.08.2014 o 20:48, Piotr napisał:

Najwięcej to Dombrowicz zrobił Bydgoszczy szkody. Żaden trzeźwo myślący bydgoszczanin, interesujący się lokalnymi realiami nie zagłosuje na tego nieudacznika i kłótnika o dyktatorskich zapędach. Gdyby nie Dombrowicz, to może mielibyśmy już S5, albo przynajmniej byłaby w budowie.

S5 bylaby dawno zrobiona gdyby nie Wojewoda Bruski z PO i minister Grabarczyk takze z PO ktory stwierdzil ze budowe obwodnicy musi zrobic miasto a nie panstwo. To bylo krotko przed wyborami to jaki minister podpisze umowe na budowe i plusy zlapie kandydat niepartyjny czyli Dombrowicz skoro PO wystawiala Bruskiego. A szkody to Uniwersytet,Hala Łuczniczka ,trasa WZ, system A+T ,wyspa mlynska,tramwaj do Dworca i Fordonu ,Port Lotniczy,miejskie becikowe,przebudowa Stadionu Zawiszy,Explozeum,orliki,zakup nowych autobusow itd itp.Mozna wymieniac jeszcze dlugo.Skoro to sa szkody to co zrobil twoj "prezydent" Bruski?

P
Piotr
W dniu 25.08.2014 o 17:46, Rafal P. napisał:

Najwiecej zrobil w Bydgoszczy

Najwięcej to Dombrowicz zrobił Bydgoszczy szkody. Żaden trzeźwo myślący bydgoszczanin, interesujący się lokalnymi realiami nie zagłosuje na tego nieudacznika i kłótnika o dyktatorskich zapędach. Gdyby nie Dombrowicz, to może mielibyśmy już S5, albo przynajmniej byłaby w budowie.

R
Rafal P.

Kolejny dowod na to ze media sa upolitycznione.Nic nie bylo robione przez 10 lat? Akurat w tym czasie rzadzil Pan Dombrowicz to dziwnym zbiegiem okolicznosci nic nie bylo robione.Najwiecej zrobil w Bydgoszczy a sprzedawczyki tego nie widza bo partia karze szczekac jak Bruski karze. Pan Dombrowicz odcial was od koryta i was nie sponsorowal to teraz jest zly.Dlaczego w tych wszystkich szmatlawcach bydgoskich nie ma nic na Bruskiego??? Zastanawialiscie sie kiedys.Odpowiedzcie sobie sami.

g
gosc
"Za to ten remont będzie już ostatnim na Gdańskiej"????
Czy naprawdę żaden de bil z zarządu dróg nie wpadł na tak genialny pomysł, aby przyjrzeć się nawierzchni Gdańskiej między Kamienną a Dwernickiego??????!!
z
zintegrowany

Idą wybory to trzeba rozgrzebać miasto

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska