https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

To ma być nowe logo Polski. Pomysłodawcy twierdzą, że sprężyna najlepiej obrazuje rodaków

Katarzyna Piojda
Wally Olins, brytyjski specjalista od narodowego marketingu, stworzył trzy wersje nowego logo dla naszego kraju. Jedna z tych "sprężyn" ma zostać naszą oficjalną wizytówką w świecie
Wally Olins, brytyjski specjalista od narodowego marketingu, stworzył trzy wersje nowego logo dla naszego kraju. Jedna z tych "sprężyn" ma zostać naszą oficjalną wizytówką w świecie
Kosztowało 220 tysięcy euro.- 6-latek by takie zrobił za darmo - krytykują pomysł niektórzy

"Symbolika sprężyny w pełni wyraża charakter i energię Polaków. Nasze niepokorne, ale jednocześnie konstruktywne podejście do świata".
Tak pomysłodawcy określają koncepcję oficjalnego logo Polski. To ma być - obok godła i flagi - symbol narodowy.
Twórcą logo Polski jest Wally Olins. To światowej sławy brytyjski specjalista od marek, właściciel agencji reklamowej i autor książek. Przygotowany przez niego logotyp dla Polski był jego ostatnim projektem. Olins zmarł pół roku temu, ale o logotypie jego autorstwa zrobiło się głośno teraz.

Jedna z tych "sprężyn" ma zostać naszą oficjalną wizytówką w świecie. Do 28 października można głosować na jeden z trzech logotypów. Głosowanie trwa na portalu logodlapolski.pl, gdzie do wyboru jest... sprężyna, sprężyna i jeszcze jedna sprężyna.

Masa kasy
Logo kosztuje 220 tysięcy euro. To - w przeliczeniu na złotówki - prawie milion. Pieniądze pochodzą ze zbiórki, którą przeprowadzono wśród przedsiębiorstw, działających w organizacjach biznesowych.

Czytaj: CBA węszy w MSW. Sprawdza przetargi na remonty komend?

Fala krytyki od kilku dni zalewa internet.
- Tyle pieniędzy za czerwoną sprężynkę?! Takie "dzieło" jest warte najwyżej kilkadziesiąt złotych - krytykują jedni internauci.
- Przedszkolaki i dzieci z pierwszej klasy podstawówki umiałyby takie logo narysować. Za darmo - podkreślają inni.
Co o projekcie mówią eksperci z branży? - Logo samo w sobie jest dobre, bo graficznie proste - uważa Martyna Włodarczyk z agencji marketingowej Estoria.pl. - Jego koszt, moim zdaniem, jest jednak wygórowany.

Solidarność za darmo
O kwocie wspomina również Andrzej Sadowski, ekonomista i komentator z Centrum im. Adama Smitha.
- Stanowczo za wysoka ta cena. Autor logo Solidarności nie dostał ani złotówki za swój pomysł, a to przecież legendarny wzór. Pewna studentka, która wymyśliła logo dla firmy Nike, dostała za swoją pracę 20 dolarów.

Wielkie głosowanie na logo odbywa się pod honorowym patronatem Ministerstwa Spraw Zagranicznych.
Pytania zadaliśmy mailem. I z ministerstwa dostaliśmy odpowiedź. Nie podano nam nazwiska osoby udzielającej informacji. Napisało do nas "Biuro Rzecznika Prasowego". - Gospodarzem akcji jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR - czytamy w komunikacie. - Mając na uwadze cel akcji, jakim jest między innymi promocja Polski za granicą, MSZ, odpowiadając na wniosek SAR, przyznał honorowy patronat dla tego przedsięwzięcia. Chcielibyśmy ponadto podkreślić, że kwestia konsultacji społecznych nad wyborem logo była omawiana podczas czerwcowego posiedzenia Rady Promocji Polski.

Sadowski podkreśla: - Rząd, zamiast zajmować się poprawą sytuacji w kraju, skupia się na nowym logo.

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 57

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gibała

Chyba  zza grobu  Wally   Olins  stworzył  projekt tego logo. Zmarł 14 April 2014 r. Może  ma  sobowtóra w  osobie jakiegoś "fachowca"  z kręgu rządzących elit...

 

j
jumanji
W dniu 04.11.2014 o 00:48, SANDIEGO napisał:

  Bojaźliwy to może i prawda, bo teraz straszenie jest w modzie.  Można straszyć sankcjami, Putinem a nawet bombą atomową.  Zniewolony i bezrozumny to nie, bo jest tego chyba nieświadomy.  :unsure:

Toż to od zawsze było ! B)

S
SANDIEGO
W dniu 03.11.2014 o 23:35, jumanji napisał:

Ale głupi jest ten nasz zniewolony i zastraszony Naród -prawa? B)

 

  Bojaźliwy to może i prawda, bo teraz straszenie jest w modzie.  Można straszyć sankcjami, Putinem a nawet bombą atomową.  Zniewolony i bezrozumny to nie, bo jest tego chyba nieświadomy.  :unsure:

j
jumanji

Ale też nieświadomy bytu jest ten nasz zniewolony i zastraszony Naród -prawa? B)

j
jumanji
W dniu 03.11.2014 o 04:09, SANDIEGO napisał:

 Ten co mu za to dobrze płacą.  Zawsze się znajdą tacy co płacą oraz Ci, którzy dla pieniędzy są gotowi zrobić wszystko.  Dosłownie wszystko.  :unsure:

No ale jaka jest pewność, że tylko o pieniądze chodzi, jak z tzw. "fartuszkami szkolnymi", a nie antypolska to kampania pewnych kół  ? B)

S
SANDIEGO
W dniu 03.11.2014 o 03:26, jumanji napisał:

W sumie tak, ale kto i po co w tej materii miesza, zasadnicze pytanie :o

 

 Ten co mu za to dobrze płacą.  Zawsze się znajdą tacy co płacą oraz Ci, którzy dla pieniędzy są gotowi zrobić wszystko.  Dosłownie wszystko.  :unsure:

j
jumanji
W dniu 02.11.2014 o 22:57, SANDIEGO napisał:

 To nie ważne kto jest autorem scenariusza.  Ty powiedziałeś to ładnym brzmieniem głosu jak najlepszy aktor i to się liczy w polityce.  :)

W sumie tak, ale kto i po co w tej materii miesza, zasadnicze pytanie :o

S
SANDIEGO
W dniu 02.11.2014 o 22:30, jumanji napisał:

Nie, przerobił  z filmu "Miś" :D – Ona jest bardzo dobra ta koncepcja, ale dlaczego on ma pruski mundur na sobie?– Pruski, bo to jest dziedzic pruski.– Mam napisane w scenopisie, wchodzi dziedzic pruski.– Pruski, Pruski, bo on się nazywa Pruski, Wawrzyniec Pruski, polski dziedzic !  ;)

 

 To nie ważne kto jest autorem scenariusza.  Ty powiedziałeś to ładnym brzmieniem głosu jak najlepszy aktor i to się liczy w polityce.  :)

j
jumanji
W dniu 02.11.2014 o 22:38, KubuśPuchatek napisał:

Idąc drogą Misia, powiem tylko że:" to jest logo na miarę naszych możliwości" :PIntelektualnych chyba? :lol:

No i właśnie chyba wszyscy do tego samego zmierzamy ? :D :D :D

K
KubuśPuchatek
W dniu 02.11.2014 o 22:30, jumanji napisał:

Nie, przerobił  z filmu "Miś" :D – Ona jest bardzo dobra ta koncepcja, ale dlaczego on ma pruski mundur na sobie?– Pruski, bo to jest dziedzic pruski.– Mam napisane w scenopisie, wchodzi dziedzic pruski.– Pruski, Pruski, bo on się nazywa Pruski, Wawrzyniec Pruski, polski dziedzic !  ;)

Idąc drogą Misia, powiem tylko że:" to jest logo na miarę naszych możliwości" :P

Intelektualnych chyba? :lol:

j
jumanji
W dniu 02.11.2014 o 22:22, SANDIEGO napisał:

   Ładnieś to powiedział.  :)

Nie, przerobił  z filmu "Miś" :D

 

– Ona jest bardzo dobra ta koncepcja, ale dlaczego on ma pruski mundur na sobie?

– Pruski, bo to jest dziedzic pruski.

– Mam napisane w scenopisie, wchodzi dziedzic pruski.

– Pruski, Pruski, bo on się nazywa Pruski, Wawrzyniec Pruski, polski dziedzic !  ;)

S
SANDIEGO
W dniu 02.11.2014 o 21:15, jumanji napisał:

– Ono nie może się tak nazywać: SPRĘŻYNA !– Dlaczego niby?– Pytasz, dlaczego? No bo sprężyną nazwać niczego nie możesz. I nie możesz uchwałą specjalną zarządzić ani jej ustanowić. Kto inaczej sądzi, świeci jak zgasła świeczka na słonecznym dworze. Tradycja to dąb, który tysiąc lat rósł w górę. Niech nikt kiełka małego z dębem nie przymierza. Tradycja naszych dziejów jest warownym murem, to jest właśnie kolęda, świąteczna wieczerza… To jest ludu śpiewanie, to jest ojców mowa, to jest nasza historia, której się nie zmieni. A to co dookoła powstaje, od nowa, to jest nasza codzienność, w której my żyjemy.

 

   Ładnieś to powiedział.  :)

j
jumanji
W dniu 02.11.2014 o 17:36, Echo13 napisał:

KTO TY JESTEŚ?POLAK MAŁY.JAKI ZNAK TWÓJ?SPRĘŻYNA. :D

– Ono nie może się tak nazywać: SPRĘŻYNA !

– Dlaczego niby?

– Pytasz, dlaczego? No bo sprężyną nazwać niczego nie możesz. I nie możesz uchwałą specjalną zarządzić ani jej ustanowić. Kto inaczej sądzi, świeci jak zgasła świeczka na słonecznym dworze. Tradycja to dąb, który tysiąc lat rósł w górę. Niech nikt kiełka małego z dębem nie przymierza. Tradycja naszych dziejów jest warownym murem, to jest właśnie kolęda, świąteczna wieczerza… To jest ludu śpiewanie, to jest ojców mowa, to jest nasza historia, której się nie zmieni. A to co dookoła powstaje, od nowa, to jest nasza codzienność, w której my żyjemy.

E
Echo13
W dniu 02.11.2014 o 20:23, SANDIEGO napisał:

 Nie otrzymałeś autoryzacji do publikacji mojej fotografii.  Do zobaczenia w "niezależnym" sądzie.  :unsure:

ale kochany..ja pszeprasam, to tak samo wysło, to niechcący pszeciesz :)

E
Echo13
W dniu 02.11.2014 o 18:20, SANDIEGO napisał:

  Brak odpowiedzi jest wyrazem mojej wrodzonej skromności.  :unsure:

a "Uświado­miona skrom­ność przes­ta­je być skromnością".

Marie von Ener-Eschenbach

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska