https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Na drogach bardzo nie lubimy fotoradarów. Dlaczego? Bo to maszynki do zarabiania pieniędzy

Marek Weckwerth
Aż 71 procent Polaków negatywnie ocenia ideę ustawiania fotoradarów, bo uważa je za maszynki zarabiające ich kosztem pieniądze
Aż 71 procent Polaków negatywnie ocenia ideę ustawiania fotoradarów, bo uważa je za maszynki zarabiające ich kosztem pieniądze archiwum GP
Aż 71 procent Polaków negatywnie ocenia ideę ustawiania fotoradarów, bo uważa je za maszynki zarabiające ich kosztem pieniądze.

- Z drugiej strony aż 66 procent Polaków uważa fotoradary za istotny element wpływający na poprawę bezpieczeństwa na drogach - zauważa Łukasz Majchrzak z Inspekcji Transportu Drogowego.

Tak wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez instytut Millward Brown dla Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.

Przeczytaj również: Fotoradary to maszynki do zarabiania pieniędzy. Założenia były inne. Miały poprawiać bezpieczeństwo na drogach

Inspektorat zorganizował ogólnopolską konferencję poświęconą bezpieczeństwu ruchu drogowego. W jej trakcie kierowca rajdowy Tomasz Kuchar porównał w realnych warunkach na drodze hamowanie aut jadących z prędkością 50 i 70 km na godz. Oba pojazdy rozpoczęły hamowanie w tym samym punkcie. W chwili gdy pierwszy zatrzymał się, drugi miał jeszcze na liczniku 56 km na godz. - Nawet niewielkie przekroczenie prędkości ponad dopuszczalne limity może powodować poważne konsekwencje - komentuje Majchrzak.

W minionym roku Inspekcja nałożyła na kierowców przekraczających prędkość 328 tys. mandatów. To i tak niewielki odsetek w porównaniu do rzeczywistej liczby zarejestrowanych wykroczeń - było ich 1 mln 244 tys. Większość spraw nie znalazła jednak finału, bo nie przeszła weryfikacji (zła jakość zdjęć, nieustalony kierujący).

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 05.12.2014 o 17:31, bonzo napisał:

Fotoradary są potrzebne ale pod warunkiem że wykorzystuje się je prawidłowo np: przy szkołak, przejściach dla pieszych a nie na końcowej tablicy terenu zabudowanego  -----------

Dokładnie!

b
bonzo

Fotoradary są potrzebne ale pod warunkiem że wykorzystuje się je prawidłowo np: przy szkołak, przejściach dla pieszych a nie na końcowej tablicy terenu zabudowanego

 

 

-----------

Seonika

G
Gość

W gminie Czersk mamy nową Panią Burmistrz która likwiduje Darmozjadów Miejskich z ich maszynką do okradania kierowców. W końcu odpowiednia osoba na odpowiednim stanowisku w Czersku. Zrobi niedługo wiele innych pozytywnych zmian aby ukrócić korupcjogenne układy układziki.

R
Ringo
W dniu 05.12.2014 o 07:49, Gość napisał:

 Jestem kierowca i place mandaty a mimo to przyznaje Ci racje. Moje wykroczenia sa niewielkie, rzedu 10-15 km przekroczonePokusze sie o stwierdzenie ze to my kierowcy jestesmy maszynkami do robienia kasy Fotoradar to tylko rejestrator naszych poczynan :) 

Twój wybór, skoro świadomie przekraczasz dozwolone prędkości,więc płac a nie płacz.

j
ja

Przejeżdżam 50 tysięcy km rocznie po polskich drogach (bez CB-radia) i jeszcze nigdy nie zostałem ustrzelony przez fotoradar ani przez drogówkę. A przycisnąc lubię...  Ale jak się jeździ szybko to trzeba mieć mózg na swoim miejscu i oczy naookoło głowy - bycie czujnym pozwala uniknąc kłopotów...

G
Gość
W dniu 05.12.2014 o 07:13, karolcia napisał:

 Przeciw radarom przeszło 70% kierowców.. To są ci którzy stwarzają największe zagrożenie w ruchu drogowym. Dla tych piratów cennik mandatów powinien być finansowo, bardziej restrykcyjny.

 


Jestem kierowca i place mandaty a mimo to przyznaje Ci racje. Moje wykroczenia sa niewielkie, rzedu 10-15 km przekroczone

Pokusze sie o stwierdzenie ze to my kierowcy jestesmy maszynkami do robienia kasy Fotoradar to tylko rejestrator naszych poczynan :)

k
karolcia

 Przeciw radarom przeszło 70% kierowców.. To są ci którzy stwarzają największe zagrożenie w ruchu drogowym. Dla tych piratów cennik mandatów powinien być finansowo, bardziej restrykcyjny.

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska