
Polacy coraz chętniej szukają pracy w internecie – wynika z raportu „Barometr Rynku Pracy X”, opracowanego na zlecenie Work Service przez Kantar Millward Brown. Ważną rolę w poszukiwaniach odgrywają również kontakty osobiste. Zobacz, co zrobić, aby znaleźć odpowiedniego dla siebie pracodawcę.

1. Portale internetowe i aplikacje mobilne
Aby znaleźć pracę idealną dla siebie, przede wszystkim musisz wiedzieć, gdzie jej szukać. Wyniki „Barometru Rynku Pracy X” pokazują, że 60% osób poszukujących pracy w pierwszej kolejności odwiedza portale internetowe. Najlepiej korzystać z tych specjalizujących się konkretnych typach pracowników. Przykładowo, pracownicy fizyczni, specjaliści zawodowi, osoby chcące pracować w handlu, logistyce, usługach czy administracji, mogą zacząć poszukiwania od serwisów i aplikacji mobilnych takich, jak Gratka.pl.

2. Kontakty osobiste, np. polecenie pracownika
Na drugim miejscu wśród źródeł poszukiwań respondenci Work Service stawiają kontakty osobiste. Aż 54,4% badanych zrobiło rozeznanie wśród znajomych. Najlepiej, jeżeli korzystasz z pomocy osoby, która już pracuje w interesującej Cię firmie. Może ona skontaktować Cię bezpośrednio ze swoim przełożonym, a także – rekomendować Twoją osobę szefowi, co znacznie zwiększy Twoje szanse na zatrudnienie. Co więcej, na poleceniu pracownika Twój znajomy może zarobić. Wiele korporacji płaci za polecenie nowej osoby do pracy. Warunek jest tylko taki, że musi ona przepracować w firmie określoną ilość czasu.

3. Strony internetowe pracodawców
Polacy nauczyli się, że dobry trop stanowią strony internetowe konkretnych przedsiębiorstw. Coraz więcej osób poszukuje ofert pracy bezpośrednio na nich, w zakładce „kariera”. Z tej metody korzysta 41,4% respondentów „Barometru Rynku Pracy X”. Wielu pracodawcach udostępnia nawet własne formularze, przez które można złożyć ofertę pracy.