https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

2012 rok przełomowy dla bydgoskiego lotniska. Jest o 22 procent lepiej

(ak)
Piloci czarterowego przewoźnika Enter Air trenowali nad Bydgoszczą wczoraj do godz. 13
Piloci czarterowego przewoźnika Enter Air trenowali nad Bydgoszczą wczoraj do godz. 13 Port Lotniczy Bydgoszcz
Od 2008 roku nie udawało się naszemu lotnisku zwiększyć liczby odprawianych pasażerów. Miniony - 2012 rok - jest przełomowy. Nadal jednak daleko nam do ruchu, jaki panuje choćby w Rzeszowie Jasionce.

W 2012 roku w Porcie Lotniczym Bydgoszcz odprawionych zostało ciut ponad 340 tys. pasażerów. - To o 22 proc. więcej niż w roku 2011 - chwali się lotnisko. I nie da się zaprzeczyć, że to jest najlepszy wynik w historii bydgoskiego lotniska.

Przeczytaj także:Dreamliner w Bydgoszczy. Zapraszamy na pokład! [zobacz samolot od środka]

Co więcej, w ubiegłych latach nie notowano w ogóle wzrostów. Od 2008 do 2011 roku liczba pasażerów wahała się od 275 do 280 tys. I z tego punktu widzenia 22-proc. wzrost jest na pewno znaczący. W samym grudniu ub. roku z bydgoskiego portu skorzystało 22 tys. pasażerów, czyli o 10 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.

To dobre wiadomości, tym bardziej że założenia z początku roku mówiły o osiągnięciu pułapu 300 tys. A pasażer o tym numerze został odprawiony z naszego lotniska już 5 listopada 2012 r.

- Miniony rok był dla nas najlepszym w historii. Złożyły się na to m.in. atrakcyjniejsza oferta lotów czarterowych, nowe połączenia Ryanaira oraz lepsze wypełnienie samolotów do Warszawy - stwierdza Tomasz Moraczewski, prezes portu.

Komu rośnie szybciej

A jednak, mimo wzrostów, w innych portach lotniczych porównywalnych do naszego liczba pasażerów jest dużo wyższa albo szybciej rośnie.

Port Szczecin Goleniów na przykład ubiegły rok skończył z liczbą pasażerów o 10 tys. niższą niż my, a pułap 300 tys. osiągnął już w pierwszej połowie października.

Łódź zanotowała ciut poniżej 20 procent wzrostu, ale oni już dobijają do pół miliona pasażerów.

To jeszcze nic. Rzeszów, który ma o połowę mniej mieszkańców, odprawił w tym roku 565 tys. pasażerów. Nawet jeśli to wzrost tylko o 15 procent, to w liczbach bezwzględnych mówimy o 74 tys. pasażerów więcej niż w 2011 roku.

Najlepsze artykuły za jednym kliknięciem. Zarejestruj się w systemie PIANO już dziś!

Lotnisko na trening

Wyjątkowo nieźle radzi sobie natomiast nasze lotnisko w obsłudze lotów szkoleniowych.

To naszą ofertę i Krakowa wybrał LOT na treningowe porty dla nowego dreamlinera. To u nas trenuje już od dawna charterowy przewoźnik Enter Air, a w minioną sobotę mogliśmy obserwować na niebie nad Bydgoszczą manewry Bingo Airways (jeden z logiem sponsora - nota bene - zaprojektowanym przez Salvadora Dali - producenta lizaków).

I choć zyski dla lotniska nie są procentowo znaczące, to ważniejsze są zyski nieliczone w złotówkach. - Współpraca, jaką nawiązujemy przy tej okazji z przewoźnikami jest bardzo cenna - zaznacza Joanna Sowińska, rzeczniczka lotniska.

A dlaczego u nas trenują? - Po części dlatego, że mamy dla nich korzystną ofertę cenową, ale też możemy zapewnić dogodne godziny treningów.

Nie bez znaczenia są walory techniczne lotniska. - Mamy niedawno wyremontowany pas startowy. Poza tym jest on szeroki, co właśnie piloci LOT-u zaznaczali, kiedy trenowali nowym boeingiem 787 - dodaje rzeczniczka. - Twierdzą, że 60 metrów szerokości ułatwia manewry.

Wiadomości z Bydgoszczy

Czytaj e-wydanie »
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

B
Bartek
"I choć zyski dla lotniska nie są procentowo znaczące, to ważniejsze są zyski nieliczone w złotówkach. - Współpraca, jaką nawiązujemy przy tej okazji z przewoźnikami jest bardzo cenna - zaznacza Joanna Sowińska, rzeczniczka lotniska."

Enter - zwinął Lanzarotte
LOT - Warszawa za wielka kase , o 3 rotacji i wiekszym samolocie nie chcą słyszeć
Eurolot - Nie ma zamiaru latać , ani na krajówkach , ani za granicę
Bingo - chyba 1 lot w tygodniu

Zyski niepoliczalne naprawdę są przeogromne
A
Anna
A kiedy pojawia sie loty do Liverpoolu??z tego co pamietam to zawsze samoloty były pełne.
N
Normalny
To ze inne linie lotnicze tak chetnie cwicza w Bydgoszczy, wynika z prostego faktu - port lotniczy ma tal maly ruch, ze mozna w dowolnie wybranym czasie wykonac loty cwiczebne. Poza tym dobrze by bylo wspomniec o pozostalych aspektach oceny PLB za rok ubiegly jak:
- kompletna porazka z planowanymi inwestycjami infrastrukturalnymi portu w wyniku amatorskiego przygotowania dokumentacji przez zarzad portu
- brak pozyskania nowych przewoznikow i stagnacja w rozwoju siatki polaczen regularnych. Przypomne, ze port posiadal 7 polaczen regularnych juz w roku 2009 a Wojtkowiak prezentowal program i uzgodnienia z Rayanair na nastepne kolejne i osiagniecie pulapu w 2012 roku w wielkosci 1 mln paxow. Calbecki skutecznie te plany pokrzyzowal a obecny zarzad portu z Moraczewskim na czele, wykazuje zdumiewajacy brak inicjatywy, w wyniku czego w tym roku nie bedzie najpewniej zadnych nowych polaczen
- nieudolnosc w zrealizowaniu od dwoch lat projektu cargo, tak szumnie zapowiadanego przez Moraczewskiego.

Port uzyskal lepsze wyniki dzieki czarterom i lepszemu wykorzystaniu pojemnosci samolotow, szczegolnie w polaczeniu do Warszawy.

Port lotniczy w Bydgoszczy nadal ciagnie i bedzie sie ciagnal w ogonie polskich portow, gdyz informacje naplywajace z innych lotnisk o nowych polaczeniach, inwestycjach i szerokich dzialaniach marketingowych, nie pozostawiaja zadnych zludzen, co do dalszego poglebiania sie odstepu PLB w porownaniu do innych. Calbecki skutecznie realizuje polityke marginalizacji tego lotniska dokladnie jak i miasta Bydgoszczy.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska