
Dofinansowanie w wysokości 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, długopisów czy flamastrów przysługuje na ucznia do ukończenia 20 lat, a jeśli ma on orzeczoną niepełnosprawność – to do ukończenia 24 lat. W sytuacji, gdy uczeń ukończył już 18 lat, wniosek o 300 plus może złożyć samodzielnie – wyjaśnia Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.

Wsparcie finansowe z programu "Dobry Start" nie przysługuje na dzieci uczące się w tzw. zerówkach, czyli realizujące roczne przygotowanie przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole. Program "Dobry Start" nie obejmuje również studentów.

Wniosek o 300 zł z programu "Dobry Start" może złożyć matka, ojciec, opiekun prawny dziecka lub opiekun faktyczny dziecka (opiekun faktyczny to osoba faktycznie sprawująca opiekę nad dzieckiem, która wystąpiła do sądu opiekuńczego o przysposobienie dziecka). Wniosek o świadczenie dla dzieci, które przebywają w pieczy zastępczej składa rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej.

W sytuacji, gdy sprawa będzie wymagała przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego, do rodzica zostanie skierowane wezwanie w celu uzupełnienia wniosku, które będzie umieszczone na jego indywidualnym profilu na portalu PUE ZUS. O tym, że wezwanie jest na PUE ZUS, zostanie poinformowany sms-em, który zostanie wysłanym na numer telefonu wskazany we wniosku.