Social games stają się coraz popularniejsze. Jak szacuje eMarketer, w 2011 roku aż 62 miliony internautów przynajmniej raz zagra w grę społecznościową.
Prym będzie wiodła Zynga - na fali popularności FarmVille i wirtualnych hodowli. Warto przypomnieć, że FarmVille było jednym z najpopularniejszych haseł używanych na Facebooku w 2010 roku. Pod koniec zaczęły rosnąć również inne gry produkcji Zyngi: FrontierVille i CityVille.
W ubiegłym roku w gry społecznościowe grały 53 miliony internautów, tak więc w tym roku możemy spodziewać się 27-procentowego wzrostu. Liczba graczy będzie stale rosła, a to oznacza również wyższe wpływy z kupna dodatkowych "gadżetów" w grze. Za dodatkowe nasiona czy karmę dla zwierząt miłośnik FarmVille musi dodatkowo zapłacić. W 2010 roku wpływy z social games wyniosły 510 milionów dolarów. Obecnie możemy spodziewać się wpływów o około 143 miliony dolarów wyższych.