
Zgłoś nauczyciela do plebiscytu "Belfer Roku 2014". Główną nagrodą dla nauczycieli jest wycieczka do Paryża. Zobacz więcej na Pomorska.pl/Belfer**
Młoda studentka, gdy wczoraj rozmawiała z "Pomorską", nie kryła radości: - Jadę się zaszczepić przeciwko żółtej febrze, wyrobić specjalną książeczkę zdrowia i pozostaje mi odliczanie do wylotu. Już nie mogę się doczekać!
Jednak, ta wielka radość, została poprzedzona ogromnym stresem i niepewnością, czy grudziądzanka w ogóle poleci do Afryki ... - Byłam wściekła, jak zapłaciłam te 399 zł za lot i otworzyłam skrzynkę pocztową, a tam wiadomość: "Uprzejmie informujemy, iż nie możemy potwierdzić rezerwacji na sam przelot do Banjul. Cena na podaną ofertę jest nieaktualna. W naszym systemie wkradł się błąd" - opowiada Ania.
Na podróżniczych forach internetowych zawrzało
Czytaj: Jak tanio latać po świecie?
Mimo że Rainbow Tours, bo to biuro podróży sprzedawało bilety, przeprosiło i zaoferowało zwrot pieniędzy, studentka postanowiła walczyć. Zaczęła przeglądać podróżnicze fora internetowe i jak się okazało, nie była jedyną, która skusiła się na tę ofertę.
- Dosłownie wrzało w sieci. Ludzie podobnie jak ja czuli się oszukani! - denerwuje się Anna Lisiak.
I kontynuuje: - Zasypywałam Rainbow Tours mejlami domagając się umowy podobnie jak pozostali klienci. Zero odzewu. Błąd leżał po stronie biura podróży i w trosce o nas powinno ono wziąć na siebie odpowiedzialność.
Zachęcali hasłem: "Hit cenowy!"
Nic dziwnego, że w podobnej sytuacji jak studentka z Grudziądza, znalazło się kilkadziesiąt osób. Do kupna biletu zachęcało m.in. ogłoszenie na portalu loter.pl: "Super hit! Tanie przeloty z Warszawy do Gambii. Bilety za 399 pln w obie strony!"
- Jak tylko je zobaczyłam, od razu zrobiłam rezerwację! Pieniądze wpłaciłam i zaczęłam rozglądać się za hotelem oraz dowiadywać się o obowiązkowych szczepieniach - wyjaśnia Ania. - Wcześniej korzystałam z ofert wystawianych na loter.pl i nigdy się nie zawiodłam. Choć portalu nie winię, ponieważ on tylko udostępnił reklamę Rainbow Tours.
Touroperator postawił na dobre relacje z klientem
Sprawa na szczęście została rozpatrzona pozytywnie przez biuro podróży. Ludzie jednak w niepewności trwali kilka dni...
Radomir Świderski, odpowiedzialny za kontakty z mediami w Rainbow Tours wyjaśnia: - Klientom, którzy zakupili bilety i opłacili rezerwację od razu, zrealizujemy przelot do Gambii.
Jednocześnie zaznacza: -Tym, którzy mają rezerwacje wstępne i nie dokonali płatności nie potwierdzamy wcześniejszej ceny wykupu biletu.
Osoby te otrzymały jednak propozycję zakupu przelotu w cenie 799 zł pod warunkiem, że dokonały wpłaty do 24 lutego.
Czytaj: Tanie latanie na wyciągnięcie ręki
Jak zapewnił "Pomorską" Radomir Świderski, wszyscy zostali o tych rozwiązaniach powiadomieni. - Naszym priorytetem jest wysoka jakość usług oraz bardzo dobre relacje z klientem - podkreśla Radomir Świderski.
O komentarz poprosiliśmy Małgorzatę Cieloch, rzeczniczkę prasową Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: - W takich przypadkach najczęściej jedyną drogą rozstrzygającą spór pozostaje sąd.
Rzeczniczka UOKiK-u zaznacza też, że niekiedy firmy celowo stosują takie "promocyjne"chwyty, chcąc przyciągnąć klientów na swoje portale. - A jest to oferta skierowana do konkretnej liczby konsumentów - tłumaczy Małgorzata Cieloch.
Rzeczniczka przestrzega też przed ostatnio coraz częściej praktykowanym zjawiskiem na aukcjach internetowych. Głównie chodzi o kuszenie niskimi cenami za sprzęt sportowy, ciuchy, obuwie. - Często się zdarza, że są to rzeczy pochodzące z kradzieży lub zwykłe podróbki - ostrzega Cieloch.
Czytaj e-wydanie »