https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Bydgoszcz. Zniknie tramwaj nr 9, wieczorami nie będzie jeździć "jedynka"

(bog)
Leszek Grabowski/archiwum
Od Nowego Roku na przystankach w Bydgoszczy zawisną nowe rozkłady jazdy tramwajów i autobusów.

Drogowcy opracowali nowe, oszczędnościowe zmiany w komunikacji miejskiej. Zniknie tramwaj nr 9, a wieczorami nie będzie jeździć "jedynka".

Przeczytaj także:Bydgoszcz. Związkowcy z MZK szykują się do strajku

Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2012 roku i zakładają: korektę rozkładów jazdy tramwajów nr: 1, 2, 3, 4, 6, 7 i 8; n likwidację linii nr 9; zawieszenie wieczornych kursów linii nr 1 w okresie od września do kwietnia; linię nr 6 w godzinach wieczornych oraz w dni wolne będą obsługiwać składy jednowagonowe.

W Słupsku było podobnie

Witold Antosik, szef bydgoskich drogowców temu zaprzecza, że zmiany są spowodowane wyłącznie szukaniem oszczędności.

Tymczasem w Słupsku na polecenie prezydenta miasta drogowcy przygotowali oszczędnościowy program w komunikacji. Ograniczyli kursy kilku linii autobusowych, ale tak, aby w jak najmniejszym stopniu odbiło się to na pasażerach.

Wiadomości z Bydgoszczy

Zdaniem bydgoskiego Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej planowane na nowy rok zmiany mają przede wszystkim na celu dostosowanie oferty przewozowej do potrzeb pasażerów.

- Linia tramwajowa numer 1 wiosną i latem nadal będzie funkcjonować w godzinach wieczornych, bo korzystają z niej wtedy pasażerowie udający się głównie do Myślęcinka. Ale już zimą tylu pasażerów nie jeździ - wyjaśnia Rafał Grzegorzewski, naczelnik wydziału transportu publicznego w ZDMiKP.

Gorzej nie będzie

- Na liniach 2, 3, 4, 6, 7 i 8 absolutnie nie przewiduje się ograniczania liczby kursów. W wielu przypadkach oferta przewozowa ulegnie nawet poprawie. W przypadku "szóstki" podmienimy pociągi dwuwagonowe na jednowagonowe. Zaoszczędzimy, ale jednocześnie nie ograniczymy liczby kursów. Mamy nadzieję, że to zapobiegnie demolowaniu drugich wagonów, co teraz, niestety, dość często się zdarza - dodaje Grzegorzewski.

Nie ukrywa jednak, że również w przypadku likwidacji linii nr 9 znaczenie ma aspekt finansowy. Ale nie tylko, bo dwa wagony obsługujące tę linię zostaną przeznaczone do obsługi trasy "trójki". Ma to wyeliminować sytuacje, w której tramwaje tej linii dojeżdżają na Wyścigową już po swojej planowej godzinie odjazdu.

Ekonomia, a co dalej?

O ile większość zmian, jakie w komunikacji miejskiej planują drogowcy nie wzbudza wątpliwości, o tyle warto się jeszcze pochylić nad likwidacją tramwaju nr 9. Drogowcy twierdzą, że połączenie Łęgnowa i Glinek nie jest w pełni wykorzystywane, ale co zrobili, żeby to zmienić?

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

C
Coach Outlet Online
The Louis Coach Outlet Store Online Vuitton Surya Coach Factory Online handbag got Coach Factory Online its name Coach Factory Store Online from the Coach Online Outlet Hindu sun Coach Online Outlet Store god of Coach Purse Outlet the same Coach Factory Outlet Online name. Shiny Burberry Scarf and bright with patent leather being Coach Factory perforated expertly Coach Factory Outlet to form Coach Factory Outlet Online the LV Coach Factory Store Online monogram logo Coach Outlet Store Online. The Surya Coach Online Outlet bag really Coach Factory Outlet shines, so Coach Factory Store it’s no Coach Purses Outlet wonder it Coach Outlet Store Online was named Store after one Coach Factory Online of the Coach Factory forms of Coach Factory Store Online Shiva. It Coach Factory is said Coach Outlet that Surya had arms and hair of gold, and drives his chariot through the sky led by a horse with seven heads, or in some version seven horses.
S
Seico
Dlaczego dziennikarze zawsze rozmawiają z takimi cymbałami z ZDMiKP którzy tylko propagandę sieją, że to się nie odbije na pasażerach?A na kim, skoro najpierw są skracane linie a potem pod pretekstem, że jeździ nimi mało ludzi są likwidowane???
S
SF
Należy zaznaczyć że 9 kursuje między Glinkami i Stomilem a nie Łęgnowem.Najpierw jakiś cymbał ze ZDMiKP skrócił trasę przejazdu a teraz mówi że jest jest nie wykorzystywana przez pasażerów i należy ją zlikwidować. Argumentacja że te wagony trzeba przerzucić do obsługi linii 3 która jeździ opóźniona jest chora, tramwaje tej linii są opóźnione przez ograniczenia prędkości i niewydolną sygnalizacją świetlną (przejazd przez R.Fordońskie w szczycie to 4-6 min.)
f
factorons
Powinni zadbać o lepsze kursowanie tramwaju nr. 4 i nr.8 one są cenione ale zbyt długo trzeba na nie czekać. W dodatku często mają słabe wagony a zima już za oknem, co może wiązać się z utratą klientów.
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska