Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

CRM - jak to działa?

materiał partnera
CRM jest niezwykle istotnym narzędziem służącym do obsługi relacji z klientami. System ten jest pakietem zintegrowanych ze sobą modułów, które obsługiwane są przez wszystkie dostępne kanały dystrybucji. Korzystają one z jednej, wspólnej bazy danych dotyczącej klientów, usług czy produktów. Moduły CRM pozwalają na generowanie rozmaitych raportów oraz ułatwiają budowanie, utrzymywanie oraz nawiązywanie nowych relacji z klientami.

Komunikacja CRM

Działanie CRM polega na ukierunkowaniu obsługi klienta w odpowiednią stronę oraz usprawnienie komunikacji między konsumentem, a zarządem firmy. CRM pozwala na odnalezienie wszystkich niezbędnych informacji dotyczących klientów firmy, a także planów, kontaktów oraz zadań. Dane wprowadzane do systemu CRM są bardzo szczegółowe, dzięki czemu możliwa jest ich złożona analiza. Przyczynia się to do tworzenia sprawozdań i raportów, na podstawie których określić można potencjalne zyski lub straty związane z podejmowaniem rozmaitych decyzji strategicznym względem określonej grupy klientów, bądź też klientów indywidualnych.

Zalety wdrożenia CRM

Implementacja systemu CRM pozwala na wydajniejszą współpracę z klientami, a także o wiele efektywniejsze zarządzanie firmą. Odpowiednio zaprojektowany i prawidłowo wdrożony system CRM usprawnia procesy wewnątrz firmy, polepsza nawiązywanie osobistych relacji z kontrahentami oraz zauważalnie wpływa na wartość przedsiębiorstwa. Zwiększa integrację danych na każdym poziomie, pozwala na utrzymanie większej liczby klientów i ma pozytywny wpływ na ich lojalność, a także umożliwia dokładną analizę danych. Dzięki temu reakcja na potrzeby rynku oraz rozmaite działania konkurencji jest szybsza i bardziej skuteczna.

Korzyści dla pracowników

Na wdrożeniu systemu CRM zyskują również pracownicy firmy. Odpowiednio opisane decyzje znacząco ograniczają działania związane z obsługą klienta i zmniejszają związany z tym stres. Pracownik nie musi zastanawiać się nad sowimi działaniami, ponieważ są one zautomatyzowane i z góry narzucają najlepsze rozwiązania. Tego typu metody są bardzo zaawansowane technologicznie, a przy tym bardzo proste w obsłudze. Dzięki temu tworzone są nowe miejsca pracy dla konsultantów zaznajomionych z pracą na komputerze.

Tekst powstał przy współpracy z http://www.chromecrm.com/

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska