https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Czy częste korzystanie z Internetu ogłupia studentów?

www.dlaczego.com.pl
fot. sxc
Czy przyzwyczajeni do hipertekstu i natychmiastowej komunikacji w serwisach społecznościowych, mikroblogach i komunikatorach studenci są w stanie zrozumieć tekst linearny? Czy dostęp do internetu rozwija czy zabiera czas potrzebny na naukę? Odpowiedzi na te pytania zdobyli badacze ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie we współpracy z iPlusem, które publikuje portal studencki Dlaczego.

Badanie przeprowadzone wśród studentów pokazało wyraźny wpływ intensywności korzystania z Internetu na samopoczucie związane z oczekiwanymi ocenami. Studenci, którzy często korzystają z internetu w celu zdobycia informacji naukowych są przekonani o swoich możliwościach w trakcie egzaminów i zaliczeń na uczelni, zaś ci, którzy często poświęcają się rozrywce, np. grom on-line twierdzą, że ich oceny będą zdecydowanie niższe. Efekt ten może wynikać z podzielanych przez badanych i wciąż funkcjonujących stereotypów Internetu jako "złodzieja czasu" lub trzeźwej oceny własnych możliwości. Z badania wynika, że Internet stał się niezbędnym narzędziem koniecznym w funkcjonowaniu na uczelni.

W trakcie sesji egzaminacyjnej Internet wykorzystywany jest głównie do kontaktów interpersonalnych oraz do zdobywania informacji potrzebnych w nauce. Jednocześnie takie środowiska jak e-learning oraz Wikipedia są jednymi z najchętniej wykorzystywanych źródeł wiedzy.

Nie można zapominać jednak o istotności "tradycyjnych" źródeł wiedzy. Wyniki przeprowadzonych analiz pokazują, że w opinii studentów największy związek z rzeczywiście otrzymywanymi ocenami mają: częstość korzystania z biblioteki oraz czytanie podręczników i książek.

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska