"Klient" nie ma w tym wypadku pejoratywnego odcienia. Wręcz przeciwnie - oznacza kogoś, kto powinien dostać dokładnie to, czego potrzebuje i musi być jak najlepiej "obsłużony". - Biblioteki należą do szczególnych placówek upowszechniania informacji i udostępniania dokumentów. Użytkownicy coraz bardziej stają się klientami poszukującymi cennego towaru: informacji - uważa Bożena Bednarek-Michalska, wicedyrektor BG ds. informacji i promocji. Celem konferencji jest zaprezentowanie nowoczesnych metod badania potrzeb użytkowników, poprawianie jakości świadczonych przez bibliotekarzy usług i tworzenie właściwych relacji czytelnik-bibliotekarz.
Jak powiedziała "Pomorskiej" kierującą BG Anna Bogłowska, na żadnej z pięciu sesji, które odbędą się w ciągu trzech dni konferencji, nie będzie referatu o bibliotecznych złodziejach i chroniącymi przed nimi zabezpieczeniach.
Otwarcie 4 grudnia o 10.00.
