https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Dłuższy, tańszy, lepszy

Maryla Rzeszut
Młodzież stanowiła niemały procent  publiczności festiwalowej.
Młodzież stanowiła niemały procent publiczności festiwalowej. Piotr Bilski
Po raz pierwszy podsumowano festiwal teatralny, który odbył się w Grudziądzu. Liczby mówią, że było to przedsięwzięcie o porównywalnym poziomie artystycznym, lecz tańsze i z większą widownią, niż festiwal ubiegłoroczny.

     - Organizując Grudziądzką Wiosnę Teatralną chcieliśmy przede wszystkim odpowiedzieć na pytanie, czy publiczność w ogóle chce festiwalu? - wyjaśnia dyrektor CK Teatr w Grudziądzu Anna Janosz - Olszowy - Obliczenie kosztów, analiza przedstawień od strony artystycznej, frekwencja na spektaklach wskazują, że stworzyliśmy festiwal nie tylko tańszy, ale przyciągnęliśmy liczniejszą, niż w minionym roku publiczność. W ubiegłym roku festiwal, przygotowany jeszcze przez poprzednią dyrekcję, a zrealizowany przez nas, kosztował 25. 684 zł, a tegoroczny 16. 658 zł. Obniżka kosztów o 35 procent nie odbiła się na wartości artystycznej, a obecność chociażby Teatru Provisorium i Kompanii Teatr z Lublina ze sztuką "Do piachu" świadczy o tym, że nie boimy się odważnych, współczesnych spektakli. Zaproponowaliśmy widzom różnorodny program, co im odpowiada. Tak więc
     nowa formuła sprawdza się.
     
_W 2005 roku festiwal również będzie trwać około miesiąca. I znów pojawią się różne spektakle, dla każdego rodzaju odbiorcy sztuki teatralnej, pod jednym, wspólnym hasłem. Jaka myśl spinać będzie wszystkie przedstawienia, tak jak w tym roku muzyka, jeszcze nie wiadomo.
     Wicedyrektor CKT Grzegorz Romanowski podaje szczegóły:
- Spośród wszystkich zaprezentowanych spektakli największą publiczność miały "Perły muzyki operowej i operetkowej", następnie "Edith i Marlene". Karnetów sprzedaliśmy 53 (w ub.r. - 49), jednak w tym roku były dwa razy droższe, a mimo to publiczność je kupiła. Wszystkich biletów na 6 spektakli (w minionym roku też było 6) sprzedaliśmy 782 (w ub.r. - 571), czyli nastąpił wzrost o 37 procent. Na każdy spektakl przyszło średnio 130 widzów, czyli o 49 więcej, niż na poprzednim festiwalu. Co do kosztów: wydaliśmy mniej o 8. 000 zł, oszczędzając m.in. na promocji i hotelach, których nie zamawialiśmy dla uczestników, jako że CK Teatr dysponuje własnym hotelem, a spektakle odbywały się co tydzień lub co kilka dni. W minionym roku reklama festiwalu kosztowała 2. 500 zł, a w tym - 600 zł. Pomogła nam dobra współpraca z mediami, które szeroko informowały o programie festiwalu i wykonawcach.
     **_Wyrobiona publiczność
     W ub.r. Urząd Miejski dał na festiwal 8. 000 zł, a w tym - 5. 000 zł. Nagroda prezydenta - obraz dla najlepszego (według publiczności) spektaklu, była raczej symboliczna i miała wskazać rodzaj sztuki, jaką preferują grudziądzanie. Wybór Teatru Korez przez karnetowiczów mówi wiele o gustach miejscowych widzów, których spora część potrafi właściwie ocenić wartość sztuki. Wyrobienie teatralne publiczności to oczywiście zasługa wcześniejszych, konkursowych sezonów. Jednak czas wymógł nowe rozwiązania - wydaje się - odpowiadające grudziądzanom.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska