Lepszy zasięg w pociągach
– PKP Intercity jest pierwszym przewoźnikiem, który w kooperacji z największymi polskimi operatorami i za ich zgodą uruchamia mobilne wzmacniacze sieci komórkowych, które w branżowej nomenklaturze nazywa się repeaterami – czytamy w komunikacie spółki.
Jak wyjaśniono dalej, dzięki współpracy przewoźnika z Orange Polska, Play, Polkomtelem (sieć Plus) i T-Mobile Polska pasażerowie mogą cieszyć się lepszym zasięgiem telefonii komórkowej w pociągach, co ułatwia korzystanie z urządzeń mobilnych w trakcie podróży.
– Od lat słyszeliśmy, że pociągi PKP Intercity poruszają się w miejscach, gdzie zasięg pozostawia wiele do życzenia. Jesteśmy świadomi, że w dzisiejszych czasach dostęp do telefonii komórkowej czy Internetu jest kluczowy dla wielu osób, w tym także dla naszych podróżnych. Zdecydowaliśmy się więc na instalację mobilnych wzmacniaczy sieci komórkowych, dzięki czemu podróże koleją po Polsce będą jeszcze bardziej komfortowe – mówi Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu PKP Intercity.
Jakie urządzenia pojawią się w wagonach?
Jak czytamy, repeatery, w które zostały doposażone wagony przy naprawach modernizacyjnych i dostawach nowego taboru, umożliwiają wzmacnianie 5 pasm: 800, 900, 1800, 2100 i 2600MHz. 1 września uruchomiono pierwszą partię 50 wzmacniaczy. Natomiast uruchomienie drugiej partii obejmującej 250 wzmacniaczy zakończyło się 10 października br. – Docelowo PKP Intercity chce do końca grudnia uruchomić wzmacniacze w 554 wagonach – czytamy.
Nowy system sprzedaży biletów
PKP Intercity poinformowało także o nowej możliwości nabywania biletów. – Nowy system e-IC 2.0 zapewnia podróżnym oczekiwane funkcje takie jak planowanie podróży „tam i z powrotem”, profile zakupowe (gdzie można wskazać ulubione lub najczęstsze relacje) oraz możliwość dodania biletu do kalendarza. Platforma podpowiada także najlepszą dla podróżnych ofertę, która jest dopasowana do ich indywidualnych potrzeb. Po podaniu daty urodzenia pasażera, e-IC 2.0 sugeruje ulgi, najbardziej korzystne dla danego przedziału wiekowego – wyjaśniono.
Podobnie jak w poprzedniej wersji systemu sprzedaży, pasażerowie mają dostęp do funkcji metastacji, dzięki której mogą wpisać wyłącznie nazwę miasta docelowego, a niekoniecznie konkretnej stacji. W tym wypadku system zaoferuje wszystkie dostępne połączenia z daną destynacją, biorąc pod uwagę dworce w wybranym mieście. e-IC 2.0 wskaże także tor i peron, z którego odjeżdża pociąg. Podróżni mogą skorzystać także z graficznej rezerwacji miejsc czy prezentacji frekwencji. W przyszłości dostępny będzie również koszyk zakupowy, a także możliwość zakupu biletów okresowych oraz zakup bez zakładania konta.
– e-IC 2.0 to wielki krok w przyszłość i śmiało możemy mówić o rewolucji w PKP Intercity – podkreśla Gontarz.
Z wersji beta mogą korzystać użytkownicy, którzy posiadają konto w starym serwisie e-IC lub w aplikacji mobilnej. Zakup biletów bez logowania do konta nie jest na ten moment dostępny. Zakupione uprzednio bilety będą dostępne na koncie użytkownika w każdej wersji systemu sprzedaży, czyli w obu wersjach systemu e-IC oraz w aplikacji mobilnej. Nowy serwis w wersji beta dostępny jest w polskiej wersji językowej.