https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Dogadali się w sprawie BiT City. 800 mln pochłonie połączenie miast

(Kaf)
fot. bikeboard.pl
Mamy wreszcie porozumienia w sprawie szybkiej kolei, która ma połączyć Bydgoszcz z Toruniem. Trasa ma być uruchomiona do 2014 roku.

Porozumienie podpisali prezydenci Bydgoszczy i Torunia, burmistrz Solca Kujawskiego, marszałek województwa, władze PKP SA, PKP PKL oraz prezes spółki Tramwaj Fordon.

Dokument można było podpisać wcześniej gdyby nie to, że przez kilka miesięcy trwały rozmowy z PKP Polskie Linie Kolejowe, które mają odpowiadać za modernizację torów pod całą inwestycję.

Teraz ostatecznie wiemy, że w ciągu najbliższych dwóch, trzech lat sukcesywnie linie będą odnawiane.
- Prace rozpoczną się w przyszłym roku - zapewnia Bogusław Bogdan Bobkowski, zastępca naczelnego dyrektora z PKPLinie Kolejowe. - Ma to polegać na wymianie nawierzchni na trasie Bydgoszcz- Toruń. Odnowa torów potrwa trzy lata i pochłonie 80 mln zł.

Te prace są kluczowe do tego, by w przyszłości szybka kolej bez przeszkód mogła połączyć dwa miasta i skrócić czas przejazdu pociągami do pół godziny.

Tylko czy mieszkańcy regionu będą chętni przesiąść się z samochodów do pociągu?

- Drogi publiczne mają określoną przepustowość, dlatego musimy inwestować w takie rozwiązania, które staną się alternatywą dla samochodów - tłumaczy marszałek Piotr Całbecki.

BiT City to jednak nie tylko pociągi, to również budowa nowych linii tramwajowych (np. w Bydgoszczy z centrum do Fordonu), integracja transportu miejskiego w Toruniu, budowa wiaduktu w Solcu Kujawskim. Cały projekt pochłonie ponad 800 mln zł. Z funduszy unijnych mamy otrzymać około 100 mln euro.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Szybka kolej powinna być wszędzie i nie powinno się robić z tego sensacji, wszak to żadne osiągnięcie położyć tory 400 lat po pierwszej linii kolejowej. Szkoda że w 2010 roku mamy 30% czynnych połączeń z roku 1980.
A
Alien
W dniu 30.01.2010 o 21:02, Gość napisał:

Na co komu to na siłe wciskane dwumiasto? Nie jest nam po drodze ani historycznie ani geograficznie ani gospodarczo ani mentalnie.


Ok. Nic na siłę. Ale szybka kolej mogłaby być. Dzisiaj jedzie się tak długo do pracy, że wstyd.
G
Gość
Na co komu to na siłe wciskane dwumiasto? Nie jest nam po drodze ani historycznie ani geograficznie ani gospodarczo ani mentalnie.
A
Alien
W dniu 13.11.2009 o 08:35, aaa napisał:

nie poto Toruń walczył aby broń Boże koło Bydgoszczy nie przechodziła Autostrada A1.........Dziękuje ze takie dwumiasto....


Jak czytam takie teksty, to się zastanawiam, czy są granice ludzkiej głupoty.
a
aaa
nie poto Toruń walczył aby broń Boże koło Bydgoszczy nie przechodziła Autostrada A1.........
Dziękuje ze takie dwumiasto....
n
nick
nie wierzę ze 800 mln starczy sama modernizacja i dobudowa torów to min 200 mln, do tego przebudowa wiaduktu w solcu i tunelu w toruniu powiedzmy 100 mln, tramwaj do fordonu (100 mln), nowe pociągi 200-400 mln, a do tego dochodzą jeszcze nowe tramwaje w obu miastach, węzły przesiadkowe i rewitalizacja dworców - raczej mało. albo zabraknie kasy albo zrobią byle co.
t
tur
A reszta kasy?? Zapewne oskubią innych w woj. kuj-pom. Normalnie nóż w kieszeni się otwiera.!!
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska