https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Dworzec PKP w Inowrocławiu odzyskuje dawny blask

(X)
W ramach wykonywanego przez firmę Przybylski remontu, przywracany jest dawny kształt frontonu inowrocławskiego dworca, zmieniony w czasie  jego przebudowy w latach 60. ub. wieku
W ramach wykonywanego przez firmę Przybylski remontu, przywracany jest dawny kształt frontonu inowrocławskiego dworca, zmieniony w czasie jego przebudowy w latach 60. ub. wieku ZP
PKP SA zapewniają, że planowany na IV kwartał br. termin zakończenia remontu dworca PKP w Inowrocławiu nie jest zagrożony.

Pod koniec roku dworzec kolejowy w Inowrocławiu dołączyć ma do wydłużającej się listy odnowionych obiektów PKP.

W ostatnich latach PKP SA wyremontowały i zrewitalizowały wiele obiektów dworcowych w różnych miejscach Polski. Przepięknie prezentują się odrestaurowane dworce np. w Przemyślu, Gdańsku, Lublinie, Rabce i w wielu innych miejscach. Późną jesienią tego roku zachwycać ma urodą również dworzec PKP w Inowrocławiu.

Przeczytaj także: Nowy rozkład jazdy PKP - Inowrocław, czyli zmiany na torach

Remont dworca rozpoczął się dopiero w 2013 r. (O problemach biura projektowego, które nie mogło opracować dokumentacji, na skutek braku porozumienia z właścicielami nieruchomości kolejowych już pisaliśmy). Przetarg wygrała firma Przybylski z Włocławka.

Pierwotny termin zakończenia prac w ciągu 18 miesięcy, a więc w 2014 r., został przesunięty na IV kwartał 2015 r. Inwestor pozyskał bowiem więcej pieniędzy na remont i poszerzono zakres planowanych robót. - Na razie termin zakończenia remontu nie jest zagrożony - zapewniał niedawno Maciej Bułtowicz z biura prasowego PKP SA.

Po okresie bezruchu na dworcu ( wykonawca koncentrował się na pracach wewnątrz obiektu), obecnie widać tam wyraźne przyspieszenie. Część elewacji została już oczyszczona, przywracane są zniszczone podczas remontu w latach 60. detale na frontonie budynku. Przypomnijmy, że oprócz rewitalizacji samej bryły i przywrócenia jej dawnego kształtu z XIX wieku, dworzec otrzyma nowy dach, stolarkę okienną i drzwiową oraz instalacje elektryczną, teletechniczną i sanitarną. Koszt inwestycji to ok. 6,5 mln zł.

W wyniku przebudowy, zmieni się na nowoczesne i bardziej funkcjonalne wnętrze kolejowego gmachu, gdzie znajdą się pomieszczenia handlowe i usługowe. (PKP SA już szukają najemców). Wypięknieje też otoczenie dworca i przestanie wreszcie straszyć przed nim parking samochodowy.
Wypada wyrazić nadzieję, że wykonawcy robót uda się dotrzymać terminu i jeszcze przed końcem roku będziemy mogli już korzystać z odnowionego dworca PKP.

Czytaj e-wydanie »
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 13

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

B
Bączek

A czy w budynku Dworca znajdą się elementy kolejowej informacji wizualnej, czyli tablice elektroniczne wyświetlające odjazdy i przyjazdy pociągów?

G
Gość

warto powalczyć o to przejście do magazynowej.już jest pomysł miasta

p
po ptokach
W dniu 27.07.2015 o 23:21, Monster napisał:

Gdyby jeszcze tylko było przejście podziemne do Magazynowej i parking :)

 

sia powóż na Magazynowej zdezaktualiowała ten pomysł.
 

L
Lukasz
W sumie remontowalem PKP Inowrocław ale perony tylko a juz myślałem ze w końcu wyremontowali resztę :-)
M
Monster
Gdyby jeszcze tylko było przejście podziemne do Magazynowej i parking :)
y
yhm

Suporeks zamiast cegły? To nie ma nic wspólnego z odrestaurowywaniem zabytków, jakim dworzec PKP niewątpliwie jest. 

G
Gość

I co z tego skoro największy syf czyli te obrzydliwe tunele zostawiają bez remontu i cały czas tak samo będą straszyć tym smrodem ;/

I
INO7

"Parking przed dworcem przestanie straszyć"?

To znaczy? Będzie płatny, zmniejszony czy w ogóle go nie będzie?

K
Krzyśiek

Analogia ,,drogi -ślepej uliczki,, otwartej z hukiem i nagrodą. Sprawy nie dogadane, bez ustaleń szczegółowych czego dopatrzyli się również przy remoncie dworca mieszkańcy Inowrocławia. 

G
Gość

Tempo rzeczywiście mogłoby być szybsze. Z drugiej strony obsługa w dworcu tymczasowym, czyli w kontenerze idzie całekiem sprawnie

A
Ajwen

Byłem na dworcu PKP rok temu i w tym roku i nic się nie zmieniło.Remontują i remontują i skończyć nie mogą.Niech PKP tak się nie chwali tym remontem bo to wstyd,że tak długo to trwa~!!!! A te zastępcze kontenery jak jest ciepło to tam wytrzymać nie można!!!!!!!!!!!!!!!

B
Budowlaniec

skąd wziąć stary typ cegły? najnważniejsze,żeby wygląd się zgadzał

r
rozsądny

Czy w XIXw. stosowano suporeks? Więc dlaczego pisać o przywracaniu dawnego blasku? Suporeksem?

 

Ostatnia powódź na Magazynowej pokazała też, że temat przedłużenia przejścia pod torami do tej ulicy jest już nieaktualny.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska