
Na razie gotowe są już perony. Ale między tunelem i rondem, gdzie stanie przyszły dworzec, robota wre w najlepsze.
A czas nagli. Bo inwestycja - zgodnie z planem - ma się zakończyć z końcem roku. - W najbliższym czasie rozpocznie się montaż stalowych konstrukcji przyszłego punktu obsługi pasażerów - mówi Zbigniew Stefański, rzecznik prasowy soleckiego ratusza. - Do zakończenia prac zostało jeszcze półtora miesiąca. Zagrożenia terminów wykonania nie ma.
Przeszklony punkt obsługi pasażerów, którego budowa pochłonie około 16 mln zł, wypełni przestrzeń między tunelem a starym dworcem. Obiekt zmieni całkowicie oblicze centrum tej części Solca. Zagości nowoczesność. Powstaną dojścia do ciekawie oświetlonych peronów, z windą dla niepełnosprawnych, a także plac przed dworcem, gdzie będą m.in. parkingi dla 70 aut (po drugiej stronie torów, gdzie kiedyś było targowisko).
Będzie też parking dla jednośladów. I także przystanki komunikacji autobusowej. Wszystko pod kątem Szybkiej Kolei Metropolitalnej BiTCity.
Sporo elementów tej dworcowej układanki już widać. Trzeba jednak wyobraźni, by zobaczyć, jak to będzie wyglądać, kiedy wykonawca inwestycji - Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Ebud w Bydgoszczy, czyli "Przemysłówka" - zejdzie z placu budowy. I to jeszcze w tym roku.
Nowe perony już gotowe, ale wokół sporo pracy

Teren nowego dworca PKP to wciąż wielki plac budowy

Przeszklony punkt obsługi pasażerów, którego budowa pochłonie około 16 mln zł, wypełni przestrzeń między tunelem a starym dworcem.

Między tunelem i rondem, gdzie stanie przyszły dworzec, robota wre w najlepsze.