Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Egzamin gimnazjalny 2016. JĘZYK POLSKI - NAJTRUDNIEJSZE ZADANIA (co sprawia największą trudność?)

JU
Egzamin gimnazjalny 2016. JĘZYK POLSKI - co sprawia największą trudność (NAJTRUDNIEJSZE ZADANIA)
Egzamin gimnazjalny 2016. JĘZYK POLSKI - co sprawia największą trudność (NAJTRUDNIEJSZE ZADANIA) Fot. materiały CKE
Egzamin gimnazjalny 2016. Co może być na testach, a z czym uczniowie sobie nie radzą? Co sprawia im największą trudność? Których zadań nie potrafią rozwiązać? Na które pytania nie potrafią odpowiedzieć? Na czym skupić się przed egzaminem z języka polskiego? Co powtórzyć przed egzaminem gimnazjalnym 2016?

ZOBACZ KONIECZNIE - TUTAJ ZNAJDZIESZ PYTANIA I ODPOWIEDZI Z TESTU Z JĘZYKA POLSKIEGO Z 18.04.2016 R.

Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2015 pokazały, że gimnazjaliści nie ze wszystkim sobie radzą! Nie znają treści obowiązkowych lektur i nie potrafią wyciągać wniosków z przeczytanych tekstów. Potrafią rozwiązywać zadania schematyczne, ale zupełnie nie radzą sobie z niestandardowymi.

Arkusz egzaminacyjny z języka polskiego składał się z 22 zadań, wśród których było 20 zadań zamkniętych różnego typu i 2 zadania otwarte wymagające od ucznia samodzielnego, zgodnego z poleceniem, sformułowania krótkiej wypowiedzi oraz dłuższej − opowiadania. Za poprawne rozwiązanie wszystkich zadań można było uzyskać 32 punkty.

Test z języka polskiego uczniowie i tak napisali jednak lepiej niż ten z przedmiotów przyrodniczych czy matematyki. Średnio z języka polskiego zdobyli bowiem 62% punktów. Z przedmiotów przyrodniczych i matematyki gimnazjaliści nie uzyskali nawet połowy możliwych do zdobycia punktów.

EGZAMIN GIMNAZJALNY 2016 - SPRAWDŹ PRZED EGZAMINEM, KTÓRE ZADANIA SPRAWIŁY OSTATNIO NAJWIĘKSZĄ TRUDNOŚĆ
Egzamin gimnazjalny - co było? Zadania badające odbiór wypowiedzi i wykorzystanie zawartych w nich informacji odnosiły się do fragmentu Dziadów cz. II Adama Mickiewicza i wykładu O sławie Leszka Kołakowskiego. Uczniowie
otrzymali 61% punktów z tego zakresu wymagań.
Duże trudności sprawiło uczniom zadanie 20. Aby prawidłowo je rozwiązać, należało wykorzystać definicję wyrazu sława zaczerpniętą z Uniwersalnego słownika języka polskiego. Uczniowie musieli wykazać się umiejętnością korzystania z hasła słownikowego, a następnie wskazać zdanie, w którym rzeczownik sława występował w jednym z podanych znaczeń. 43 procent sobie z tym nie poradziło.

EGZAMIN GIMNAZJALNY - TRUDNE ZADANIA, CIĘŻKIE PYTANIA

Egzamin gimnazjalny trudne pytania - zadanie 6. Tu gimnazjaliści mieli ocenić, jakie funkcje pełnią środki stylistyczne (zdrobnienie i porównanie) w przykładach przywołanych z fragmentu Dziadów cz. II. Zdający znacznie lepiej poradzili sobie z rozpoznaniem porównania i objaśnieniem jego roli (środka stylistycznego poznanego w szkole podstawowej) niż z rozstrzygnięciem dotyczącym funkcji zdrobnienia – środka stylistycznego z zakresu słownictwa wprowadzanego w gimnazjum. 38 procent uczniów nie potrafiło rozwiązać tego zadania.

ZOBACZ KONIECZNIE: Egzamin gimnazjalny 2016. Jak wyglądają testy, co można mieć ze sobą? (ZASADY CKE)

EGZAMIN GIMNAZJALNY - TRUDNE ZADANIA, CIĘŻKIE PYTANIA

Egzamin gimnazjalny - zadanie 14
Drugim tekstem podczas egzaminu gimnazjalnego 2015 był wiersz Roberta Frosta Droga nie wybrana. Najtrudniejsze dla uczniów było tu zadanie 14. Uczniowie powinni rozpoznać, że wiersz Roberta Frosta ma charakter rozbudowanej metafory. 60% zdających nie udzieliło poprawnej odpowiedzi.

EGZAMIN GIMNAZJALNY - TRUDNE ZADANIA, CIĘŻKIE PYTANIA

CZYTAJ DALEJ: TE ZADANIA NIE BYŁY TRUDNE, CZY POJAWIĄ SIĘ TEŻ W TYM ROKU?
Na ostatnim egzaminie gimnazjalnym najłatwiejsze okazały się zadania 4. i 5. Oba zadania poprawnie rozwiązało 84% zdających. Zadanie 4. dotyczyło wartości, wartościowania i ponadczasowych zagadnień egzystencjalnych. Na podstawie fragmentu utworu zdający mieli wskazać, co dręczy po śmierci bohaterkę dramatu Adama Mickiewicza. Uczniowie musieli poddać uważnej analizie fragment tekstu, a następnie poradzić sobie z jego samodzielną interpretacją.

EGZAMIN GIMNAZJALNY - TE ZADANIA BYŁY NAJŁATWIEJSZE

Zadanie 5. wymagało od uczniów odczytania konkretnego tekstu kultury − fragmentu Dziadów cz. II Adama Mickiewicza i rozpoznania głównego przesłania utworu. Aby zadanie poprawnie wykonać, należało w kilku miejscach tekstu wyszukać właściwe informacje i wyciągnąć z nich wniosek.

ZOBACZ TEŻ: Egzamin gimnazjalny 2016. Co, gdzie, kiedy (HARMONOGRAM, ILE TRWA EGZAMIN)

EGZAMIN GIMNAZJALNY - TE ZADANIA BYŁY NAJŁATWIEJSZE

Trudności nie sprawiły uczniom także zadania 1., 16. i 17., które sprawdzały umiejętność wyszukiwania w wypowiedzi potrzebnych informacji. Gimnazjaliści bez problemu poradzili sobie z oceną prawdziwości stwierdzeń dotyczących obrzędu dziadów na podstawie fragmentu Dziadów cz. II, a także ze znalezieniem informacji o sławie zawartych w tekście Leszka Kołakowskiego.

EGZAMIN GIMNAZJALNY - TE ZADANIA BYŁY NAJŁATWIEJSZE

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Egzamin gimnazjalny 2016. JĘZYK POLSKI - NAJTRUDNIEJSZE ZADANIA (co sprawia największą trudność?) - Gazeta Wrocławska

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska