Chodzi o potwierdzenie "profilu zaufanego". - To bezpłatny podpis elektroniczny, którym potwierdzamy swoją tożsamość przy załatwianiu usług administracyjnych przez internet - tłumaczy Teresa Gryciuk, sekretarz urzędu gminy w Lubiczu.
Jak zdobyć tzw. "profil zaufany"? Wystarczy kliknąć na na stronę epuap.pl, zarejestrować się na niej, uzupełnić wniosek. Przez kolejne dwa tygodnie masz czas, by odwiedzić urząd osobiście.
Przeczytaj też: Dni Otwartych Drzwi w Zarzeczewie. Program targów
- Mamy dwa zajmujące się tym stanowiska - w biurze podawczym na parterze oraz w sekretariacie na I piętrze - mówi Teresa Gryciuk. - Zachęcamy do zdalnego kontaktowania się z naszym urzędem. Posiadając "profil zaufany" można to zrobić z dowolnego miejsca w dowolnym czasie. To duże udogodnienie dla wielu naszych mieszkańców, tym bardziej, że znaczna część spośród nich pracuje poza gm. Lubicz.
30 wniosków
Kto jest posiadaczem "profilu zaufanego", będzie też miał okazję załatwić formalności, w sprawie których musiałby odwiedzić ZUS czy też skarbówkę. Gmina Lubicz czeka na zatwierdzenie przez ministerstwo cyfryzacji i administracji trzydzieści takich wniosków.
Okazją do udogodnień jest udział w projekcie "E-usługi dla mieszkańców Powiatu Toruńskiego", który umożliwia załatwianie spraw zdalnie, poprzez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (ePUAP). Na epuap.pl znajdziesz katalog spraw z odpowiednimi formularzami. Pozostanie tylko kwestia ich wypełnienia.
Czytaj e-wydanie »