Ten warzywny gigant planuje także przyjąć kolejne firmy, najwięcej w krajach Europy Środkowo-Wschodniej.
Więcej mrożonek
Francuski koncern Bonduelle, największy w Europie producent konserw warzywnych oraz wicelider europejskiego rynku mrożonek, w ciągu najbliższych trzech lat na zadania inwestycyjne przeznaczy 6 mln euro.
- Chcemy zainwestować przede wszystkim w zwiększenie mocy produkcyjnej w Gniewkowie, rozbudowę magazynów oraz w rozwijanie dystrybucji - twierdzi Pierre Deloffre, dyrektor generalny Bonduelle.
W 70 krajach
Gniewkowska przetwórnia przetwarza m.in. groszek i brokuły. Zbudowana przed kilku laty druga chłodnia pozwoliła na przyjęcie od rolników 100 tys. ton warzyw. Po ich przetworzeniu - w puszkach i w postaci zamrożonej - trafiają do placówek handlowych w Hiszpanii, Portugalii, Francji i innych krajów Unii Europejskiej oraz świata. Bonduelle ma ponad 30 fabryk i jest obecny ze swoimi produktami w prawie 70 krajach.
W lipcu Bonduelle kupił firmę Aliments Carriere, największego kanadyjskiego producenta warzyw w puszkach i mrożonek warzywnych. Władze koncernu nie wykluczają następnych przejęć, m.in. w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Szacuje się, że w tym roku finansowym przychody Bonduelle wyniosą co najmniej 1,5 mld euro.
Inwestują w chłodnie i reklamę
Dalsze plany inwestycyjne w Gniewkowie przewidują budowę kolejnej chłodni i rozbudowę linii technologicznej. Będzie to z korzyścią dla rolników (zwiększą areał upraw i sprzedadzą więcej warzyw) i rynku pracy (zwiększy się zatrudnienie pracowników stałych i sezonowych) oraz gminy (do budżetu wpłynie więcej pieniędzy z tytułu podatku).
Nowe inwestycje pozwolą koncernowi poprawić pozycję na rynku przetworzonych warzyw. W obecnym roku finansowym, który zakończy się 30 czerwca 2008 r., przychody Bonduelle Polska zwiększą się o 20-25 proc. w porównaniu z ub. r. Wzrost sprzedaży w najbliższych miesiącach ma zapewnić też akcja promocyjna. Na reklamy planuje się przeznaczyć ponad milion euro. Z akcji promocyjnej skorzystał już gniewkowski sport. Dwa zespoły - koszykówki i tenisa stołowego - od września występują z nazwą francuskiego koncernu. Nie za darmo.