To największa, interdyscyplinarna kampania edukacyjna w kraju, kreująca w dzieciach dobre postawy, ucząca poszanowania dla innych ludzi, a także premiująca zachowania prospołeczne i wolontariat.
Uczestniczą w niej też placówki inowrocławskie, m.in. Zespół Szkół im. Marka Kotańskiego, Szkoła Podstawowa nr 4 i SP nr 6. W ramach akcji każda placówka dostała rower, multimedialny pakiet edukacyjny "Akademia Umysłu 2" do szkolnej biblioteki oraz baner.
- Głównymi elementami akcji jest konkurs, skierowany do uczniów 1500 szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, z tą samą nagrodą główną - rowerem górskim marki Kross. Dzieci rywalizują w spełnianiu dobrych uczynków trzech kategoriach: pomoc drugiemu człowiekowi, zaangażowanie w środowisko klasy, szkoły, społeczności lokalnej oraz działania globalne na rzecz praw człowieka i ochrony środowiska - informuje mgr Iwona Szaro z SP nr 4. Na koniec roku dzieci będą wybierały w każdej klasie ucznia, który okazał się najlepszy, a wśród nich zostanie rozlosowany rower.
- 10 najlepszych szkół w kampanii otrzyma po 10 tysięcy złotych od stowarzyszenia na cel pożyteczny dla całej społeczności lokalnej, który wskażą uczniowie - dopowiada mgr Anna Soroka z SP nr 6.
Więcej o akcji na stronie www.wartobycdobrym.pl.