https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Inwestycje drogowe w Bydgoszczy. Prace na trasie z Leśnego na Wzgórze Wolności zakończą się szybciej?

(bog)
Budowa mostu nad Brdą.
Budowa mostu nad Brdą. Jarosław Pruss
Budowa Trasy Uniwersyteckiej nabrała takiego tempa, że tylko w tym roku na dodatkowe roboty trzeba będzie wydać 16,7 mln złotych ekstra.

Prace przy największej inwestycji drogowej w Bydgoszczy idą pełną parą. Przy ulicy Toruńskiej widać już słupy podpierające przyszłe nitki estakady, a niedawno pojawiło się przy nich rusztowanie potrzebne do budowy wiaduktu.

Mało tego, sprzyjająca drogowcom pogoda pozwoliła im wyprzedzić harmonogram prac.

- Wykonawca ma tak duży potencjał, że wszystkie roboty fundamentowe, które zaplanowaliśmy na przyszły rok, chce zakończyć jeszcze w tym sezonie budowlanym - potwierdza Janusz Śmigielski, p.o. dyrektora Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy. Zaraz też dodaje, że dzięki temu jest spora szansa na wyraźne skrócenie czasu budowy. - Trudno mi teraz oszacować, czy będzie to kilka miesięcy, czy nawet pół roku. Myślę jednak, że wstępnie powiemy coś na ten temat już na początku lipca - mówi.

Ambitne plany robotników wymagają jednak dodatkowych pieniędzy. Zaplanowaną na budowę w tym roku kwotę 76 mln złotych trzeba bowiem powiększyć o dodatkowe 16,7 miliona.

Przeczytaj również: Trasa Uniwersytecka. W Bydgoszczy rusza największa inwestycja drogowa ostatnich lat.

- Jeśli zmieniamy harmonogram prac, to możemy też zmienić harmonogram wydatków, a potrzebne pieniądze przesunąć z puli zagwarantowanej na ostatni rok inwestycji - wyjaśnia Śmigielski.

Odpowiednia poprawka do budżetu miasta jest już gotowa i w środę będzie głosowana na sesji Rady Miasta. Jeśli zostanie przyjęta, to jeszcze w tym roku ruszy tzw. palowanie w rejonie dworca PKS. Niewykluczone wtedy, że przed zimą słupy staną również i po tej stronie Brdy.

Przypomnijmy, że na betonowych podporach oparcie znajdą dwie równoległe i długie na ponad 600 metrów estakady biegnące nad Jagiellońską, dworcem PKS, Brdą, Toruńską aż do skarpy. Ich równie widowiskową częścią będzie 200-metrowy most podwieszony do wysokiego pylonu w kształcie dwóch przenikających się podków. Długość całej trasy wyniesie łącznie 1,6 km, a jej budowa pochłonie nieco ponad 206 mln złotych.

Wstępne zakończenie inwestycji wyznaczono na drugą połowę 2013 roku.

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jerzy
Że będzie szybciej to cieszy . Szkoda żę trasa nie będzie miała chodnika i ściezki rowerowej. Zastanawiam się na sytuacją kiedy na trasie zrobi się korek i cała zostanie zapchana autami. I niech w połowie trasy ktoś dostanie zawału albo będzie wypadek. Jak służby ratownicze dostaną się do chorego? Z góry się nie da bo beda liny podtrzymujące most. Chodnikem się nie da bo zwyczajnie go nie będzie. Wydaje mi się że taka trasa bez awaryjnego pasa dla pojazdów uprzywilejowanych to jednak nieodpowiedzialność decydentów.
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska