https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Jazda na suwak obowiązkowa. Tak zlikwidujemy korki. Zgadasz się, czy to tylko mit?

Jak poprawnie jeździć na suwak, aby zmniejszyć korki?
Jak poprawnie jeździć na suwak, aby zmniejszyć korki?
Jazda na suwak ma być obowiązkowa. Najprostszą metodą zlikwidowania korków jest wprowadzenie obowiązku jazdy na suwak. Zdaniem specjalistów, w ten sposób zatory zmniejszą się nawet o połowę!

Na staniu w korkach tracisz nawet osiem godzin miesięcznie, co kosztuje cię ok. 3,3 tys. zł rocznie! Te pieniądze i czas możesz wykorzystać inaczej. Rozwiązanie jest proste: jazda na suwak!

Wystarczy, że kierowcy będą korzystali ze wszystkich pasów i zachowywali właściwe odległości między autami, a korki na naszych drogach zmniejszą się o połowę!

Obecnie jazda na suwak to wyłącznie sugerowana forma korzystania z drogi. Ma to się jednak zmienić.

Od 2018 r. zostaną wprowadzone nowe regulacje prawne, które nałożą na kierowców obowiązek poruszania się w ten sposób.

- Jazda na suwak służy temu, aby ruch był płynny na wszystkich pasach. Jednak na drodze często pojawiają się tzw. szeryfowie, którzy blokują pas i powodują zdecydowane zwiększenie korków. Ci ludzie nie widzą, że dzięki tej metodzie jazda byłaby szybsza dla jednej i dla drugiej strony – mówi w wywiadzie dla serwisu infoWire.pl Marcin Grzebieluch ze szkoły bezpiecznej jazdy Carevent.pl.

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

W
Wl
Uważam że to nie powinno być usankconowanie prawnie na suwak to kultura kierowcy ,która wpadać instruktorzy nauki jazdy. Uważam że powinni być podanie testom instruktorzy nauki jazdy bo proszę popatrzeć jak niektórzy jeżdżą i uczą kursantów.
G
Gość

Doszło już do tego, że państwo i urzędnicy pod groźba kary mówią mi jak mam jeździć własnym samochodem.

T
Tomek

Kretynizm. Jazda na suwak skraca korek, ale nie skraca czasu jaki się stoi w korku. Trzeba być ostatnim baranem, żeby tej prostej zasady nie rozumieć.

Z
Zenior
Jak lewy jedzie szybciej od prawego, to nic z suwaka nie będzie i na prawym będą ciągłe zrywy i stopy, żeby wpuścić tych z lewego. Albo - nikt nie będzie chciał jeździć prawym.
t
tu jest kato3RP
Za dużo jest cwaniaków którym się wydaje, że reszta odmóżdżeni kretyni. Wystarczy że na pasie znajdzie się ciężarówka lub autobus i zacznie się przeskakiwanie z pasa na pas i cwaniakowanie. Na suwak to można jeździć gdy dwa pasy oddzielone są stalową lub żelbetową płytą żeby ciule jechały swoim pasem .
z
ziga
Głowę dam, że wszystkie beemwyje i inne bryki typu janusz-tjunnink będą zawsze z przodu i zawsze na chama. Mentalność husarii na drogach trzeba zmieniać a nie przepisy.
s
suwnicowy
System stosowany (obowiazkowy) jest od kilku lat w Niemczech. Obowiazuje nie tylko na autostradach, ale takze w miescie. Plynnosc ruchu jest zwiekszona z pewnoscia. Wiele zalezy jednakze od mentalnosci kierowcow. Jezeli jeden kierowca jest wazniejszy od innego, albo jak pewne marki samochodow posiadaja przywileje (niepisane) dojdzie do konfliktow. Nalezy polozyc nacisk na kulture jazdy kierowcow. A to jest trudny i zlozony problem w Polsce.
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska